Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel

Vojenská část Letiště Brno - vznikla jako doplněk původního travnatého civilního letiště - se kterým měla společnou dráhu - a po nástupu proudových letadel byla propojena také asi tři kilometry k novému letišti s pevným povrchem.

 

odkaz na rozcestník vojenství Jak měří letecký tachometr rychlost letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

obsah 

rozcestník letiště Brno a další letiště
rozcestník elektronické součástky a rozhlasové vysílání 
Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny
letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17
nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla
letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 - hlavní téma příspěvku
koordinace při vývoji letounů Mig 21 a Tu 144, letecká pošta
rozcestník letectví a kosmonautika

 

 

 

rozcestník Letiště Brno

odkaz na katalog Letišť Mechanika A/ DAV - rychlost, zrychlení, vzlet 3, katalog letišť, An - 12 a paragliding - Blog iDNES.cz

Letiště Brno a polská LOT a Fokker F-VII/1m, Junkers 52 a letecká rádiostanice LR 10 - Blog iDNES.cza pokračování příspěvku (části Junkers 52)  - s názvem  Cesty elektrické energie 10 (se zaměřením příkon - výkon) a dodatek k vysílači pro Junkers - Blog iDNES.cz

Vojenské letiště Brno Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel (tento příspěvek)

letecká pošta a letiště Praha Kbely (rovněž spíše okrajová zmínka o Letišti Brno) Jak se připojit k internetu 3.1 - pošta čí internet ? (síť a podsíť, PSČ), letecká pošta - Blog iDNES.cz

Letiště Brno v 70tých a 80tých letech 20. stol Mechanika DHM - hybnost, moment hybnosti, změna hybnosti a letouny Iljušin v Brně Slatině - Blog iDNES.cz

modernizované letiště Tuřany částečně v příspěvcích letecká navigace a  elektrické rozvody v letadlech Boeing 707, letiště Wien - Schwechat V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz / Letouny Boeing 737 v Brně a letecký navigační systém - Blog iDNES.cz

hlavní rozcestník letectví a vojenství Jak měří letecký tachometr rychlost letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

dále z letiště Žatec  Letiště Žatec a Mig 23 - rozcestník letectví - Blog iDNES.cz

volněji související příspěvek  V zajetí počítačů 6 "h"  telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz satelitní přenos internetu

 

ROZCESTNÍK ELEKTRONICKÉ SOUČÁSTKY a ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ

Brno - radiotelekomunikace  V zajetí počítačů 6 "h" - jak zprovoznit počítač technicky, telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz

nejprve hlavní příspěvky pro elektrospotřebiče a  rozhlasové vysílání Co se děje kolem elektřiny 1 - energie z elektrárny, druhy elekrospotřebičů, rozdíl AC/ DC - Blog iDNES.cz  současně rozcestník pro elekrospotřebiče /  Co se děje kolem elektřiny 5.6/ na rádiových vlnách 6 - AC/DC napětí, frekvence, amplituda - Blog iDNES.cz současně rozcestník pro rozhlasové vysílání

Na rádiových vlnách (prvotní rádia a zesilovače) - tento příspěvek

dioda / tranzistor / triak Co se děje kolem elektřiny2 - elektronické součástky dioda, tranzistor + pračky - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 2 (jak vlastně vzniká rozhlasové vysílání) - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 3 (rozhlasové vysílání a krystalka) - Blog iDNES.cz

Co se děje kolem elektřiny 3 - Zenerova dioda proti nadměrnému odběru, výkon a příkon - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 4 (opět krystalky) - Blog iDNES.cz

/ladění rozhlasu 1/ Na rádiových vlnách 5 (jak se nastavuje rozhlasový přijímač a ladí - tranzistorová rádia) - Blog iDNES.cz

na rádiových vlnách 5,2 Co se děje kolem elektřiny 5 - jak funguje tranzistor jako elektronická součástka - Blog iDNES.cz

na rádiových vlnách 6 Co se děje kolem elektřiny 5.6/ na rádiových vlnách 6 - AC/DC napětí, frekvence, amplituda - Blog iDNES.cz

/ladění rozhlasu 2 /Na rádiových vlnách 5 (jak se nastavuje rozhlasový přijímač a ladí - tranzistorová rádia) - Blog iDNES.cz stereofonní zesilovač se dvěma integrovanými obvody IO MDA2005

Co se děje kolem elektřiny 9 - DC a AC magnetismus - jak na mikrovlnku 5 - Blog iDNES.cz jak funguje magnetron

Letiště Brno a polská LOT a Fokker F-VII/1m, Junkers 52 a letecká rádiostanice LR 10 - Blog iDNES.cz

Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel (tento příspěvek)

Prvním nadzvukovým letounem v Československu byl ovšem Mig 19.

Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny

 

Obě letiště se nacházejí - či nacházela  poblíž čtvrti Slatina - a někdy také jako Slatina byly označovány - i když původní se nacházelo na katastru Černovice - druhé v katastru Tuřany.

Mig 21 a rozmístění radiotechnických prvků

Nadzvukový stíhací letoun Mig 21 se stal legendou - jedná se o jedno z nejdéle sloužících letadel - které se již účastnilo války ve Vietnamu v šedesátých letech - a po vytvoření samostatné Armády ČR v roce 1992 se stalo po odprodeji Migů 29 jediným nadzvukovým vojenským letounem. Nadzvukové rychlost dosahoval již předchůdce MIGu 21 - letoun MIG 19, který svou koncepcí ovšem navazoval na podzvukové letouny předcházející řady.

Letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17

U 3. stíhacího pluku v Brně složil například letoun Jakovlev Jak-23. Jednalo se o sovětský proudový stíhací letoun s jednoduchými ocasními plochami, příďovým zatahovacím podvozkem a také přímým křídlem - což není u proudových letounů příliš obvyklé.

Jakovlev Jak 23 a 3. stíhací pluk Brno

Dále zde bylo možno se po jistou dobu  například setkat s letounem  Mig 17pf (což byl takzvaný přechodný typ).
Hangáry ve Slatině (přesněji v Černovicích), ale vzlŕtal z Tuřan.

 

Mig 17 pf, tzv. přechodný typ – hangáry ve Slatině (Černovicích), ale vzléetal z Tuřan (3. letecký stíhací pluk)

 

V 50 tých letech již bylo možno zkonstruovat letouny které překonají rychlost zvuku. 
Pro rychlost zvuku se používá další jednotka rychlosti nazvaná "mach".
Mach je jednotkou rychlosti. Rychlost o velikosti jednoho machu odpovídá takové rychlosti, kterou se v daném prostředí šíří zvuk. Jeden mach je při teplotě 0 stupňů Celsia a na úrovni moře roven 1 193 kilometrům za hodinu, nebo také 331,46 metrům za sekundu.

Nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla

Prvním sériově vyráběným nadzvukovým letounem na světě se stal letoun Mikojan-Gurevič MiG-19 (v kódu NATO „Farmer“) byl sovětský dvoumotorový, jednomístný proudový stíhací letoun druhé generace, kterým byla vyzbrojena od roku 1958 i Československá lidová armáda.

Tenká křídla navržená pro MIg 19 měla pro nadzvukový let šípovitost 55 stupňů a na každé straně měla jeden aerodynamický plůtek. Nastavení klapek bylo upraveno tak, aby poskytovalo větší vztlak ve vyšších nadmořských výškách. Netradičně byl osazen ocasní plochou ve tvaru T. Letoun byl vyráběn v SSSR. Později v Československu jako Aero S-105, kde bylo vyrobeno do roku 1961 vyrobeno 104 letadel. 

Mig 19 (první nadzvukový letoun, koncepčně však vycházel z podzvukových letounů) a Tu 144

 

Co se týče tvaru křídel - je pro proudové a zejména nadzvukové letouny typický jejich šikmý - či šípovitý tvar jako právě Mig 19. Případně tvar trojúhelníku - tzv. delta tvar jako například legendární TU 144. Je otázka zda zvuk přes křídla proudí rovnoběžně s trupem letounu - případně zda šikmá křídla proud vzduchu vychylují...

obsah 

rozcestník letiště Brno a další letiště
rozcestník elektronické součástky a rozhlasové vysílání 
Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny
letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17
nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla
letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 - hlavní téma příspěvku
koordinace při vývoji letounů Mig 21 a Tu 144, letecká pošta
rozcestník letectví, navigace a radiotechnika

 

 

Letoun Mig 21 zejména z hlediska elekrotechnického a radiotechnického vybavení

letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 -hlavní téma příspěvku

Mig 21 a radiotechnické vybavení

/kurzívou a tučně vlastní název - pouze tučně - název vyučovacího předmětu/

Letecká výzbroj

Systémy letecké výzbroje - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu letecké munice, letadlových stanovišť zbraní, systémů zamíření leteckých zbraní a systémů řízení výzbroje letadel.

Letecká elektronika a dílčí elektronické systémy

Letecké elektronické systémy - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu leteckých elektronických obvodů soudobých vojenských letadel jako jsou senzory, vysílače, přijímače a syntezátory.

 

Konstrukce elektrotechnického vybavení letadel 

Elektrické a speciální vybavení letadel – elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu takových systémů jako jsou soustavy napájení elektrickou energií, letecké přístroje a systémy automatického řízení letu.

 

Radioavionika (a jednotlivé radioavionické systémy už jako samostatný kompletní funkční celek)

Avionické systémy - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu avionických systémů soudobých vojenských letadel jako jsou palubní radionavigační, radiokomunikační a radiolokační systémy.

 

***

Vzhledem k neustálému pokroku v polovodičové technologii je již několik let možné integrovat stále více funkcí nákladově efektivně do malých procesorů. Ve vojenském i civilním sektoru často používají také takzvané bezdrátové senzorové sítě. Síť bezdrátových senzorů se používá ke sběru dat o určité oblasti nebo určitých objektech a skládá se z velkého počtu malých uzlů senzoru. Počet uzlů může být mezi deseti a 10.000 - nebo více - se liší. Z tohoto důvodu by uzly senzorů měly být malé a levné. Každý uzel je vybaven malým procesorem, takzvaným mikrokontrolérem, jedním nebo více senzory, rádiovou komponentou a napájecím zdrojem. Jako zdroj energie lze použít baterie, solární články nebo jiné technologie, které mohou získávat energii z prostředí snímače (termočlánky, piezokrystaly, dynama). Vzhledem k tomu, že senzorové sítě by se měly skládat z velmi velkého počtu uzlů, přímá údržba nebo konfigurace člověkem již není možné. Z tohoto důvodu  je  podstatná pošáteční  konfigurace při instlování a vlastní monitorování. 

...a na závěr ještě pár pojmů

 

Rádiový průzkum
- je zaměřen na pátrání, odposlech, zaměřování a určování polohy cizích vzdušných a pozemních cílů podle jejich rádiového zdroje

Rádiotechnický průzkum
- je zaměřen na vyhledávání, identifikaci a sledování vzdušných či pozemních cíĺů jako takových

***

 

Koordinace při vývoji letounů MIG 21 a TU 144

Mig 19 a Tu 144

Tu 144 a Mikojanův analogový letoun MiG-21
Od dubna 1968 byly letové vlastnosti a proudění vzduchu dvojitých delta křídel určených pro Tu-144 testovány se dvěma MiGy-21I (také MiG-21 "Analog") odvozenými od letounů řady MiG-21S odvozených od OKB Mikojan-Gurevič. Pozdější lety sloužily také k seznámení ostatních pilotů se zvláštnostmi chování delta křídel a k nácviku výsledných postupů vzletu a přistání s neobvykle vysokými úhly náběhu. 

První MiG-21I vzlétl 18. dubna 1968 s pilotem Gudkovem ke svému prvnímu letu. [13] Zkušební lety pokračovaly až do roku 1969, i když prototyp Tu-144 (????-68001 s/n 00-1) již uskutečnil svůj první let 31. prosince 1968. "21-11" dosáhl maximální výšky 19 000 metrů a rychlosti až Mach 2,05. Oba prototypy se lišily zejména geometrií křídla, která v případě "1" odpovídala spíše čisté dvojité deltě se zakřivením náběžné hrany 78° až 55°. Druhý stroj byl vybaven křídlem blíže k půdorysu prvního prototypu ve tvaru odánu. 28. července 1970 se první letadlo zřítilo během akrobatického manévru provedeného v malé výšce bez povolení kvůli chybě v řízení, pilot Viktor Konstantinov zahynul. [14]

Druhý stroj byl dokončen až v polovině roku 1969, sloužil také k výcviku budoucích pilotů Tu-144 a později byl předán do muzea Monino, kde se dodnes nachází hned vedle Tu-144S (CCCP-77106). Vzhledem k nižšímu zatížení křídla byl MiG-21I výrazně obratnější než sériová verze MiGu-21, někteří piloti byli tak nadšeni ovládáním, že navrhli sériovou výrobu.

Prototyp Tu-144
Stavba prototypu Tu-144 začala v roce 1965 a byly postaveny tři exempláře (letuschopný prototyp s číslem šarže 00-1 a dva exempláře pouze pro statické zkoušky). 31. prosince 1968 uskutečnili piloti Edward Eljan a Michail Kozlov první let Tu-144 poblíž Moskvy s prvním prototypem (registrace letadla ????-68001). Dne 26. května 1970 se tento letoun stal prvním civilním dopravním letadlem, které dosáhlo dvojnásobné rychlosti zvuku (Mach 2).

Tu-144 má delta křídla, jejichž sklon je 78° na předním křídle a 56° na hlavním křídle, a sklopná kachní křídla pro pomalý let. Řídící plochy na křídlech přebírají funkce křidélek a výškovek jako elevony. Ve směrovce je trimovací nádrž, kterou lze v případě potřeby naplnit palivem nebo vyprázdnit za letu, aby se kompenzovalo posunutí neutrálního bodu při přechodech mezi podzvukovým a nadzvukovým letem posunutím těžiště.

 

Od roku 1969 až do ukončení programu v roce 1984 byl vyroben celkem jeden předsériový model a 15 sériových strojů, z nichž poslední stroj nebyl nikdy dokončen. Devět letadel bylo dodáno Aeroflotu, zatímco pět zbývajících letadel bylo používáno pouze pro poštovní lety. [15] Poslední kompletní exemplář byl dokončen v roce 1981, ale svůj první let uskutečnil až 4. října 1984 a později sloužil jako testovací letoun v programu Buran.

Když byl projekt TU 144 původně představen, hovořilo se o pravidelných letech mezi Moskvou a Chabarovskem, který se nachází na Dálném východě. Ani první prototyp Tu-144 (68001), ani vylepšená první sériová verze Tu-144S však neměly dolet požadovaný dolet. Letoun 144 většinu služebních letů vykonal jako poštovní a nákladní na lince Moskva - Alma Ata.
k

...a ještě 

ROZCESTNÍK LETECTVÍ A KOSMONAUTIKA

letecké měření 1 Mechanika A/ DAV (PM) - matematika slovesně, zrychlení neboli vzlet 1, katalog letišť - Blog iDNES.cz

letecké měření 2 Letecké měřící přístroje a odpovídající veličiny, letiště Žatec a Mig 29 - Blog iDNES.cz současně rozcestník vojenství 

Aero továrna na letadla / kompozity - konstrukční materiál pro letectví a kosmonautiku - Blog iDNES.cz

Letiště Holešov - vzlet letounu Z 142 a diagram XY jako statistika provozu a výkonu - Blog iDNES.cz

Junkers 52 a letecká rádiostanice LR dvojpříspěvek s  pokračováním  Cesty elektrické energie 10 (se zaměřením příkon - výkon) a dodatek k vysílači pro Junkers - Blog iDNES.cz

Messerschmitt Me 262 v Žatci - Blog iDNES.cz

Paní Simpsonová a Goethe / De Havilland DH 106 Comet - Blog iDNES.cz letectví padesátých let

Mechanika 4 - hybnost, moment hybnosti a změna hybnosti a letadla Iljušin v Brně Slatině - Blog iDNES.cz mechanika dvojitých momentů - moment hybnosti a impuls síly

Francouzský stíhač Dewotine D.510 - Blog iDNES.cz

odkazy vně

Mig 17 a generál Kúkel. (youtube.com)

kosmonautika 

matematika kosmických letů Hallův efekt, matematika kosmických letů ; autoelektrika a elektromobil - Blog iDNES.cz

matematika kosmických letů (logaritmická rovnice) A11V Eulerova konstanta, integrály, derivace, logaritmy (Co se děje kolem matematiky 11) - Blog iDNES.cz

satelitní přenos internetu V zajetí počítačů 6 "h" - jak zprovoznit počítač technicky, telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz

Letecký tachometr a rychlost proudového letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

podrozcestník Boeing

V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz

Letouny Boeing 737 v Brně a letecký navigační systém - Blog iDNES.cz

CEE 16 - DC stejnosměrný přístavní magnet / Brémy, Wilhelmshaven a Východní Frísko 1999 - Blog iDNES.cz

 

podrozcestník letecký průmysl 

Aero továrna na letadla / kompozity - konstrukční materiál pro letectví a kosmonautiku - Blog iDNES.cz

Mechanika A3/KFD - radián, frekvence, rozjezd a výkon sanitky, rozcestník Avia - Blog iDNES.cz

 

odkazy vně

kosmonautika (8) Ondřej Šamárek: Na prahu nové epochy - Gagarinův let do historie (Pátečníci Stream, 12. 4. 2021) - YouTube

 

Únos tří letadel letci RAF z Československa. Okamžitě rozjeta mstivá kampaň (msn.com)

https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/legend%C3%A1rn%C3%AD-sov%C4%9Btsk%C3%A1-st%C3%ADha%C4%8Dka-d%C4%9Bsila-cel%C3%BD-z%C3%A1pad-na%C5%A1el-na-n%C3%AD-jen-jedinou-slabinu/ar-AA17I5b7?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=d187e79ea6a7496f86f0b94776385074

 

elektrické rozvody v letadle V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz

Autor: Jan Tomášek | neděle 31.1.2021 1:45 | karma článku: 13,24 | přečteno: 832x
  • Další články autora

Jan Tomášek

Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů

Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje

13.1.2023 v 5:39 | Karma: 5,08 | Přečteno: 348x | Diskuse | Věda

Jan Tomášek

Kamna na piliny - "piliňák"

Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.

10.12.2022 v 11:03 | Karma: 5,07 | Přečteno: 597x | Diskuse | Hobby

Jan Tomášek

Sněhový pluh KSP 411

Když zasněží a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.

28.8.2022 v 5:43 | Karma: 6,96 | Přečteno: 1020x | Diskuse | Věda

Jan Tomášek

Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most

Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.

24.8.2022 v 21:48 | Karma: 0 | Přečteno: 588x | Diskuse | Věda

Jan Tomášek

Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola

Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.

20.7.2022 v 16:09 | Karma: 5,75 | Přečteno: 888x | Diskuse | Věda
  • Nejčtenější

Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média

6. října 2024

Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...

K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie

5. října 2024  13:02,  aktualizováno  8.10 14:41

Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....

Pavel ve volební kampani porušil pravidla, zjistila kontrola. Trestu unikne

9. října 2024  15:24

Premium Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) nedávno zveřejnil...

Matka žáka přišla do školy na schůzku, na chodbě vlepila učitelce facku

10. října 2024  14:33

Napadení učitelky základní školy ve Zlíně matkou jednoho z žáků řešili městští policisté. Žena,...

Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let

9. října 2024  21:41

V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro...

Izraelci k nám vtrhli, hlásí mise OSN v Libanonu. Odejděte, vyzval Netanjahu

13. října 2024  13:34,  aktualizováno  18:33

Sledujeme online Mírová mise OSN v Libanonu hlásí další konflikty s izraelskou armádou. Izraelské tanky podle OSN...

Poslední případ nedobrovolné sterilizace může být i tři roky starý, říká právnička

13. října 2024  18:29

Nedobrovolná sterilizace žen není jen záležitostí, která se odehrávala v době totality. Případů po...

„Noste si po povodni příbor.“ Opravy poničených škol mohou trvat měsíce

13. října 2024  17:06

Ještě v létě ve škole vlastnoručně vyměňoval podlahy. Dnes ředitel Základní školy Česká Ves Filip...

Mýtné podle ujeté vzdálenosti? Nevyhnutelné, tvrdí šéf britské infrastruktury

13. října 2024

Klesající výnosy ze spotřební daně za paliva – vedlejší efekt rozvoje elektromobility – vedou k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 154
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 711x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik