- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další plocha, kam mohou umístit svoji reklamu. Snaží se je používat stejně jako dřív tisk, plakáty nebo televizi. Věří svojí osvědčené metodě, že pokud dostatečně často lidem svojí reklamu ukážou, nakonec je to přivede až do jejich obchodů.
Jenže tento agresivní přístup rychle přestává fungovat. Lidé se naučili většinu marketingových sděleních nevnímat. Získat si jejich pozornost je čím dál tím těžší.
Zatímco ještě před dvaceti lety stačilo odvysílat televizní reklamu v hlavním vysílacím čase a zájem byl zaručen, v dnešním světě roztříštěné pozornosti jsou potřeba desítky kontaktů s nějakou značkou jen k tomu, aby si lidé vůbec pamatovali, že už ji někde viděli.
Většina z nás tráví denně hodiny u počítače. Denně vidíme stovky, možná tisíce reklam. Na kolik z nich si dokážete vzpomenout?
Sociální sítě jako Facebook, Instagram nebo Snapchat jsou v našich životech relativně novou věcí. Pokud je ale firmy využívají jen jako další reklamní plochu, dokážeme se rychle přizpůsobit a reklamy opět nevnímat.
Lidé nejsou na sociálních sítích proto, aby viděli něčí reklamu. Jsou tam proto, aby udržovali kontakty se svojí rodinou, s přáteli. Chtějí zjistit co je nového u jejich známých, chtějí se sdružovat v komunitách lidí se stejnými zájmy.
Většina marketérů a podnikatelů toto buď nechápe, nebo věří, že to pro jejich práci není důležité.
Znamená to tedy, že jsou sociální média pro marketing nepoužitelná?
Právě naopak.
Nemám žádné pochybnosti o tom, že sociální média jsou ve světě businessu největším milníkem od doby prvních televizních přijímačů. V nadcházejících letech a desetiletích úplně promění způsob, jak podnikatelé hledají nové zákazníky a jak si lidé vybírají výrobky.
Abychom ale jako podnikatelé mohli tohoto obrovského potenciálu využít, musíme změnit způsob, jak o sociálních médiích přemýšlíme.
Zásadním rozdílem mezi sociálními médii a všemi ostatními typy marketingu je obousměrná komunikace.
Zatímco v případě tisku, rádia, televize, direct mailu, tištěné reklamy a dalších je spotřebitel jen pasivním konzumentem obsahu reklamy, sociální sítě umožňují navázat dialog. Dialog, kde váš zákazník může v reálném čase reagovat na to co se mu líbí a co ne. Může komunikovat nejen s vámi, ale může se také zapojit do konverzace společně se všemi ostatními uživateli, kteří se zajímají o vaši stránku.
Chcete-li v takovém prostředí jako podnikatel uspět, musíte pochopit, že se vaše role změnila. Musíte se přestat snažit být řvoucím hlasem, který se snaží překřičet všechny ostatní. Hlasem, který na němé lidi křičí informace o sobě a o svých produktech a doufá, že ho občas někdo zaslechne a přijde nakoupit.
Místo toho vytvořte kolem svého businessu živoucí komunitu a sami se staňte jejím leaderem. Buďte moderátorem co řídí a usměrňuje diskusi. Sociální média vám umožní stát se autoritou ve vašem oboru, někým na koho se lidé budou obracet s žádostí o radu a to nejen, pokud si budou chtít něco koupit.
Většina marketérů ze staré školy si s tímhle neumí poradit. Nevytvářejí poutavý a zajímavý obsah, který by možným zákazníkům přinášel opravdovou přidanou hodnotu. Neposlouchají a nezapojují se do konverzace. Místo toho stále hledají další způsoby jak mluvit o svých nových letních slevách, výhodách svých produktů a důvodech, proč si byste si je měli koupit ještě dnes.
To všechno je dobrou zprávou pro vás. Současná doba je skutečně vyjímečná a bude trvat možná dalších 60 let, než znovu dojde k tak podstatné změně způsobu, jakým firmy komunikují se svými zákazníky.
Právě ke dnešku se budou za deset nebo patnáct let lidé obracet jako k době, kdy bylo možné vystihnout dobu.
Nepropásněte tuhle šanci.
Další články autora |
Mládeže, Praha 6 - Břevnov, okres Praha
4 590 000 Kč