11 důvodů proč byste měli mít vlastní blog

Vybudovat čtený a vysoce kvalitní blog je těžká a časově náročná práce. Výsledek však rozhodně stojí za to. Tady je 11 důvodů, proč by každá firma měla mít svůj pravidelně aktualizovaný blog.

1.      Vytváříte komunitu

Pokud často a pravidelně blogujete, časem kolem svých článků vytvoříte komunitu čtenářů. Lidé vaše příspěvky nejen čtou, ale také nasávají vaše názory a zapojují se do diskuse. Jak roste, stává se tato komunita jedním z nejcennějších aktiv vaší firmy.

Lidé, které svým psaním oslovíte, a kteří se sami na váš blog pravidelně vracejí se pak obvykle stávají vašimi nejlepšími zákazníky. Komunita čtenářů vám však také může ukázat, že to co děláte má smysl a že někomu skutečně pomáháte.

2.      Stáváte se autoritou

S každým dalším přečtením vašich článků získává váš názor váhu. Chce-li mnoho lidí číst vaše myšlenky, rady nebo komentáře, stáváte se ve svém oboru důležitu autoritou. A to se téměř s jistotu projeví i na vašich obchodních výsledcích. Lidé rádi nakupují od těch, kterým věří.

3.      Získáváte návštěvníky pro váš web

Zápasíte s nízkými počtu návštěvníků na webu? Vlastní blog vám umožní získat pravidelnou a velmi relevantní návštěvnost. Je rozumné předpokládat, že lidé zajímající se o vaše články se budou zajímat i o další věci, které jim na svém webu můžete nabídnout. Včetně vašich produktů a služeb.

4.      Zlepšujete své SEO

I když optimalizace pro vyhledávače by určitě neměla být hlavní důvod proč psát, blog vám může výrazně pomoci i v této oblasti. Kvalitní, pravidelně aktualizovaný obsah, který se navíc týká vaší sféry činnosti, určitě zlepší vaši pozici v internetových vyhledávačích.

Blog s kvalitním a užitečným obsahem je také skvělý zdroj relevantních zpětných odkazů.

5.      Utřiďujete si své názory

Jako autorovi vám psaní blogu pomůže lépe utřídit své myšlenky. Předtím, než je hodíme na papír, existují názory a nápady v našich myslích ve stavu neustálého toku a proměn.

Teprve když se rozhodneme je zpracovat písemně s předat ostatním, odhalíme ve svých názorech a argumentacích řadu mezer a nesrovnalostí.

6.      Vytváříte potenciál pro viralitu

Ani nejlepší světový marketéři nedokáží slíbit, že se váš obsah stoprocentně stane virálním.

S každým dalších příspěvkem na blogu se však zvyšuje šance, že se vám takový obsah podaří vytvořit.

7.      Zjišťujete co letí a co ne

Blog je skvělá laboratoř, kde lze bez velkých nákladů sledovat nálady a zájmy vašeho publika. Má-li některý z článků tisíce přečtení a jiný jenom pár, je to pro vás jasný signál, jakým směrem se příště vidat.

8.      Získáváte informované zákazníky

Zákazníci, kteří jsou pravidelnými čtenáři vašeho blogu, mnohem lépe vědí, jak přesně nejlépe využít vaši službu či produkt. Dokáží také skutečně docenit všechny detaily a vychytávky, jejichž vytvářením jste jistě strávili spoustu času.

9.      Staráte se o leady

Většina lidí, kteří na vaši firmu náhodou narazí, nemusí zrovna potřebovat nic z vaší nabídky. Díky pravidelnému blogu dokážete zůstat na jejich radaru delší dobu. Ve chvíli, kdy u nich vznikne potřeba služeb nebo produktů, které nabízíte, nákup u vás pro ně bude jasnou volbou.

10. Prodáváte reklamu

Firemní blog možná nikdy nebude vaším hlavním zdrojem příjmů. Pokud vám ale někdo nabízí peníze za umístění několika neškodných reklam, proč byste toho nemohli využít?

Jen si dejte pozor ať případné zpeněžení blogu touto formou není jakkoliv obtěžující pro vaše čtenáře nebo zda jinak nesnižuje hodnotu vašeho obsahu.

11. Máte vlastní hlas

Objevil se o vás nepravdivý článek v médiích? Chce vás konkurence poškodit nebo pošpinit? Blog je skvělým místem, kde můžete bez omezení napsat svou verzi událostí a uvést vše na pravou míru.

Tento článek jsem publikoval také na webu Krawin.cz

Autor: Jan Šindler | pondělí 24.10.2016 9:10 | karma článku: 5,71 | přečteno: 173x