- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Letošní zadání z matematiky se skutečně nepovedlo a určitě to byl jeden z důvodů odvolání šéfa projektu. Školství ročně spolyká přes 100 miliard korun z peněženek nás všech daňových poplatníků. Bohužel výsledky těchto investovaných prostředků jsou mnohdy terčem oprávněné kritiky ze strany odborné i občanské veřejnosti.
Státní maturity musí pokračovat, ale o jejich podobě se opět vede bouřlivá diskuse. Václav Klaus ml. včera jasně a srozumitelně nastínil základní parametry této zkoušky dospělosti. Jedna úroveň náročnosti, didaktické testy z českého jazyka, anglického jazyka a matematiky. Další předměty podle zaměření školy, slohová cvičení a ústní zkouška v odpovědnosti školy.
Pokud stát investuje prostředky, tak má i právo si kontrolovat účelnost vynaložení těchto peněz. Dva stupně náročnosti se podle mého názoru neosvědčily, protože „bohužel“ většina studentů si vybrala jednoduší variantu. Diplom se státním znakem musí garantovat i určitou kvalitu znalostí bez ohledu na to, zda ho student získal na gymnáziu nebo na zemědělském učilišti.
Občan se ptá, jak je možné, že tento projekt již stál tolik peněz a výsledky jsou hodně sporné? Jak je možné, že Václav Klaus ml. je schopen během jednoho diskusního pořadu jasně naformulovat rámec státní zkoušky a politici to řeší několik let za miliardy peněz z našich kapes.
Česká republika má celou řadu schopných, pracovitých, vzdělaných a inteligentních lidí, ale v politice se bohužel prosazují hlupáci, šedé myšky nebo akademici bez politické odvahy a tahu na branku!
Každý z nás by měl velmi odpovědně vybírat své volené zástupce a hlavně chodit k volbám.
Další články autora |