- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V průběhu protestu bude zpomalována individuální osobní doprava (opakovaným přecházením přes vyznačené přechody pro chodce a pomalou jízdou vozidel ve směru na Dolní Lipku).
Cílem protestu je upozornit na nesmyslné vládní škrty v regionální dopravě, které následně nutí jednotlivé kraje omezovat regionální železniční dopravu. Vláda arogance a korupce neplní své závazky. Pokud by se vše mělo přepočítávat jenom na peníze, tak první stojí MHD v Praze, která je dotována více než 1 miliardou ročně!
Osobně považuji za poměrně alarmující skutečnost, že dochází k omezování osobní vlakové dopravy v úseku Králíky – Hanušovice! V této horské oblasti, kde je poměrně členitý terén, se přesunuje osobní vlaková přeprava na úzké silnice. To považuji zcela skandální. V zemích na západ od našich hranic je trend zcela opačný. To ovšem plánovače z firmy OREDO vůbec nezajímá. Věcné argumenty nebyly v žádném případě vyslyšeny. Doprava po železnici je v této lokalitě bezpečnější, pohodlnější, spolehlivější a má menší zátěž na životní prostředí.
Osobní vlaková doprava kromě funkce základní dopravní obslužnosti je i určitou přidanou hodnotou území a příspěvkem k rozvoji cestovního ruchu v dané oblasti. Králíky nejsou jenom cílovou zastávkou, ale i určitým tranzitním územím směrem na Jeseníky. Je třeba hledat další cesty k rozvoji tohoto způsobu dopravy např. formou zákaznických slev, cyklo-vlaků, historických jízd atd.
Je třeba si uvědomit, že dnes ruší vlaky a zítra budou rušit autobusy! Vlaky patří do hor!
Další články autora |
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč