Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!

Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.

Jako Pražan křtěný Vltavou mám o své město vážné obavy. Neodbornost a nekompetentnost nebo lépe řečeno neschopnost vedení současné politické reprezentace magistrátu srazila Prahu na kolena. Primátora Pavla Béma jsem neměl rád, protože Praze pouštěl žilou ve prospěch různých mazánků, ale něco, ač hodně předražené, se přeci jen postavilo. Jezdíme tunelem Blanka nebo novými úseky metra. Naproti tomu Krnáčová dokázala ztopořit uprostřed parku Folimanka chytrej kandelábr, který je maximálně tak hoden být značkován nuselskými psy. Ti zřejmě tento počin paní města s láskou ocení, ale naštěstí ji zatím nemohou volit.

Primátorka Krnáčová bezpochyby zůstane zapsána v historii hlavního města za úspěchy, o kterých se předchozím primátorům mohlo jenom zdát. Pavel Bém byl z pohledu stavebních kolapsů troškař, když se mu i přes jeho opakované sliby, že to bylo naposledy, jen třikrát propadla Blanka. Ač tam jednou zůstal bagr a dokonce i s bagristou, na pád trojské lávky se čtyřmi zraněnými je to stále málo bodů. A navíc bagristu vyprostili naštěstí živého.

Jistě si pamatujete vtipného primátora Igora Němce, který v roce 2002 doporučoval Pražanům jízdu metrem v době, kdy se už do tunelů valila voda. Cestující neměli o adrenalinový zážitek velký zájem a tak výsledkem tohoto žertíku byly pouze dvě utopené soupravy metra a dva Vltavou vymáchaní strojvedoucí. Větší smysl pro humor bezpochyby projevila primátorka Krnáčová v případě Libeňského mostu. Zatímco uzamčena před novináři, tak její náměstek Dolínek na tiskové konferenci upoceně vysvětloval, že mostní konstrukce má v kritickém místě únosnost jen pět tun, na mostě vrcholila odpolední dopravní špička. Pan Dolínek trochu zaváhal s matematikou, když sčítal, kolik dopravních prostředků se vejde do pěti tun, ale budiž mu obecné ohrožení odpuštěno, neboť žádná tramvaj, ač prázdná váží 16 tun, z mostu nespadla, nikdo nezemřel ani nebyl zraněn.

Že to Krnáčová s Prahou myslí vážně, nám ukázala bezprostředním zavřením radotínské lávky, lávky pro pěší na Železničním mostě na Výtoni nebo východu z metra na Budějovické. Trochu stranou zájmu veřejnosti zůstává hloubětínská tramvajová vozovna, která byla pro velký úspěch v údržbě města zavřena také, rozuměj pro bezprostřední pád střešní konstrukce. Nové tramvaje čekají měsíce na údržbu, protože Dopravnímu podniku hl. m. Prahy chybí opravárenské linky. Smlouva s pevným harmonogramem dodávek vozů byla uzavřena už v roce 2006, kdo by také v roce 2018 čekal takové množství nových tramvají, že? Výsledkem je třetina dlouhodobě odstavených tramvají za více než 6 miliard Kč.

Zanedbaná údržba tramvajových kolejnic přináší Pražanům zpestření v podobě opakujících se dopravních kolapsů.  Dne 19. ledna letošního roku nejezdily tramvaje několik hodin mezi Újezdem a Malostranskou, 14. února se zase bez svolení primátorky zlomila kolejnice v oblouku na Národní třídě a 23. února další drzý lom kolejnice paralyzoval pražskou dopravu na celé páteční odpoledne. Zastavily se nejen tramvaje, ale pro automobilovou dopravu i celé širší centrum. Kolaps, který už dlouho Praha nepamatuje, ač se třeba taxikáři o to opakovaně neúspěšně snaží. Přitom scénář je vždy stejný. Kolejnice se nechá tramvajemi "vyžvejkat" tak, až ztratí svoji pevnost a pak to k překvapení odborníků města udělá křup. Paní primátorko, nebyl to mráz! Byla jste to Vy, která jste za poslední tři kolapsy tramvajové dopravy v Praze odpovědná, protože nejste absolutně schopna řídit nejen městské firmy, ale ani město.  

Můj hlas ve volbách rozhodně nedostanete. A jen pevně doufám, že nejsem sám a že Vás pražští voliči v komunálních volbách pošlou za Vaše „úspěchy“ do propadliště dějin.

Autor: Jan Králík | čtvrtek 1.3.2018 14:03 | karma článku: 35,39 | přečteno: 1439x