Eurohujerové, přestaňte nás už buzerovat!
Evropská komise České republice vytýkala, že umožňuje držitelům řidičských průkazů kategorií C a C1 řídit nejen nákladní vozidla, ale také mikrobusy s kapacitou do 8 osob.
Prvně je potřeba vysvětlit, že spor se týká vozidel, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg. To nikdo z novinářů, kteří zprávu převzali, nevysvětlil a tak většina čtenářů má za to, že spor se týká i těch do 3500 kg, na které platí řidičské oprávnění skupiny B. Osobních vozidel se rozhodnutí naštěstí nijak nedotýká, což znamená, že k řízení vozidla o hmotnosti do 3,5 tun určeného pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, stále postačuje oprávnění skupiny B.
Problém nastává tedy u vozidel s hmotností nad 3,5 tun. Nyní si ukážeme, že rozhodnutí Evropské unie, je jen bouře ve sklenici vody. Malé mikrobusy typu Ford Transit, Mercedes Viano nebo Volkswagen Transporter se s 8 místy mimo řidiče vejdou do hmotnosti 3,5 t a stačí k nim pouze řidičský průkaz skupiny B. Větší mikrobusy s hmotností nad 3,5 tuny na platformě např. Volkswagen Crafter nebo Mercedes Sprinter si žádný normální dopravce nepořídí s osmi místy k sezení, když taková vozidla jich mohou mít 16 a více. Samozřejmě existují luxusní verze s uspořádáním zadních sedadel 1+1, ale kolik takových mikrobusů v České republice jezdí? Myslím, že se mohou počítat na kusy. A kvůli tomu nás Evropská unie odsoudila.
Druhá výtka, že řidiči skupiny D1 a D nemohou taková vozidla řídit, je sice pravdivá, protože skupina D1 i D platí podle našich předpisů až od přepravy 8 osob a více, ale nejdříve je potřeba se podívat do historie. Toto ustanovení je pozůstatkem původní legislativy, než nám Evropská unie začala cintat do našich zákonů. Získání řidičského oprávnění skupiny D bylo vždy podmíněno vlastnictvím skupiny C a dvouletou prokazatelnou praxí v řízení nákladního automobilu. Dnes po zásahu Evropské unie je možné získat oprávnění skupiny D přímo ze skupiny B a bez praxe. Podle stupidních unijních pravidel může paradoxně nastat situace, že řidič získá oprávnění k řízení dvoupatrového autobusu, ale nemá oprávnění k řízení malé skříňové Avie. V praxi se to díky bohu hromadně neděje, protože většina autoškol má dost rozumu přesvědčit uchazeče, aby začali se skupinou C a pak si ji rozšířili na D nebo absolvovali tzv. sdružený výcvik C+D. Takže se zase bavíme o počtu řidičů, který je v rámci České republiky zcela marginální.
Smysl nařízení Evropské unie mi uniká ještě z jiného důvodu. Existují totiž dvoukabinová nákladní vozidla (např. hasičská vozidla nebo vozidla komunálních služeb), kde může být přepravováno více osob, např. 6. Budou muset mít řidiči těchto nákladních vozidel řidičské oprávnění k řízení autobusu?
Nebo, co vlastně po nás zase Evropská unie chce?
Jan Králík
Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.

Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.
Jan Králík
Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz

Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.
Jan Králík
Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme

Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...
Jan Králík
Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!

Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.
Jan Králík
Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí

Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.
Další články autora |
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Jednání o míru jsou v kritické fázi, řekl Trump. Rubio rovnou naznačil konec
Sledujeme online Americký prezident Donald Trump v pátek naznačil, že USA zastaví mírové rozhovory, pokud Rusko nebo...
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
Desítky státníků, dvousettisícový dav. Ve Vatikánu začíná pohřeb papeže Františka
Sledujeme online Kolem šesté hodiny ranní se otevřely brány, které umožňují vstup ke Svatopetrskému náměstí ve...
Podle Trumpa je mírová dohoda Ruska s Ukrajinou blízko, vyzval strany k setkání
Ukrajina a Rusko jsou velmi blízko mírové dohodě a měly by uspořádat setkání na velmi vysoké...
OBRAZEM: Českou spořitelnu čeká stěhování. Na Smíchově vzniká nový kampus
Zaměstnance České spořitelny čeká už brzy velké stěhování. Banka si na pražském Smíchově staví...
Počkejte, máme pro vás slevu! Dodavatelé energií nabízejí lidem podpultové ceny
Premium Praxe dřív běžná třeba u mobilních operátorů se v Česku přenesla i do energetického sektoru....

Jak prodat dětské kolo a koupit nové? Otestovali jsme službu Decathlon Buy back
Když na jaře vytáhnete dětské kolo z garáže, možná zjistíte, že už je vašemu potomkovi malé. Co s tím? Můžete ho prodat jednoduše a rychle díky...
- Počet článků 218
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2314x