Haló, paní primátorko! Mosty padají a tramvaje nejezdí!

Technická správa komunikací, která spravuje přibližně 700 pražských mostů, vypracovala po pádu trojské lávky analýzu jejich stavu. Přes sto mostů je podle této analýzy ve špatném až havarijním stavu. 

Dopravní podnik hl. m. Prahy, který zajišťuje tramvajovou dopravu na území metropole, nakupuje nové tramvajové vozy Škoda Transportation za více než 20 miliard a zhruba třetina je v takovém technickém stavu, že nejsou schopny provozu.

Ve velmi špatném stavu je 23 mostů. Mezi nimi jsou i velké mosty jako Palackého, Karlův nebo Libeňský most. Na posledně jmenovaném mostě je už deset let omezen provoz tramvají. Tramvaje musí dodržovat velké rozestupy a v některých místech dokonce smí projíždět jen jedna tramvaj. Ta v protisměru musí počkat. Za špatné lze označit mosty Jiráskův, Mánesův nebo most Legií.  

Už téměř 100 nových tramvají typu 14T a 15T od Škoda Transportation nejezdí a další přibývají. Tramvaje 14T byly staženy z provozu v srpnu 2014 po té, co se v Brně na podobném voze Škoda 13T oddělil střední podvozek od vozu. Konstrukční závada by mohla způsobit ztrátu podvozku, vykolejení a v krajním případě překlopení celého vozidla. Většina tramvají stojí odstavená v Ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy už více než 3 roky. Tramvaje Škoda 15T zase ztrácejí obruče kol. Tato nejčastější závada vozů 15T, kterou nikdo po celou dobu od dodání první tramvaje v roce 2010 neřeší, může vést také k fatální nehodě s tragickými následky.

 V úterý 16. ledna byla problematika pražských mostů a pražských tramvají projednávána na Výboru dopravy pražského magistrátu. Za TSK předstoupil před výbor generální ředitel Ing. Petr Smolka (bývalý ředitel úseku Služeb Dopravního podniku hl. m. Prahy), jehož zpráva přítomné šokovala. Za Dopravní podnik hl. m. Prahy pak technický ředitel Ing. Jan Šurovský, který naopak byl šokován, že musí stav pražských tramvají veřejně vysvětlovat.

Ústřední dílny DPP, a .s.

Paní primátorka Adriana Krnáčová by se měla probrat ze svého hlubokého snu, přestat zametat nepříjemnosti pod koberec a začít se věnovat problémům, které se tu od dob primátora Béma nakupily. V opačném případě je dost dobře možné, že ANO v komunálních volbách dopadne jako ČSSD ve volbách do parlamentu. Oni Pražané nejsou zase takoví tupci, aby volili někoho, kdo je vystavuje nebezpečí, že s nimi vykolejená tramvaj spadne do Vltavy nebo se tam zřítí rovnou s celým mostem.

 

Autor: Jan Králík | čtvrtek 18.1.2018 10:42 | karma článku: 22,85 | přečteno: 865x