- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S hotovou pumpou jsem se rozmýšlel, do čeho jí integruji. Volba padla na hasičské auto. Po nějaké době jsem narazil na letištní speciál, který se mi líbil a inspiroval mě v další stavbě. Stavbu jsem započal od ramene, které je na tomto autě stěžejní. První verze ramene byla robustní avšak přílišně těžká po plném roztažení. Proto jsem tuto verzi rozebral a místo ní postavil odlehčenou variantu.
Následovala stavba samotného auta. Ta začala od hrubé konstrukce s koly, motory a servem pro řízení kol. Poté jsem sestavil předek a zadek auta se světly a pokračoval se stavbou kabiny. O tu jsem pak opřel uchycení celého ramene.
Vodní pumpu jsem se nakonec rozhodl umístit do podvozku auta. Zbývalo už jen vymyslet rezervoár na vodu. Jelikož místa díky periferiím moc nezbývalo, vymyslel jsem nakonec dle mého soudu rafinované řešení. Vzal jsem tubu od šumivých tablet, ve spodní části udělal otvor a zalepil do něj díl na spojování akvarijních hadiček. Celou tubu jsem pak oblepil černou páskou, aby lépe zapadla do auta.
Po osazení auta všemi periferiemi jsem začal programovat kód pro mikroprocesor. Jelikož jsem na auto přidělal čidlo pro měření teploty a úrovně osvětlení, donutil jsem se konečně dopsat část vlastního přenosového protokolu pro univerzální dálkové ovládání – tedy část pro zpracování a zobrazení zpráv zasílaných od cílového zařízení. Hasičské auto tedy zobrazuje na display ovládání aktuální teplotu a úroveň osvětlení.
Zobrazit všechny fotky / video: http://dvorkaman.asp2.cz/Robotics/STM32/FireTruck
Další články autora |
Čeladná, okres Frýdek-Místek
4 890 000 Kč