Řidiči jsou nepřátelé číslo jedna

Vedení pražského magistrátu se zjevně rozhodlo, že ti drzouni, kteří si dovolují jezdit po Praze autem, musejí za svou opovážlivost dostat pořádně za uši. Auto je totiž v očích aktivistických sociálních inženýrů zjevně zlem.

Zlem, které je třeba potírat.

 

Budete žít tak, jak si to přejeme my.“ Tímto heslem lze ve zkratce popsat princip, s jakým vládnou Praze Piráti a Praha sobě. Projevuje se to na nejrůznějších úrovních. Je zároveň jasně rozděleno, co je dobro a zlo.

Za dobro, kterému se dostává od pánů Hřiba, Scheinherra a spol. všemožné podpory, je považován aktivismus, zejména pak ten provozovaný kamarády, sympatizanty či podporovateli zmíněných politických stran. Můžeme ho pozorovat na Smetanově nábřeží, které bylo nesmyslně a proti vůli Prahy 1 uzavřeno pro auta, nyní tam jsou věčně prázdné restaurační zahrádky hned vedle tramvajových pásů a teď i ukázka aktivismu ve formě „dřevěného oblaku“, což je socha, na kterou můžou lidé psát svá přání. Je opravdu symbolické, že se tam neobjevují přání zdraví pro lidi, nalezení vakcíny proti koronaviru, ukončení válek či hladomoru v chudých částech světa, ale přítomna je naopak podpora LGBT, Palestině či hnutí Black Lives Matter. Krásně to ilustruje, jaké priority levicoví aktivisté mají, a nyní již víme, že jsou připraveni je prosazovat bez ohledu na to, co si myslí ostatní.

To je vidět v případě dalšího „uměleckého díla“, které s podporou magistrátu vzniklo na Malvazinkách. Ve skutečnosti jde o jakési lešení, stolky a židle u kruhového objezdu. Dílo s honosným názvem Symbiont se právem dočkalo posměchu a kritiky místních.

Je ale jasné, že to partičku současných vládců Prahy neodradí. Naopak, podobných dárečků bude nepochybně přibývat. Proč? Zkrátka proto, že si to Hřib, Čižinský, Scheinherr, Třeštíková a spol., přejí.

Co si naopak nepřejí, je svoboda Pražanů. Zejména pokud by měla spočívat v tom, že si budou jezdit po Praze autem. Místo, aby se dostavěla silniční infrastruktura v čele s oběma okruhy, kterou Praha zoufale potřebuje, rozhodla se magistrátní partička raději řidičům otrávit život. Posledním nápadem je trvalé uzavření vyhrazených pruhů jen pro autobusy, taxislužbu, IZS a cyklisty. Až dosud je řidiči mohli mimo dopravní špičku normálně využívat a fungovalo to bez problémů. To ale bylo nejspíš vůči řidičům nebezpečně vstřícné. Díky trvalému využití celého pruhu se prý zvýší bezpečnost cyklistů.

Co na tom, že současně dochází k omezení pražské MHD, kterou chtějí zároveň i zdražit? Každý má přece možnost jezdit na kole. A když se náhodou unaví, tak si posedí na Smetanově nábřeží či na Malvazinkách. Prázdných židlí je tam spousta.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslava Janderová | pátek 28.8.2020 13:31 | karma článku: 31,18 | přečteno: 728x