Korporátní spam

Život v korporaci zahrnuje neskutečnou hromadu nevyžádaných zpráv. Po několika týdnech co se přidáte ke korporaci, se začnete se spamem sžívat. Anebo ne.Jednoduchým znakem moci na vysokých pozicích je přístup k distribučním listům. Čím vyšší distribuční list, tím více osob je pod něj zařazeno. A tím větší moc představuje. Takové distribuční listy jsou často využívány různými skupinkami, odděleními a projektovými skupinkami, které tím ospravedlňují svoji existenci.

Korporátní spam je jako byrokracie. Žije sám pro sebe a jeho účel spočívá v tom, že informuje zaměstnance korporace o dalším korporátním spamu, který se na ně číhá na intranetu.

Nedávno mi začal chodit nový informační spam. Tenhle má ale svoji historii. Nejdříve začal pod názvem Headlines spam. Šlo o email, který chodil jednou za měsíc nebo 14 dní, a seznamoval zaměstnance korporace po celém světě s 5 novými informacemi, které se někde ve světě v korporaci staly. Výsledek tudíž byl, že jste se dozvěděli něco o tom, co se stalo nejblíž 3500km od vás. Ale tak, dobrý. Jednou za měsíc jsem v myšlenkám vyrazil do Kalifornie, Singapuru, Austrálie a na jih Afriky mezi černoušky, kteří byli na fotce.

Jednou korporace musela reportovat akcionářům horší výsledky, než jaké slibovala. Jelikož zrovna nebyl poblíž interval Headlines spamu, vznikla potřeba dalšího spamového kanálu - vznikl Headlines Flash spam. Jelikož situace byla kritická a korporace odhalila daňový podpovod v řádech miliard dolarů, můžeme ho nazvat průserový spam. Ten byl vytvořen kvůli tomu, aby spamoval zaměstnance podstatně častěji než původní Headlines spam.

Z pro mě nepochopitelného důvodu se před nedávnem objevily dva nové druhy informačního spamu - News Now spam a Newsletter spam. News Now spam má samozřejmě stejnou informační hodnotu jako všechny předchozí zmiňované. To, co přišlo dnes mě ale srazilo do kolen. News Now Headlines News Flash. Mírný pokrok v mezích korporace...

Poslední druh informačního spamu, který dostávám je Newsletter spam. Tento druh spamu je ale většinou tématicky laděný. A některý může obsahovat i zajímavé informace, alespoň na národní úrovni, protože se dozvím, že v jiném oddělení se někomu dařilo a někomu naopak moc ne. Ten vyšší než národní spam je ale asi stejně užitečný jako borová větev místo záchodové štětky.

To co na Newsletter spamu ale osobně odsuzuju je jeho šikanózní koutek. Jednou za měsíc (to je asi periodicita Newsletter spamu) totiž vedoucí manažer (HR, ...) vybere jednoho náhodného kolemjdoucího a veřejně ho představí. Lidé v korporaci jsou asi jako trepky ve slámovém nálevu. Jsou hodně citlivé na světlo a snaží se z něho dostat tak rychle, jak to jenom jde. Tento šikanózní koutek jde přesně proti instinktu trepky. Bojím se, že v Newsletter spamu jednoho dne také skončím.

Ale na druhou stranu, on stejně nikdo kromě mě ten korporátní spam nečte.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ivan Jelínek | středa 12.6.2013 8:05 | karma článku: 9,15 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Ivan Jelínek

Jak se dnes zve dívka na kafe

4.7.2016 v 8:33 | Karma: 16,49

Ivan Jelínek

Prostě Tokio

22.5.2015 v 8:00 | Karma: 15,43

Ivan Jelínek

Vesnická etiketa

12.1.2014 v 13:01 | Karma: 15,31

Ivan Jelínek

Povzdech volební komise

24.10.2013 v 19:31 | Karma: 6,64