Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Marek N

11. 8. 2011 12:17
Neměla by se spíše hledat přičina než hojit následky?

Děti přece opakují to co vidí dělat u svých rodičů a jsou výsledkem jejich výchovy. Jestliže tedy rodiče nemají na děti čas a nechají je ať si dělají co chtějí ve svém volnu, přebírají děti informace z médií, kde je možné slyšet téměř vše co není protizákonné včetně brutality a násilí ve filmech. Každé dítě si tam najde to svoje k čemu tíhne a co vychová jejich osobnost. A jak je realita telefizních filmů a reklam vzdálena od reality je zřejmé.

Jestliže tedy děti netraví čas z rodiči, kteří jim svým příkladem a svými slovy předají morální hodnoty, školství v tomto směru nic nezachrání, jen kopíruje neutěšený stav rodin.

Jestliže dítě tráví čas s rodiči, rodiče se zajímají a radí co a jak mají dělat,co jim říkají ostatní děti ve třídě, má možnost dítěti vysvětlit některé "podivné" řeči a věci, které uslyší ve škole. Navíc mohou již v ranném dětství vrýt některé zásady do utvářejících se vzorců chování dítěte. Pak je dítě i v kolektivu schopno reagovat i na hanlivé poznámky a bránit se.

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

11. 8. 2011 19:56
Re: Neměla by se spíše hledat přičina než hojit následky?

Příčinu známe, hojení následků musíme hledat :-)

0 0
možnosti
HH

Svatej Utřinos

11. 8. 2011 1:37
Shodou okolností se má kamarádka

stala třídní učitelkou mé dcery na střední škole. Dcera, ač měla všechny předpoklady, aby zdárně studovala (v deváté třídě ve srovnávacích testech CERMATu devátá v republice ze všech svých vrstevníků, sečtělá, inteligentní...) začala poněkud "lajdat". Daly jsme s kamarádkou řeč a na mou otázku, jak je možné, že dcera bude klasifikovaná, i když má pouze 60% docházky (školní řád povoluje klasifikaci pouze při 70% docházky) mi řekla, že to záleží na jednotlivých učitelích. Že řediteli je docházka ukradená, že mu vadí jenom "rozkladné živly", a zvlášť alergický je na žáky, kteří nenosí do školy přezůvky!!!!!! A že stačí dát škole sponzorský dar a všechno bude v poho... Pak učte děti pravidlům, když jediným, kdo je dodržuje jste vy... :-(

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

11. 8. 2011 9:03
Re: Shodou okolností se má kamarádka

No, když jsem chodila na gympl v 70 letech, tak našemu řediteli vadilo, když holky chodily v riflích do školy, ´byly nalíčené a nevhodně ozdobené. Přezůvky, to je jakási slabůstka od věků - ty se nikdy nesměly zapomenout. Top bylo vždycky moje první zkontrolovat syna, zda má přezůvky a každý konec prázdnin mu dobré přezůvky shánět. A kontrolovat., zda má všechny pomůcky. On je to projev určitého smyslu pro řád - je to povinnost tak se má plnit. Je to určitý princip. Škola je škola. A hlavně dohlížet, aby se děti neflákaly. Je to v jejich prospěch. Myslím, že dětem nejvíc vadí ten řád, který jim připadne nesmyslný. Ale v zaměstnání se potkají s daleko horšími věcmi a zvykat si od dětství na řád je nějak důležité. Vždycky ho někdo bude vyžadovat, Nějaký pedant. . V

0 0
možnosti
OS

OSLO

11. 8. 2011 0:23
Už je pozdě!

Tak jako jsme zkazili jiné věci, zkazili jsme i školství. A to tak, že totálně. Do poslední čárky s vámi souhlasím. Jako jednu z hlavních příčin (a nejen ve školství, ale i v rodině a společnosti) řady problémů vidím v úplné absenci, ba přímo hrůzy z respektu k autoritám. Respektu nejen formálního, ale i přirozeného. Jakoby respekt a poslušnost byly v přímém rozporu se svobodou a spontaneitou. Viz. B. Michalka: "Ideálem je dnes kamarádský učitel, který žáky nevede, pouze s nimi kreativně diskutuje, nebo se dokonce, jak samotní propagandou zblbnutí pedagogové rádi uvádějí, sám od žáků lecčemu přiučí. Přísný a náročný učitel, kriticky hodnotící chování, vzhled a výkony žáků je nežádoucí. Autoritativní memorování muselo ustoupit spontánnímu vyjádření nálad a pocitů žáka. Jeho hulvátství a vulgárnost jsou oslavovány jako pokrok a společenské blaho. Učební osnovy se neustále scvrkávají a transformují, jen aby nenarušovaly spontaneitu žáků. A výsledek? Totální úpadek úrovně vzdělanosti."

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

11. 8. 2011 1:23
Re: Už je pozdě!

Ten stav je umělý - věřím, že lidé pochopí, že to tak nejde dál a že natolik milují své děti, že jim poskytnout poznání. V

0 0
možnosti
C

Chytry.Levicak

10. 8. 2011 22:58
polovzdělanost je široký pojem.

jedna věc je o dosažené vzdělání a druhá o přirozené inteligenci a všeobecném přehledu. já mám výuční list   a patřím do té druhé.

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

11. 8. 2011 8:56
Re: polovzdělanost je široký pojem.

Ale to je právě na tom to podstatné. Patříte mezi lidi, kteří se vzdělávají, sami a bez toho, aby je do toho někdo pobízel A takových lidí si velmi vážím - jste můj člověk. Ale jsou lidi a je jich mnoho, kteří třeba někdy něco vystudovali, a pak už z toho dlouhou dobu žili a své vzdělání vypotřebovali a nerozvíjeli. Patříte mezi vzdělance. Ne každý má chuť sedět ve školních škamnách půl života, ale jsou lidé, kteří jsou schopni se učit a vnímat svou potřebu vědět, znát a naslouchat. V

0 0
možnosti
MP

Martin V2

10. 8. 2011 21:46
Nesouhlas

Lidé potřebuji malý dvoreka na ně dlouhý bič. O ničem jiném to není.

0 0
možnosti
R

rudaz

10. 8. 2011 23:02
Re: Nesouhlas

Jestli to takhle myslel a hlásal J.A.Komenský, tak nevím. Ale určitě I.republiku proslavili lidé, kteří byli vzdělaní, kultivovaně vzděláni. Navrhované metody zlých praktik možná platí v arabských zemích, i když i tam se jim to vymyká z rukou, že?R^

0 0
možnosti