- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děti přece opakují to co vidí dělat u svých rodičů a jsou výsledkem jejich výchovy. Jestliže tedy rodiče nemají na děti čas a nechají je ať si dělají co chtějí ve svém volnu, přebírají děti informace z médií, kde je možné slyšet téměř vše co není protizákonné včetně brutality a násilí ve filmech. Každé dítě si tam najde to svoje k čemu tíhne a co vychová jejich osobnost. A jak je realita telefizních filmů a reklam vzdálena od reality je zřejmé.
Jestliže tedy děti netraví čas z rodiči, kteří jim svým příkladem a svými slovy předají morální hodnoty, školství v tomto směru nic nezachrání, jen kopíruje neutěšený stav rodin.
Jestliže dítě tráví čas s rodiči, rodiče se zajímají a radí co a jak mají dělat,co jim říkají ostatní děti ve třídě, má možnost dítěti vysvětlit některé "podivné" řeči a věci, které uslyší ve škole. Navíc mohou již v ranném dětství vrýt některé zásady do utvářejících se vzorců chování dítěte. Pak je dítě i v kolektivu schopno reagovat i na hanlivé poznámky a bránit se.
Příčinu známe, hojení následků musíme hledat
stala třídní učitelkou mé dcery na střední škole. Dcera, ač měla všechny předpoklady, aby zdárně studovala (v deváté třídě ve srovnávacích testech CERMATu devátá v republice ze všech svých vrstevníků, sečtělá, inteligentní...) začala poněkud "lajdat". Daly jsme s kamarádkou řeč a na mou otázku, jak je možné, že dcera bude klasifikovaná, i když má pouze 60% docházky (školní řád povoluje klasifikaci pouze při 70% docházky) mi řekla, že to záleží na jednotlivých učitelích. Že řediteli je docházka ukradená, že mu vadí jenom "rozkladné živly", a zvlášť alergický je na žáky, kteří nenosí do školy přezůvky!!!!!! A že stačí dát škole sponzorský dar a všechno bude v poho... Pak učte děti pravidlům, když jediným, kdo je dodržuje jste vy...
No, když jsem chodila na gympl v 70 letech, tak našemu řediteli vadilo, když holky chodily v riflích do školy, ´byly nalíčené a nevhodně ozdobené. Přezůvky, to je jakási slabůstka od věků - ty se nikdy nesměly zapomenout. Top bylo vždycky moje první zkontrolovat syna, zda má přezůvky a každý konec prázdnin mu dobré přezůvky shánět. A kontrolovat., zda má všechny pomůcky. On je to projev určitého smyslu pro řád - je to povinnost tak se má plnit. Je to určitý princip. Škola je škola. A hlavně dohlížet, aby se děti neflákaly. Je to v jejich prospěch. Myslím, že dětem nejvíc vadí ten řád, který jim připadne nesmyslný. Ale v zaměstnání se potkají s daleko horšími věcmi a zvykat si od dětství na řád je nějak důležité. Vždycky ho někdo bude vyžadovat, Nějaký pedant. .
Tak jako jsme zkazili jiné věci, zkazili jsme i školství. A to tak, že totálně. Do poslední čárky s vámi souhlasím. Jako jednu z hlavních příčin (a nejen ve školství, ale i v rodině a společnosti) řady problémů vidím v úplné absenci, ba přímo hrůzy z respektu k autoritám. Respektu nejen formálního, ale i přirozeného. Jakoby respekt a poslušnost byly v přímém rozporu se svobodou a spontaneitou. Viz. B. Michalka: "Ideálem je dnes kamarádský učitel, který žáky nevede, pouze s nimi kreativně diskutuje, nebo se dokonce, jak samotní propagandou zblbnutí pedagogové rádi uvádějí, sám od žáků lecčemu přiučí. Přísný a náročný učitel, kriticky hodnotící chování, vzhled a výkony žáků je nežádoucí. Autoritativní memorování muselo ustoupit spontánnímu vyjádření nálad a pocitů žáka. Jeho hulvátství a vulgárnost jsou oslavovány jako pokrok a společenské blaho. Učební osnovy se neustále scvrkávají a transformují, jen aby nenarušovaly spontaneitu žáků. A výsledek? Totální úpadek úrovně vzdělanosti."
Ten stav je umělý - věřím, že lidé pochopí, že to tak nejde dál a že natolik milují své děti, že jim poskytnout poznání.
jedna věc je o dosažené vzdělání a druhá o přirozené inteligenci a všeobecném přehledu. já mám výuční list a patřím do té druhé.
Ale to je právě na tom to podstatné. Patříte mezi lidi, kteří se vzdělávají, sami a bez toho, aby je do toho někdo pobízel A takových lidí si velmi vážím - jste můj člověk. Ale jsou lidi a je jich mnoho, kteří třeba někdy něco vystudovali, a pak už z toho dlouhou dobu žili a své vzdělání vypotřebovali a nerozvíjeli. Patříte mezi vzdělance. Ne každý má chuť sedět ve školních škamnách půl života, ale jsou lidé, kteří jsou schopni se učit a vnímat svou potřebu vědět, znát a naslouchat.
Lidé potřebuji malý dvoreka na ně dlouhý bič. O ničem jiném to není.
Jestli to takhle myslel a hlásal J.A.Komenský, tak nevím. Ale určitě I.republiku proslavili lidé, kteří byli vzdělaní, kultivovaně vzděláni. Navrhované metody zlých praktik možná platí v arabských zemích, i když i tam se jim to vymyká z rukou, že?