Evergreen pošta

Uplynul rok a moje vnučka měla opět narozeniny - stejně jako loni v lockdownu. Bydlí 350 km daleko, takže opět dilema - jak dárek doručit.

Po zkušenosti z loňska, kdy nás čekalo měsíční dopisování s Českou poštou, pak  nabídka proplacení a neočekávané doručení zásilky beze slůvka omluvy, jsem si řekla: Jen ne poštou.

Objednala jsem dárek v Lidl e-shopu - doručení 69 Kč bez uvedení kým. Když jsem vše vyplnila, hrůza - vyskočila na mě moje "oblíbená" Česká pošta. Říkala jsem si, že doručení z e-shopu je něco jiného, to přece zvládnou a druhý den jsem si ještě objednala něco pro sebe.

Obě instituce zafungovaly skvěle. Ještě ten den přišlo potvrzení o objednávce, druhý den faktura a mail od pošty, že zásilku převzala. A že ji do tří dnů doručí. Do Prahy do mělo být v pondělí, k nám v úterý.

V pondělí ráno přišla první SMS s vágním textem: Vezeme vám zásilku. Kdy, to chybělo. Zato v ní stálo, že se můžeme domluvit s doručovatelem na udaném tel. čísle. Zapomněla jsem uvést, že obě zásilky měly sice stejného objednavatele a plátce, ale jiné adresáty a hlavně kontaktní telefonní číslo. Proto mě překvapilo, když za dvě hodiny přišla další SMS stejného znění, jen s jiným číslem mobilu. Ihned jsem volala dceři a upozornila ji, že jim dovezou balíček, že jsem udala její telefon, tak že se jí určitě ozvou. Já se mezitím pokoušela dovolat na kontaktní mobil - oba byly vypnuté. 

Když mi konečně pán zavolal, že jede k nám, samozřejmě jsem byla mimo domov, navíc jsem vlastně netušila, že mi volá z Prahy, místo aby volal na správný kontaktní mobil. Došlo mi to, až když za chvíli volal ten druhý. Když jsem tomu prvnímu poněkud naštvaně vyčetla, že měl vypnutý mobil a prosila ho, ať zaplacený balíček nechá u sousedky, vytípl mi hovor.  Pokoušely jsme se s dcerou oba doručovatele zpětně kontaktovat, ale mobily byly opět vypnuté. 

Ještě než jsem přišla domů, měla jsem v mailu kód, na který si mám zásilku vyzvednout. Totéž se stalo i v Praze. To je rychlost! Jako by pošta s tím, že nebudu doma počítala a volala mi rovnou z centrály.

Vyzvednutí na kód bylo rychlé, bez vystávání ve frontě, ale to nic nemění tom, že i kdyby Česká pošta měla sebelepší IT služby - v tom se opravdu hodně vylepšila, bez lidského faktoru to nepůjde. K čemu kontaktní telefon, když je celý den vypnutý. Proč vágní VEZEME VÁM ZÁSILKU,  když by stačilo - jako u konkurence - mezi 14. a 16. hodinou vám budeme doručovat. 

Myslela jsem, že poštu vezmu na milost, ale ne. Půjde-li to, vždy dám přednost Zásilkovně (mám ji za domem a ceny jsou více než příznivé), popř. PPL. Je sice skoro stejně drahá, ale dá se s nimi domluvit. Že by na té Klausově ruce trhu něco bylo? Pošta je státní a dotujeme ji my všichni, takže má své jisté. A to bude asi ta chyba.

Autor: Jaroslava Indrová | sobota 17.4.2021 10:24 | karma článku: 21,00 | přečteno: 612x