Pokřivenost v přímém přenosu

Děti na základních školách jsou dlouhodobě přetěžované. Již od brzkých let se učí dvěma cizím jazykům. Školu opouštějí po deváté třídě, aniž by pořádně uměly ten rodný, natož jiný... Učňovské školství rozvrácené. Živit se rukama jako poctivý a šikovný řemeslník bylo po staletí nejen potřebné, ale rovněž v úctě vzdělanců, umělců a dalších, jejichž práci vděčili za možnost rozvíjet svého ducha. Dodnes řada učilišť zanikla, mnohá další bojují pro nezájem o přežití. Vyučit se řemeslu vnímá velká část společnosti za pohanu...

Střední školství podlehlo inflaci. Gymnázia, průmyslovky a jiné školy sekundárního vzdělávání se rozmnožily, jak houby po dešti. Kdo nemá maturitu, jako by nebyl. Ale když je, tak kým, čím a k čemu?

Vysoké školství zkostnatělé. Více trefně zde: http://easymagazine.cz/clanky/ceska-vejska-je-ztrata-casu-utec-do-zahranici-dokud-muzes.  Nejen toto svědectví studenta v příspěvku usvědčuje naše elity ze ztráty čtvrtstoletí času...

Žáky a studenty v českém dolíčku testujeme, jak na běžícím pásu. Abychom stále dokola zjišťovali, že v žebříčku mezinárodních srovnání obstojí čím dál hůře. V pořadí se propadají nejen v rámci tzv. vyspělého světa (Evropa, S. Amerika, Japonsko atp.), ale začínají je předstihovat postupně i děti z J. Ameriky či Asie...

Poněkud břitký pohled, bez růžových brýlí. Čest všem (řídkým) výjimkám. 25 let jsme v ČR kladli důraz na ekonomiku a hodnoty přehlíželi. Jedním ze smutných dokladů pokřivených priorit našich vládnoucích elit je resort školství. Defilé podivuhodných osůbek na ministerském stolci ukazuje, jak naši volení zástupci na vzdělávání a zušlechťování společnosti „dbají“. Ve vládách, lhostejno, zda pravých či levých, tento post zastávali povětšinou ti, na něž tak nějak zbyl.  

Věřím, že v naší zemi může být lépe. Tehdy, pokud vyšleme spravovat naši zemi ty, kteří prosperitu nevidí prioritně v ekonomických rozměrech. (Nejprimitivnější pojetí v podobě navyšování všelikých sociálních dávek lenochům či rušení hospitalizačních poplatků atp. tím nemyslím.) Ty, kteří nabízejí opřít se o hodnoty. Kteří si budou stát za tím, že pracovat rukama je dobrá věc, maturita z mizerné školy cár papíru, nebo že dřina a oběť má smysl. Doma, u soustruhu v práci i ve škole. A také nezapomeňme, že její hlavní úlohou není informovat, ale spíše formovat...

Autor: Robert Huneš | neděle 22.2.2015 0:24 | karma článku: 28,65 | přečteno: 1467x