Náš zákazník, náš pán?

Jak si firmy váží svých zákazníků, můžeme velmi snadno poznat hned na parkovišti u sídla společností. Stačí se podívat, kolik parkovacích míst a kde je vyhrazeno vedení firmy a kolik míst a kde je určeno pro zákazníky a hosty firmy.

Mám čerstvou zkušenost ze zahraničí, která mě přiměla zamyslet se nad tím, zda opravdu platí: Náš zákazník, náš pán? Když přijedete na jednání, na návštěvu nebo jako klient do americké společnosti v zahraničí, nemusíte se bát, že nezaparkujete. Většinou jsou pro zákazníky a hosty vyhrazena ta nejlepší místa co nejblíže ke vchodu, aby se člověk nemusel trmácet přes celé parkoviště, nebo hledat nějaké volné místo po okolí. A parkovací místa pro management firmy jsou (z našeho českého pohledu paradoxně) vyhrazena až na odlehlém koutě parkoviště. Důvod je jednoduchý. Management tím dává najevo, že si váží svých klientů, zákazníků a partnerů, proto jim vyhradili pohodlné místo na parkování. A to, že ředitel nebo manažer musí zaparkovat o kus dál a projít třeba přes celé parkoviště, není považováno za potupné, ale naopak to dělá dobré vztahy. Je to výraz pokory. Přitom jde o „pitomé“ parkování, které jasně naznačí, o jakou firmu se jedná.

Asi to ještě nějakou dobu potrvá, kdy budu muset v Praze, Brně, Olomouci i v Plzni jako zákazník různých firem hledat místo k parkování, když budu potřebovat se svými poskytovateli něco probrat. Ale určitě se blýská na lepší časy.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Tomáš Hoplíček | pátek 10.8.2012 10:24 | karma článku: 15,59 | přečteno: 1472x
  • Další články autora

Tomáš Hoplíček

Jan Kašpar by se divil …

17.2.2016 v 12:57 | Karma: 7,07

Tomáš Hoplíček

Nebojme se být pozitivní

21.10.2015 v 10:07 | Karma: 8,07

Tomáš Hoplíček

Jak imigroval český národ

29.9.2015 v 11:11 | Karma: 9,36