Zákaz vozítek Segway se zakládá na nepravdě
Přečetl jsem si článek, v kterém se píše o pěti důvodech, proč vyhnat Segway z chodníků pryč. Je to jedna lež za druhou. Pojďme se na ty nesmyly podívat společně.
Píše se, že...
1.
Nic, co má kola na chodník nepatří. Segwaye chodce ohrožují – už proto, že na nich po krátkém zaškolení jezdí turisté, kteří s nimi neumějí zacházet. Je to asi stejné, jako kdybyste poprvé v životě nasedli na kolo nebo na motorku. Zákonitě nejdřív musíte párkrát spadnout, než se stroj naučíte ovládat. Bude to trvat pár dnů, ale spíš týdnů. Po celou tu dobu budete začátečník, který si musí dávat sakra pozor, aby nikoho neohrozil. Jezdec na seagwayi na to ale kašle. Prostě se chce projet a basta fidli.
Vozítko Segway je zkonstruováno právě tak, aby mohlo na chodnících jezdit. Spíše jízdní kola jsou méně vhodná. Ale vzhledem ke komplikovanosti v dopravě se nelze jízdou po chodnících divit. Musíme být rozumní. Přesto však nelze přehlédnout, že zakazovači na P1, a dále, cyklistiku v centru Prahy podporují. Praha podpoří obří částkou půjčování kol. Jednotlivá stanoviště sice nebudou v centru, ale zákaz v centru pro kola neplatí. Naopak v pěších zónách vedou cyklotrasy. Několikrát jsem si všiml nepřiměřené rychlé jízdy cyklistů v pěších zónách, konkrétně např. v ulici 28. října a Na Příkopě. Segway vadí, kolo ne. Zajímavé.
Turisty řídící Segway doprovází zaškolený průvodce, který je vede. Naučit řídit Segway není srovnatelné s kolem nebo s nějakým motorovým vozidlem. Není pravda, že je to nebezpečné. Případné nehody jsou vzácnou výjimkou. Na základě toho nelze rušit legální smlouvy mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a mezi pronajímatelem a poskytovatelem služeb.Dále se v článku ukazuje nehoda, která se Prahy vůbec netýká. Jistě, pokud nějaký šílenec v Anglii jezdí po skalách, pak je to velice nebezpečné.
2.
Tenhle způsob dopravy po městě si vybírají hlavně dvě velmi specifické skupiny turistů: pitomci, kteří přehlížejí lokální tradice a alkáči, kteří se do Česka přijeli levně ožrat. Obě tyto skupiny jsou svému okolí už z principu nebezpečnější než jiní cizinci – snad jen s výjimkou bojovníků Islámského státu.
Turisté včetně průvodce samozřejmě opilí nejsou. A pokud to někdy někdo udělal, opět se jedná o vzácnou výjimku. Na základě toho nelze vyhazovat lidi z práce.
3.
"Houfy turistů projíždějí úzkými uličkami s ještě užšími chodníky na dopravním prostředku. Bez znalosti místních předpisů a bez respektu k ostatním si razí cestu mezi chodci, pejskaři a návštěvníky Prahy," napsala před časem iDnes. Přesné – segwayisté jezdí ve skupinách po deseti až dvaceti, takže často úplně ucpou chodník, a to i když jedou krokem. Proč se jim máme vyhýbat a uskakovat?
To je první pravdivý odstavec. Nebo spíše polopravdivý, poněvadž těmi úplně nejužšími ulicemi Segway neprojíždí. Ale to, že se navzájem místy uprostřed sezóny mezi sebou lidé překáží je pravda. V té době je v Praze hodně turistů a uskakovat se musí zdaleka ne jenom před Segwayem. To je opravdu slabý argument, i když z části pravdivý. Ono totiž se jedná jenom pouze o určitou malou část území, kde Segway můžete potkat.
4.
Chodník je už z definice určen tomu, kdo chodí. Právě proto na chodník nesmějí cyklisté. Čím se od nich ale liší segwayisti, kteří si stejně jako cyklisté “vozí zadek”? A když po chodníku mohou jezdit segwayisti, proč ne i motorkáři, automobilisti, tankisti nebo kamioňáci?
Cyklisté sice na chodník nesmějí, ale pěší zóna zrovna od chodníku nemá příliš daleko. Pokud tamtudy vede cyklotrasa, tak nejenom, že se smí, ale navíc je to doporučováno. A to, že Praha má další plány cyklistiku podpořit znamená jenom to, že definice "chodník" Prahu moc netrápí. Segway je vynikající doplňkem pěších turistů. Nic přehnaného se v Praze neděje.
5.
Ano, je to věc názoru, ale po historickém centru města se má prostě chodit po svých. Lenoch, kterého to nebaví, ať sedí doma na zadku a nejezdí sem. Projíždět se Prahou na seagwayi je asi stejně nezasloužené, jako vyjet na rozhlednu po eskalátoru, nechat si odsát tuk z vyžraného pupku nebo si místo zdlouhavého balení ženy zaplatit sex s kurvou.
Myslel jsem, že žijeme ve svobodné zemi, kde si každý může určit, co je pro něj v danou chvíli dobré. Ohrožování chodců vozítky Segway je zanedbatelné. Chodci např. nerespektují přechody a nerozhlíží se. Chodci jsou samozřejmě více nebezpeční, o tom není pochyb.
-
Se zákazem vozítek Segway jednoznačně nesouhlasím. Politik by na základě chabých argumentů neměl vyhazovat lidi z práce. Jedná se o legální činnost, z které se odvádějí daně. Je opravdu smutné se zabývat tímto tématem. Podle mé zkušenosti všechno probíhá v centru Prahy v klidu. Žádné nehody nejsou. A pokud ano, je jich tak málo, že žádnou statistiku z toho nesestavíte. Tak to prostě je. Nesouhlasím s politikou, která posílá živnostníky na úřad práce. Sociální dávky se mají snižovat, nikoliv zvyšovat.
Reaguji tímto na tento článek: 5 důvodů, proč vyhnat z chodníků Segwaye
Zdroj: Ne zákazu Segway v Praze 1
Zdroj úvodní fotky: Zákaz Segwayů bude platit od srpna, pro policii neplatí
Petr Hlinomaz
Aktualizace odchylky globální průměrné teploty vzduchu od normálu
Podle NASA byl rok 2018 třetím nejteplejším rokem od doby měření profesionálními meteorologickými přístroji. Historicky nejteplejším byl však rok 2016.
Petr Hlinomaz
Meteorologická stanice v Praze - Libuši
Někdy v létě v minulém roce jsem se vydal na cestu s kolem k meteorologické stanici v Libuši; pořídil jsem několik fotek, ale článek publikuji až nyní, poněvadž jsem získal více informací na "Dni otevřených dveří ČHMÚ".
Petr Hlinomaz
O změnách klimatu odborně i neodborně
Rád chodím do Antikváriátů nakupovat odborné knihy se zaměřením meteorologie a klimatologie, zejména starší. Ve vědě to nechodí tak, že se prodává jenom to nové, protože je to moderní. ...
Petr Hlinomaz
Předpovídání počasí
Učitel technických předmětů na rolnické škole ve Velkém Meziříčí Antonín Večeř sepsal počátkem 20. stol. naučnou knížku o počasí, v níž se poukazuje na tehdejší pokrok v oblasti synoptické meteorologie.
Petr Hlinomaz
Teplota vzduchu ovlivněna městskou zástavbou
V horkém létě nejvíce lidé trpí ve městech, maximální denní teploty se dostávají silně přes 30 °C a jenom pozvolna klesají v ranních hodinách k 23 °C, v bytech se udržuje horký vzduch, kterého se dá jen těžko zbavit.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva
Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...
Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt
Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...
V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině
Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...
Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít
Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...
Prodej zrekonstruovaného bytu v Jaroměři 84,9 m2, 4+kk 3.140.000 Kč
Královédvorská, Jaroměř - Pražské Předměstí, okres Náchod
3 140 000 Kč
- Počet článků 273
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 814x