... tak končí školní prázdniny a doba dovolených

Určitě je i spousta lidí, které dovolená teprve čeká, jako mého manžela těšícího se na zářijové houbaření. Ale i v samošce na Karláku se už zase objevují  muži  v tmavých  oblecích a slečny v černobílých kombinacích – úředníci z okolních bank a úřadů, což je známkou návratu do běžných pořádků. Přes léto je vystřídali pestrobarevní turisté a letně odění místní.   Nastává doba, kdy se budeme častěji setkávat s otázkou: … tak jaká byla dovolená?

Marie Heřmánková

Není možné vyslovit recept na ideální dovolenou, na správné prožití léta, každý to má podle svých potřeb, představ a neposlední řadě i možností.….. já jsem vyrůstala na malé, docela zapadlé vesnici, v rodině, kde se plánování volna odehrávalo ve scénáři: Co je letos potřeba udělat na baráku?, tak se o dovolené vrhneme na střechu…. Já v těch dobách, ač jsem si neuměla představit, co to může obnášet,  hrozně moc toužila po rodinné dovolené a slíbila jsem sama sobě, že jak to jen půjde, budu jezdit na dovolené. Snad jsem to rodičům ani nevyčítala, pravděpodobně styl života lidí pracujících v zemědělství je jasný – být v létě na poli…. a když nemusím na pole, tak být po ruce, kdyby bylo třeba….. ,jen mi to bylo moc líto.

Odmaturovala jsem, odešla pracovat do Prahy, vdala se a stala se matkou dcery. Jakmile to jen šlo, v létě jsme vzali malou a hurá splnit můj sen o rodinné dovolené. Vybrala jsem některý z   krásných koutů naší vlasti, sehnala laciné ubytování (internáty, ubytovny….), a pak jsme celé dny jezdili po okolí, navštěvovali místní zámky, památky, zajímavosti….. a co se ušetřilo na laciném ubytování, tak jsme se rozmazlovali večeřemi v restauracích. Protože jsme neměli a dodneška nemáme auto, vše jsem dopředu pečlivě připravovala, trasu dělala podle jízdních řádů….. užili jsme si hodně zážitků a veselí při našem cestování křížem krážem po naší vlasti. Pak přišlo období, kdy nebyly peníze, kdy i takováhle dovolená byla nad naše poměry. Ale já se nevzdala svého snu o rodinné dovolené. A tak jsme zůstali doma v Praze, odpadly výdaje za ubytování a stravování v restauracích a vyráželi jsme na výlety v okolí Prahy. Další rok už bylo peněz dost, ale nám se zalíbilo bydlet doma, sprchovat se ve vlastní koupelně bez front a cizích lidí, vyspat se vlastní posteli…. takže jsme tento scénář dobrovolně opakovali po několik let a já jsem každoročně vykřikovala, že  už v okolí Prahy nenajdu žádné zajímavosti, kam jet…. a budete se divit, do dneška jich mám v zásobě pořád dost.

Myslím si, že dovolená je od toho být s blízkými či sobě milými lidmi, opustit každodenní stereotyp a v nových kulisách se vzájemně  poznávat. A je jedno, jestli je kulisa tuzemská nebo cizokrajná.

PS:  A tak mám i dovolenou a v létě  stíháme i vymalovat byt.

Autor: Marie Heřmánková | čtvrtek 30.8.2007 13:06 | karma článku: 11,47 | přečteno: 1159x

Marie Heřmánková

Splnil se mi jeden z mých životních snů

Už dlouho jsem se těšila, že budeme chodit do ZOO s vnoučátkem. Ale budoucí matka našich vnoučat studovala a studovala, a následně trávila spoustu času v laboratoři s kmenovými buňkami.

15.7.2020 v 7:00 | Karma: 19,92 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ona

Jak jsem potkala úchyla

Zaspala jsem, sotva to stíhám na čas do práce, prohýbám se pod těžkou taškou, tramvaj narvaná. Stojím namačkaná u dveří a tvářím se jak sto čertů, v obličeji mám veškeré utrpení světa. Jsem nešťastná chudinka.

10.9.2018 v 8:21 | Karma: 22,07 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Taky řešení! Snad z toho horka.

Jedu z práce večerní poloprázdnou tramvají. Sedám si k okýnku, místo vedle mne je volné. V hlavě přemítám o dnešním dnu, o horku... těžkopádnost letního podvečera

26.6.2018 v 9:57 | Karma: 28,53 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Společnost

Marie Heřmánková

Stárnout jako techniky se nebojící jedinec

Už před lety jsem si řekla, že budu stárnout jako techniky se nebojící jedinec. Pamatuji si, jak jsem v dětství nechápala naši sousedku, když si neuměla pustit televizi vypínačem (o dálkových ovladačích neměl nikdo ani ponětí),

28.5.2018 v 8:57 | Karma: 7,98 | Přečteno: 364x | Diskuse| Společnost

Knedlíková charita

Protože jsem člověk velmi snadno podléhající emocím a soucitu a totálně důvěřivý, řekla jsem si už hodně dávno, že se k různým charitám postavím s chladnou hlavou, selským rozumem a životaschopnou taktikou.

3.9.2016 v 17:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný

5. května 2024  13:30

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....

Al-Džazíra končí v Izraeli. Hrozba pro bezpečnost, shodla se vláda

5. května 2024  13:28

Izraelská vláda jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra v zemi....

Vláda odvolala velvyslance v Rusku, řekl Lipavský. Inaugurace Putina bude bez Česka

5. května 2024  12:59,  aktualizováno  13:25

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Vítězslava Pivoňku, řekl v neděli v diskusním pořadu...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

žena, matka, manželka, dcera, sestra.....