Vybržd´ování je trestné, ale zvolnit v kopci nikoli...

   Skoro každou chvíli čteme o trestním stíhání vybržd´ovače, který za způsobenou dopravní nehodu je v naději několikaletého trestu odnětí svobody nepodmíněně. Jsou ale i jiné způsoby jak ztrestat vjetí do jízdní dráhy než vybrždění

     Mám pocit, že někteří řidiči jezdí trochu jako kdyby za volantem sedělo zvířátko; zatímco před lety když někdo vjel předjíždějícímu vozidlu do dráhy, tak se často sám od sebe po zatroubení omluvil, dnes je zjevné, že nemálo řidičů a řidiček to, moderně řečeno, "neřeší". Tak, to prosim vas, řešte, díky.

    Zdá se mi jenom, jsem už starý a nervózní (?), že je až příliš mnoho držitelů ŘP, kteří svou povahu: "všichni jsou mi jedno! a co bych tam nevjel, když mohu" předvádějí na silnici tím, že omezují ba ohrožují již předjíždějícího tím, že mu vjedou do dráhy? No taky se mi to stane, ale většinou si spíš prohlédnu, jak vypadá řidič, který to udělal mně. A říkám si: "Musím si Tě dobře prohlédnout, jak vypadá typově člověk, který mi udělal takovou neplechu. Budu si muset na takové dát pozor v životě vůbec." A pak ho třeba, když mám obzvlášt´ dobrou náladu a dost času, vychutnám. Ne, nikoli vybržd´ováním, ale metodou hlemýžď.

   Zatímco slušný řidič se podívá do zrcátka, jestli v rychlejším pruhu už nějaké to vozidlo nejede, protože vozidla už v levém pruhu jedoucí mají podle vyhlášky přednost, velká část řidičů autobusů, kamionů a dodávek a  i mnoho řidičů osobních aut prostě do rychlejšího pruhu vjede bez ohledu na to, že tím toho vzadu ohrozí nebo omezí. (Nebo je to tím, že jsem si koupil rychlé auto?) Jestli se vám to taky občas stane, bud´te tak moc hodní, zkuste se toho vystříhat. Díky:-).

   Inteligentní bytost za volantem, která netrpí duševním zatměním, přitom postupuje takhle: Jeda v pravém jízdním pruhu a dojížděje vozidlo před sebou, za situace že v pruhu levém něco jede, tak zvolní, a to natolik, aby zachovala odstup větší než předepsaný (cca 40 metrů) od zádi toho vozidla před sebou vpředu; přitom sleduje pečlivě a trvale i provoz vlevo vzadu zrcátkem; tak no a ted´, když se vzadu schyluje k uvolnění, tak podřadí, přidá, rozjede se a do rychlejšího pruhu vjede již v rychlosti, která nebude omezovat natož ohrožovat. Pokud rychlost nenabere dostatečnou, aby neohrozil ani neomezil, tak do rychlejšího pruhu nevjede. (Důvěrná informace: Rychlé auto rychle přejede, vyčkejte, díky! Je fakt, že je možné, že za ním brzy pojede další, to však se dá vyřešit právě dostatečnou akcelerací v pomalém pruhu a ne čekáním s rozjezdem teprve až se nalepíte kamionu před vámi na zád´;s následným hozením myšky - nejlépe bez blinkru tomu rozejetému v levém pruhu. Díky!!)

   Protože můj mechanik  je  bezva, tak jsem to tak dělal už kdysi ve favoritu a později ve felicii, šlo to, protože jsem je míval vyštelovaný; zkuste to, všichni přece už máte lepší auto než bývaly trabanty, tak mu občas protáhněte vejfuk ohleduplným manévrem při předjíždění. Dík!

   Když jste v rychlejším pruhu a jste osobák, smířte se se osminkou deci benzinu/nafty navíc a pokračujte v akceleraci, abyste nepřekáželi tím, že se couráte a všichni vzadu tak nemuseli zpomalit taky na 80, kterým jedete vy, kteří jste vyjeli zpoza kamionu, a pak tu osminku deci museli spálit každý z nich až vy se odklidíte. Nebo vás vezme jednou zelenej čert do ekologickýho pekla.

  Když si ty makovce, kteří mi tam vjedete, potom prohlížím, vidím na vás často bezduchost;  když na vás troubnu, koukáte a netušíte proč. Vždyť vy snad ani nevíte, že pravidlo o zákazu omezení natož ohrožení vozidla již  předjíždějícího existuje?! Ale na jiných z vás vidím, že to víte až moc dobře, ale je vám to fuk. Říkáte si, že mám brzdy, co? Jste na světě na prvním místě že jo.. Tak některé z vás holt někdy ztrestávám, metodou hlemýžd´. To kvůli vám totiž jízda na dálnicích i ve městech často připomíná stresuplné přískoky.

Jak víme,mnozí řidiči nákladních aut a autobusů se takhle chovají v podstatě úplně běžně a se samozřejmostí, a když na ně člověk blikne, někteří dokonce nasadí výraz - slušně řečeno: "posměj se". Nás kteří po takovém pochybení aspoň blikneme na omluvu je poměrně málo. Přitom to tolik zlepší atmosféru a náladu na silnici. (Jak vidíte, představuju se vám tu jako naprosto  dokonalý ;-) ).

Stále častěji to ale už dělají i řidiči osobních aut.

Proč? Je to o celkové atmosféře ve společnosti. Sobectví typu: Ty si trhni, za volantem jsem pánem (světa?) já. A také: No a co?! (Dokaž mi to, policie tu není, ty naděláš. Tak mi to ukaž) - Někdy je příčinou "jen" nedostatek nadhledu a slabé vnímání okolí vlastního vozidla. Ale i  s tím bychom každý za sebe měli něco dělat. Prostě koukat do zpětného zrcátka a myslet.

Svědčí to o tom, že ve společnosti je až příliš mnoho míst, kde chování podobné tomu na silnici prochází: V zaměstnání, v podnikání, ve státní správě a na obcích. Možná je to tím, že tam mnohdy není na vedoucích místech dost mravných lidí, kteří by sami neférově nikdy nejednali a ani podřízeným či obchodním partnerům by to  netolerovali. Myslím si, že i to by možná mohl být jeden z důvodů, proč pokleslé způsoby má tak nějak zažito docela dost lidí.  Vybavuje se mi ted´ jeden starý dobrý  vtip: " Většina lidí, ukáže svou pravou povahu je  ve tmě a v davu." A možná tedy i na silnici.

Tzv. profesionální řidiči nám někdy i od plic rádi kdykoli vysvětlí, že pro to mají dokonce i důvod: Musejí přece jet na čas! Chlapi, bud´te  slušný lidi, prosím vás. No i vy, vážené některé dámy.

Ukázkovým příkladem toho, že na přísloví o tom, odkud páchne ryba něco je, bylo vidět nedávno, když představitel jedné celorepublikové organizace kamionových dopravců se pochechtával, když odpovídal na otázky televizní moderátorky a drze prohlásil, že pokud bude zákaz předjíždění kamionů, tak kamiony prostě úmyslně znemožní na dálnici najíždět a sjíždět z ní. S tím si asi částečně poradí připravovaná novela obsahující návrh drtivých čtyř trestných bodů za nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly....    Jde ovšem o to, aby při známé inteligenci tuzemské dopravní policie nebyly za nedodržení bezpečné vzdálenosti postihováni ti, kterým tam ten před nimi vjel.

   Ale co s tím omezením a ohrožením vjetí do jízdním dráhy předjíždějícímu (pokud možno bez blinkru) ?

   Je snad česká společnost už tolik zničena jako celek tím, že po demoralizaci a úpadku za socialismu, pokračuje totéž i v posledních třiceti letech,  a to následkem toho, co tady předvádějí někteří politikové? Pravda, v Německu či Rakousku lze zažít podobné, i když méně, čili zblbnutí celonárodnímu bych to nepřičítal. Budeme se snažit jo polepšit, joo?  ;-).

   Není divu, že občas někomu z toho už švihne a takovou osobu vybrzdí. Souhlasím s tím, že to je nesprávné, protože to je někdy opravdu hodně nebezpečné, to už je lepší, i když docela hloupé, když člověk po obzvlášť okatém omezování  prostě jede pomalu, pomalu, tak aby to vydýchal. Ale přitom dost rychle, aby to nebylo proti předpisům Třeba do kopce před kamionem? .Hlavně, aby pochopil.. Před tím, kdo ho ohrozil nebo silně omezil. A tvářit se přitom - no přiměřeně.

   Někdy je těžké odolat odpovědět: Jo, a ted´ byste chtěl předjíždět vy, ten co mne před chvilkou ohrozil? Pane, teda, vy máte ale nápady.

S přáním pěkného dne, milý "trabanti".

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Miroslav Gruner | pátek 1.3.2019 14:43 | karma článku: 19,86 | přečteno: 1416x