Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je vidět, že mnoho slov nevykoná tolik jako jednoduchá, dobře položená otázka.R^

0 0
možnosti
Foto

Připomínáte mi moji snahu o grafickou úpravu v mých poznámkách. Problém byl v tom, že ne vždy bylo jasné, kdy se využující přenáší z jedné kapitoly (podkapitoly) do které. Například pokud jsme v češtině probírali České národní obrození -> K. H. Borovský -> jeho vyhnanství v Brixenu -> dílo Tyrolské elegie, pak nebylo u dalšího díla, řekněme například "Král Lávra" zřejmé, jestli to ještě pod Brixen spadá či nikoliv. Samozřejmě, že přechod od K. H. Borovského ke K. H. Máchovi jsem zaznamenal, stejně jako předchod mezi hlavními tématy osonovy, ale tyhle malé detaily mě dost vytáčely a nezřídka se stávalo, že

---> se strom odsazení

------> postupně pouze

----------> takto rozrůstal

-------------> protože nebylo dokonce ani

-------------------> zřejmé, co patří k čemu. Na obranu školy střední dodávám, že se mi to občas stávalo i na škole vysoké, i když tam v míře menší (ale o to vyhraněněnjší) a když už, tak jen na kusých úsecích. Trochu mě mrzí, když tak čtu Vaše řádky, že mě nenapadlo vykašlat se na zákazy a příkazy kolem učebnic a pracovat s nimi, práci s textem jsem si pak musel osvojit až na PC, kde se dal snadno vykopírovat z "chráněného" díla obsah a dál s ním pracovat. A je to i ukázka toho, jak jedna potřeba (organizované 'zdarma' školství => potřeba šetřit na učebnicích) potírá jinou (vlastní potřebu učit a vzdělávat). Jediné, co mě na tom štve pro budoucí použití je to, že zpravidla příkazy a zákazy bývají důsledkem péče haldy lidí, kteří se danou problematikou (ať už je to ekonomičnost využití učebnic či fyzikální a spychologické aspekty jízdy zatáčkou o určitém poloměru) dost zabývali, abychom se tím nemuseli zabývat my a tudíž není zcela snadné odhadnout, které z těch příkazů jsou v daném okamžiku kontraproduktivní a které nikoliv.

0 0
možnosti
Foto

A neskutečně me vytáčí a mrzí, že ten diskuzní systém tady prostě ignoruje některá odřádkování, když se mu to zlíbí. Takže mi zase vypadnuly dva odstavce. (za "co k čemu" a za "kusých úsecích").

0 0
možnosti
OU
MF

Hezké, čtivé, pravdivé, karma!

0 0
možnosti
LH

Jó, ano! Vidět věci v souvislostech, motivace k učení. 2 zásadní věci, který škola neumí. Měl jsem úplně stejný problém. 4 roky v odborném předmětu na průmce a nevěděl jsem bez nadsázky nic. Jeden semestr na vysoké a celé to učivo bylo nad slunce jasnější.

0 0
možnosti
Foto

Ale jo, líbilo a karmuji. Jen si nemůžu odpustit... co jste měl z češtiny? Za jedna asi ne, to byste nepsal gymnázium s velkým G. Omlouvám se za malé rýpnutí a přeju pěkný den:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.