Neratov (7)

Spíš bych do nadpisu měla uvést "Bartošovice v Orlických horách - Chráněné dílny Kopeček", aby to lépe odpovídalo tomu, co Vám chci nabídnout v posledním díle neratovského putování.

V naší exkurzi se původně s Kopečkem vůbec nepočítalo, byl to spontánní nápad někdy při chystání se na odjezd. Když jsme přijeli na Kopeček, čekali jsme na kolegy z Králík za společnosti dvou místních kočiček, aby nám to nemuselo být vysvětlováno naněkolikrát, ale protože jsme se nedočkali, jiná kolegyně nás provedla těmito dílnami.

Chráněné dílny Kopeček v sobě zahrnují tkalcovskou, keramickou, tiskařskou, košíkářskou a šicí dílnu. Pod rukama více než třiceti mých kolegů rostou nádherné výrobky, které si buď můžete zakoupit přímo na místě v malém obchodě nebo objednat na dobírku. Je nádherné vidět, že i lidé s postižením mohou s pomocí jiných vytvořit úžasné věci, které jsou jednak praktické, jednak udělají radost.

A to je vše, přátelé. Děkuji Vám za přízeň, za to, že jste to se mnou tak dlouho vydrželi u jednoho tématu. :-) Ale jsem přesvědčena, že Neratov si to plným právem zaslouží.

Autor: Veronika Foglová | neděle 4.8.2019 19:18 | karma článku: 15,30 | přečteno: 367x

Celenský Kříž

Dnes nebudu chodit nikam daleko. Podíváme se společně pod Studenecké skály, do míst vzdálených od mého bydliště jen 3,5 kilometru.

3.3.2024 v 14:01 | Karma: 17,45 | Přečteno: 203x | Diskuse| Fotoblogy

Od Šerlišského Mlýna k Sedloňovskému Černému Kříži

V polovině července 2015 jsem si udělala krásný výlet na hlavní hřeben Orlických hor. Byl to jeden z těch, kdy mi úplně nevyšlo počasí, přesto mám na něj moc krásné vzpomínky, protože jsem nakonec stihla víc než jsem plánovala.

25.2.2024 v 21:28 | Karma: 15,00 | Přečteno: 237x | Diskuse| Fotoblogy

Chaloupky Orlických hor - Rampuše

"Píšeš domů do Rampuše, Rampepurdo?" Kdo z nás by si nevybavil tu známou větu ze seriálu Bylo nás pět. A ona Rampuše, z níž pocházela Kristýna sloužící v Bajzovic rodině, nebyla žádná jiná vesnička než Rampuše v Orlických horách.

18.2.2024 v 20:27 | Karma: 17,79 | Přečteno: 326x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Letem orlickohorským světem (13)

Po delší době Vám nabízím průlet Orlickými horami, všemi jejich hřebeny. Tehdy jsem měla nekonečně lepší podmínky, než by mi nabízela dnešní hustá mlha.

11.2.2024 v 17:03 | Karma: 14,35 | Přečteno: 225x | Diskuse| Fotoblogy

Pár momentek z Jamného

V úterý jsem byla v sousedním Jamném nad Orlicí na pohřbu své pratety. Uzavřela se tím jedna taková etapa v mém životě, neboť po sto letech (sic!) odešel poslední sourozenec mých prarodičů.

4.2.2024 v 15:56 | Karma: 16,67 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

Rusko v noci udeřilo na západě Ukrajiny. Útok na hypermarket má 14 obětí

26. května 2024  7:20,  aktualizováno  15:12

Sledujeme online Počet obětí sobotního ruského vzdušného útoku na hypermarket v ukrajinském městě Charkov vzrostl na...

VIDEA TÝDNE: Bitka po finále poháru, let hrůzy a supercela v Litomyšli

26. května 2024  15:12

Fanoušci po finále fotbalového poháru neudrželi nervy na uzdě a vtrhli na hrací plochu, kde došlo k...

Rusové hlásí „osvobození“ další vesnice. U Charkova se brání, tvrdí Ukrajina

26. května 2024  15:07

Sledujeme online Ruské síly dobyly vesnici Berestove a na východě Charkovské oblasti, informovalo v neděli ruské...

Lístky na finále se nabízejí i za desetitisíce, u turniketu člověk může narazit

26. května 2024  11:59,  aktualizováno  14:25

Ceny lístků na finálový zápas mistrovství světa v hokeji rapidně stouply. Lidé za ně na...

Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.