Dárek k narozeninám

Nějaký ten týden zpátky mi opět přibyl další rok. Dostala jsem spoustu dárků...a jedním z nich, od mého bratra a jeho přítelkyně, byl výlet podle mého přání. A nebyla bych to já, kdybych chtěla jet jinam než do Orlických hor.

Už hodně dlouho jsem se toužila podívat zase ke Kunštátské kapli. Trasu, již jsem šla v srpnu 2015, bych si teď, vzhledem k náročnosti terénu a hlavně kvůli svému kotníku, který po loňském úrazu stále není OK, netroufla dát, a tak to vypadalo, že to bude jenom sen, který se mi asi hodně dlouho, pokud vůbec někdy, nesplní.

Když jsem tedy dostala tuhle nádhernou nabídku, skoro jsem neváhala a zvolila právě Kunštátskou kapli, ačkoliv jsem přemýšlela i nad jinými místy. A tak jsme ve čtyřech vyrazili tuto středu na výlet, z něhož se ale nakonec stala pořádná horská túra.

Přes Žamberk, Kunvald, Bartošovice v Orlických horách, Vrchní Orlici, Neratov, Podlesí a Novou Ves jsme se pomalu blížili do Orlického Záhoří, kde jsme měli odbočit k hlavnímu hřebeni Orlických hor. Přejeli jsme to ale a museli se kousek vrátit. Doufala jsem, že bude možné vyjet po hřebenu až na Pěticestí, ale to jsem se pěkně spletla. Po malé chvíli nás zastavil zákaz vjezdu, takže jsme nechali auto na úpatí hřebenu a pěšky vyrazili po zelené nahoru.

Jedna cesta až ke Kunštátské kapli vyšla cca na 4,8 kilometru, s převýšením něco málo přes 300 metrů. Šlo se pohodlně, až teprve výše se sníh, který se v nižších polohách objevoval jen v příkopech a lese, ukázal i na cestě, a to někdy v dost vysoké vrstvě.

Po dvou kilometrech jsme dorazili na rozcestník Korunka (863 m). Bylo znát, že zde je jaro v úplném počátku. Pokračovali jsme dál do kopce směrem k Pěticestí, kam jsem došla (protože jsem šla poslední, neboť kvůli focení jsem byla ve skluzu) krátce po půl čtvrté.

Po malém odpočinku jsme se vydali na poslední, krátký úsek cesty ke kapli po Jiráskově cestě. Protože minule jsem si nevyfotila zblízka jeden řopík, který se nachází poblíž cesty, napravila jsem to a pak jsem pospíchala dál. Počasí bylo hodně proměnlivé...od polojasna po skoro zataženo se střídalo v podstatě všechno.

Bylo moc krásné být zase po téměř třech a tři čtvrtě letech na tomto nádherném místě, které se zdá být zapomenuté a jakoby stranou dění. Musím však říci, že mě nemile překvapil opadávající nátěr na kapli. Oproti mé první návštěvě, kdy byla kaple rok po rekonstrukci a svítila bílou barvou, to byl dost žalostný pohled.

Vyfotila jsem kapli ze všech stran, ale pokročilý čas a silně se zatahující obloha nás donutily vydat se na zpáteční cestu. Když jsme byli jenom kousek od ní, začalo postřikovat. Snažila jsem se jít co nejrychleji, ale to se dalo realizovat teprve z Pěticestí, kde byla cesta opravdu luxusní, jen místy se sněhem nebo napadanými stromy.

Cestou zpět jsem fotila hodně málo, teprve v druhé polovině trasy jsem trochu přidala, protože sluníčko se přece jen ještě ujalo vlády. Kupodivu jsem také téměř vůbec neměla otlačené nohy, což bych po skoro deseti kilometrech cesty přirozeně očekávala.

Jako poslední jsem došla dolů k autu. Domluvili jsme se, že se zastavíme v Neratově v hospodě na něco teplého. Bylo asi šest hodin, když jsme vyjížděli, a za nějakých deset minut se ocitli v Neratově.

Já jsem si objednala vídeňskou kávu a štrůdl s jablíčky a šlehačkou. Bylo to vynikající a hodně mi to přišlo k chuti, protože jsem byla pořádně hladová. Nemohla jsem ale propásnout tu příležitost vyfotit si konečně, po pěti měsících od instalace, nové věže neratovského kostela. Možná je to zvláštní, ale ačkoliv ve Sdružení Neratov pracuji (ne však ale přímo v Neratově), neměla jsem zatím možnost se na ně podívat zblízka, protože jsem vlastní vinou (líná huba, holé neštěstí, jak se trefně říká) promeškala samotnou instalaci, na kterou jsme dokonce dostali placené volno z práce.

Pomalu se blížilo sedm hodin, když jsme se rozloučili s Neratovem a po stejné trase jako cestou tam, se vydali zpátky. Byla jsem plná dojmů a krásných zážitků...

Fotogalerie ZDE

Autor: Veronika Foglová | neděle 5.5.2019 21:35 | karma článku: 13,03 | přečteno: 320x

Deštné v Orlických horách a okolí (téměř) z ptačí perspektivy

V srpnu 2020 jsem si udělala výšlap z Jedlové v Orlických horách nahoru ke Svatému Matouši, jinak řečeno na Vesmír.

9.6.2024 v 16:46 | Karma: 11,23 | Přečteno: 129x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Co teď právě kolem mě kvete

Kam se podívám, všude něco kvete. Viděla jsem první mateřídoušku, rozjíždí se sezóna růží, k tomu nejrůznější divoké květinky - od kopretin až po zvonky. Na zahrádkách to jsou pivoňky, denivky či levandule.

2.6.2024 v 18:14 | Karma: 10,80 | Přečteno: 118x | Diskuse| Fotoblogy

Kostel Nejsvětější Trojice a hřbitov v Říčkách v Orlických horách

V liturgickém kalendáři dnes slavíme Slavnost Nejsvětější Trojice. Jedním z kostelů v Orlických horách, kde dnes mají pouť, jsou tedy právě i Říčky.

26.5.2024 v 16:33 | Karma: 13,44 | Přečteno: 126x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Letem orlickohorským světem (14)

Když píši tento článek, máme tu krásné, poměrně slunečné počasí, takže by se nezasvěcenému jen těžko věřilo, že jsme tu ráno měli průtrž mračen.

19.5.2024 v 16:33 | Karma: 14,57 | Přečteno: 171x | Diskuse| Fotoblogy

Kaple sv. Jana Nepomuckého na Celném

Na výročí srpnové okupace Československa v 2020 jsem si udělala výlet do okolí Těchonína a Mladkova.

12.5.2024 v 15:23 | Karma: 13,47 | Přečteno: 131x | Diskuse| Fotoblogy

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Policie prověřovala nákup vojenského materiálu pro Ukrajinu. Zajistila 300 milionů

5. června 2024,  aktualizováno  8.6 21:12

Premium Česká policie v tichosti prověřovala třaskavý případ, který může mít negativní dopad na zbrojní...

KOMENTÁŘ: Kokainová kauza, řidiči autobusu a řiditelé státu

14. června 2024

Premium Kokainovou aféru v Poslanecké sněmovně překryly evropské volby, ale neměla by úplně zapadnout. Kdo...

Korespondenční volba dělí občany na dvě kategorie, hrozí manipulace, říká opozice

14. června 2024  8:42,  aktualizováno  13:45

Přímý přenos V Poslanecké sněmovně pokračuje jednání o korespondenční volbě. Tu opozice dlouhodobě odmítá. Podle...

Jednat s Kyjevem budeme, až stáhne vojáky z východu země, podmínil Putin

14. června 2024  12:52,  aktualizováno  13:29

Ruský prezident Vladimir Putin podle agentury TASS označil stažení ukrajinských vojáků z východu...

Muž uhořel v bytě, manželku našli mrtvou. Policie ji podezírá z vraždy

14. června 2024  8:03,  aktualizováno  13:23

V Klatovech dnes časně ráno hořel byt ve výškové budově, hasiči v něm našli mrtvého muže, další dva...

Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.