Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Konečně by mohlo být odzvoněno nekonečným frontám na STK. Novela navrhuje zrušit regulaci počtu STK v okresech a navíc se nebude muset stavět průjezdní velkokapacitní linka, jak ji doposud nakazuje zákon.
Malá TK+ME (technická kontrola a měření emisí) budou totiž podle novely moci vznikat kdekoli, kde to stavební řízení nezakáže. Je tedy jasné, že začneme vídávat na autoservisech plakety nabízející jak technickou kontrolu, tak měření emisí přímo v autoservisech, jak je to vidět v Rakousku, Německu, Anglii atd.
Doba, kdy se nastavovala geometrie podle mechanických doteků s plechovým úhloměrem, na který ukazovala plechová špička, je definitivně pryč. Dnes má každý moderní auto servis laserovou geometrii ovládanou počítačem s databází hodnot všech vozidel.
Servisman, syn zakladatele rodinného, dobře vybaveného autoservisu se ptá: "Proč mám jezdit se zákaznickým autem patnáct kilometrů k STK, kde mou práci kontroluje technik STK s předpotopní výbavou, která je 10 x méně přesná než ta, co s ní geometrii nastavuji já? Kromě toho ten "nedobrovolný výlet" musím vyúčtovat a můj čas je drahý. Jezdit k STK nechci. Riskuji havárii, utrácím čas, musím poslouchat účelové a blbé poznámky kontrolora, které přímo vyzývají, abych mu strčil do kapsy peníze za "vstřícnost". Jinak mně nechá do poslední kapky vychutnávat jeho neomezenou moc nade mnou a budu čekat hodiny na řadu. Brigádníky zaměstnávat nechci, úplatky platit taky nechci. Proto iniciativu Ministerstva dopravy vítám. Pokud bychom mohli v domě nabízet i završení našich služeb razítkem potvrzujícím kvalitu naší práce jako garanci, že za ni ručíme jen a jen my, pak bych to viděl jako podporu našeho řemesla a má cenu do opravárenského vybavení investovat, protože je jistota, že se investice vrátí."
Pokud se podaří návrh novely schválit, kontroly mnohonásobně zlevní a již nebudou předmětem byznysu mocných a nedůstojného kšeftování s protekčním obstaráním "Vyhovujícího protokolu" za úplatu. Prostě občan přistaví auto do servisu a aniž by jej auto opustilo, provede se pravidelná zákonem předepsaná kontrola zde. Pokud někde auto nevyhoví, hned se to na místě může opravit. Bez čekání, starostí a na plnou odpovědnost jednoho jediného právního subjektu. Bůh pomáhej poslancům při schvalování. Je to krok k obecně prospěšnému veřejnému zájmu.
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Libor Fleischhans
Stát ve státě, technická zkušebna a hnusný věci kolem...
Státem regulovaní majitelé STK drží při sobě jak nikdy předtím. Vyhazují auta, kterým nic není. Namísto ca 1.450,- Kč platili důchodci se zánovní Toyotou 3.400,- Kč jen proto, že státní zkušebna je odborností úplně mimo...
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Nevítají přistěhovalce, jsou xenofobní, řekl Biden o Japonsku a Indii
Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...
„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás
„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...
Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy
V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...
Mezinárodní obchodník – balicí stroje
ManpowerGroup s.r.o.
Středočeský kraj
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.