Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Uctivý středoškolský profesor s láskou k veteránům (má dva) vchází do autodílny a zdvořile poprosí, aby mu pomohli s opravou jeho naleštěného Mercedesu Coupé 230 CE z roku 1993. Miluje ho, ale teď má smutek v očích. V ruce tiskne protokol z STK partnerské sítě největšího hráče v byznysu s technickými kontrolami s velkým "NEVYHOVUJE".
Při měření emisí mu řekli, že má smůlu a že má do 30 dnů šanci na "opakovanou" emisní kontrolu za 350,- Kč. A jestli ani potom nevyhoví, je prý s ježděním v téhle parádě konec!
Autoopravář otevře kapotu, rozpoznává systém a řekne: "No tak se jdeme podívat, co tomu krasavci schází!" bez povšimnutí nezůstává perfektní technický stav 28 let starého, ale nádherného Mercedesa. Vše je originální.
Hned napojuje analyzátor a po pár minutách prvního sondovacího měření emisí ukazuje profesorovi na obrazovce hodnoty škodlivin s doslova luxusní rezervou.
"No, VYHOVUJE!, tak co chcete profesore?"
Profesor nevychází z údivu: "A to jsem tam s tím raději poslal kamaráda, co se s nimi dobře zná, já bych šanci sám neměl už vůbec."
Tahle STK, od které Mercedes právě přijel, byla před časem v televizní reportáži Richarda Samka konfrontována s rezavým vrakem, který přes díry v podlaze a shnilé brzdy zázračně vyhověl.
Kamarádovi prý STK technik řekl: "Teď po tom skandálu v televizi po nás jdou a já se bojím nechat vyhovět cokoliv, co jasně nevyhovuje!"
Profesor: "Ale jak to, že to tady vychází s obrovskou rezervou a u STK ne?"
Autoopravář: "Nejste ani první ani poslední. Do teď na STK nepotřebovali k měření emisí auto ani vidět, natož pak napojit a teď, když to mají začít poctivě měřit, už to asi ani neumí. Takže když jim teď "lepí" z možné kontroly, začnou raději vyhazovat i auta, co jim nic není. A odnesou to bezmocní majitelé, protože nemohou vědět, že to vlastně změřili špatně."
Opravář nesmí měřit emise, podle Ministerstva je ve střetu zájmů...
Profesor: "A nemohl byste mi vystavit protokol vy, když to teď vyhovělo?"
Automechanik: "Nemoh´, ..protože jsem podle úřadů "sprostý podezřelý". Ministerstvo dopravy mi napsalo, že když opravuji auta, nesmím měřit jejich emise, jinak jsem ve střetu zájmů. Analyzátor mám už jen pro parádu a protokoly vystavovat nesmím. Když nesmím, tak nesmím a máte kliku, že jsem ho ještě neprodal. Je mi tu od tohoto nového nařízení k ničemu..."
"No jo, ale jak to, že to tady vyhoví a tam ne???"...profesor.
Autoopravář: "Tenhle Mercedes má ještě poctivý a dost velký katalyzátor. Kdysi se dávaly katalyzátory daleko od motoru, až pod kabinu. Takže když se tenhle "macek" neohřeje na provozní teplotu jako při běžném provozu, funguje jen z poloviny, někdy sotva. A to je u STK běžné, lidi tam čekají ve frontě a ono to vystydne.
Takže Vy jste sem přijel, já Vás napojil a začal hned měřit. Katalyzátor byl na provozní teplotě.
Jinak, buďte rád, že jdete na "opakovačku" ještě v tomto roce, protože od ledna budou vyhazovat jedno auto za druhým. Ne snad proto, že by auta nevyhovovala, ale proto, že i novou metodiku psali ti stejní diletanti.
Když byla ta eSTéKáčka zvyklá 15 let jen švindlovat, tak když jim teď "lepí" z úředních kontrol, začnou vyhazovat auta z praktických a technických neznalostí, jako se to stalo teď Vám. .. A bude hůř."
Ovládání státu "certifikační mafií"
Z dat ISTP systému (elektronický sběr dat z kontrolních stanic Ministerstva dopravy) je vidět, že existují STK/SME, u kterých z více než 5600 vozidel nevyhověla za rok pouze dvě. Analýzy prokázaly, že jsou emisní hodnoty na protokolech masově generovány počítačem. Auta se tedy u velkokapacitních linek moc neměří. ISTP je tím doslova plné "fejkových" imaginárních generovaných čísel, ze kterých je jakákoliv statistika úplným nesmyslem. Nevidí to ministerští úředníci, nebo to už tři roky kryjí. A proč?
Podle dat z ISTP bychom měli mít v ČR vozový park v tak dobrém technickém stavu, že bychom mohli všechny STK/SME ze dne na den úplně zrušit. To, že mafiánský penězostroj pro početně omezenou šlechtu, co přenesenou službu státu beztrestně podvodnými metodami zneužívá ke svým ziskům, ví snad každý, ale nikdo z vyšších míst se tím nechce zabývat.
Kromě toho se teď mnoho STK převedlo do svěřeneckých fondů. Proč nikdo nemá znát jejich majitele? Nepatří snad některé regionálním politikům?
STK/SME je jediná služba občanům, u které vždy platilo, že čím je kvalita kontroly horší, tím spokojenější je zákazník. A k ní se ze zákona musí. Vznikají tím obrovské hospodářské škody, trpí tím naše zdraví a regionální rozvoj. Jenže teď už to přestává být legrace, když ze silnic vyhánějí auta, kterým nic není a jejich majitelé netuší, že jim auta na linkách ze šedesátých let měří povětšinou řemeslní nevzdělanci.
Libor Fleischhans
Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce
STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut
Libor Fleischhans
Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy
Libor Fleischhans
Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.
Libor Fleischhans
Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
Prodej bytu 2+1 64 m2 Nám. V. Čtvrtka, Jičín
Nám. V. Čtvrtka, Jičín - Valdické Předměstí
3 590 000 Kč
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.