Měření emisí nezkvalitní, rozhodli o tom mocní
Neuvěřitelné se stalo skutkem. Od reportáže Richarda Samka, který načapal emisního mechanika jedné STK, že mazal závady v EOBD přímo na pracovišti Měření emisí, neuplynuly ani dva týdny a už mocní zapracovali na změně metodiky tak, že se paměť emisně relevantních závad mazat může legálně. Domnělý nepochopitelný přestupek a ještě před dvěma týdny téměř podvodné jednání, minimálně nedodržení výrobcem doporučených postupů, je díky včerejšímu naohýbání legislativních pokynů jednáním metodickým, tedy alespoň podle Ministerstva dopravy, které státem regulovanému monopolu STK neskutečně nahrává v každém detailu zákonů a vyhlášek. Jak by ne, když si ho majitelé STK píší na Ministerstvu vlastně sami.
Jak se ohýbá legislativa podle přání monopolně podnikající menšiny?
To se prostě zařídí, aby někdo z vyšších pater Policejního ředitelství zvedl telefon, a vysvětlil výrobci ŠKODA Auto, že když dvě policejní auta emisně nevyhověla, přestože jsou prý jinak v pořádku, je ohrožena bezpečnost státu. Co že je těm autům, že nenačetla Readiens Code, nebyl ani čas ani příležitost zkoumat. No a Auto ŠKODA, která do včerejšího dne přesvědčovala všechny své opravny a emisní stanice, že aby byla jistota, že se jimi vyrobené auto v provozu chová, jak má, že musí být načteny emisní testy v tzv. Readiness Code (kód testů připravenosti emisního systému k emisnímu testování), tento pokyn rázem ze dne na den změní. Ode dneška tedy kontrolka, oznamující defekt některého z emisních systémů, musí alespoň při aktu Měření emisí na pár minut zhasnout. Pak ať si klidně svítí, peníze jsou přece u majitele STK v kase.
Pokyn výrobce se změnil tak rychle, že se vůbec technicky nestačí prozkoumat ani vysvětlit, proč k jinak normálnímu načítání výsledků u těchto dvou (možná třech) vozidel nedošlo, a je jedno, že nenačítání kódů je naprostá anomálie vyskytující se zhruba u 1% vozidel tohoto výrobce v provozu. Příčinou mohou být i dodatečně montovaná zařízení, kterých má Policie ČR na svých speciálech namontována jistě více.
Inu, je vidět, kdo v kontrolách, jak se bude podřizovat metodika, která je na úrovni kvality a obsahu kontroly rovnající se stavu před rokem 1994, diktuje prakticky úplně všechno, nemožné do dvou týdnů.
Libor Fleischhans
STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
Libor Fleischhans
Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce
STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut
Libor Fleischhans
Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy
Libor Fleischhans
Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.
Libor Fleischhans
Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.