Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!
Od roku 2008 se v Česku z vozidel masivně vybourávaly filtry částic. Stovky "autoservisů" na tom vydělávaly peníze.
Nyní, kdy tato vozidla zastavuje spíše rakouská a německá Policie než naše STK, si vlastníci vozidel dávají větší pozor. Ne ale dostatečně velký na to, aby se nenechali napálit od podvodných prodejců.
Podívejte se na příběh, kdy si zákazník přes internet koupil do svého vozidla náhradní díl, který nejen že neplnil ani jednu ze svých dvou hlavních úloh, ale byl nesprávně označen, takže se objevila další závada na vozidle, která ho stála další zbytečnou investici. Nebýt naší analýzy, zničil by mu levný náhradní díl motor jeho auta.
Jeho auto mělo problémy s ucpaným filtrem částic. Není divu, najeto přes 200 tisíc kilometrů (pokud nebyl folklórně stočen tachometr). Majitel si našel na internetu levnou náhradu a koupil. První chyba. Našel servis, který mu jej namontuje. Druhá chyba, protože servis mu dal černé na bílém podepsat, že za namontovaný díl nepřebírá žádné záruky. Po montáži se objevila svítící kontrolka emisí a auto jelo občas (zejména po akceleraci) v nouzovém režimu.
Hlubší analýzou se zjistilo, že filtr i katalyzátor jsou zcela nefunkční. Filtr nefiltruje a katalyzátor není povrstven drahými kovy, aby "topil". Prostě atrapa. Aby toho nebylo málo, byly na filtru navařeny trubky s různým průměrem přesně opačně, takže diferenční snímač tlaku před a za filtrem měřil rozdíl tlaku ne jako přetlak, nýbrž jako podtlak. To řídící jednotka vyhodnocovala jako nerelevantní.
Kdyby nebyly hadice nasazeny na filtr obráceně, nebyl by majitel vůbec přijel. Vozidlo by jezdilo. Ale ne dlouho. Řídící jednotky vozidel, pokud nedochází k dostatečné teplotě ve výfuku, vesměs zvyšují frekvenci a intenzitu regenerací, takže se motorový olej kontaminuje naftou. Někdy tak intenzivně že stoupá hladina oleje, až jednoho krásného dne vykoukne ojnice z bloku, protože kapalina je nestlačitelná a dvakrát víc oleje se do motoru prostě nevejde a ven někudy musí.
Majitel vozidla investoval za všechny opravy i díl zcela zbytečně, nakonec ho to bude stát víc než by muselo. Vinu na tom nese jak Ministerstvo dopravy, tak Česká obchodní inspekce, protože obě instituce o prodeji atrap filtrů a katalyzátorů již rok a půl vědí a nekonají. Dnes jsem dal opakovaný podnět ČOI, tak uvidíme.
Libor Fleischhans
STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
Libor Fleischhans
Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce
STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut
Libor Fleischhans
Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy
Libor Fleischhans
Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.
Libor Fleischhans
Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě
Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.