Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Majitelům autoservisů, kteří donedávna dvacet let kontinuálně investovali do jejich vybavení a vzdělání, stát novelou zákona zakázal měřit emise pro své zákazníky. Pan Karásek emise měřit přestal, pan Čermák by chtěl začít, ale nejde to. Stát řekl, že jsou podezření z toho, že si oba budou při kontrolách emisí závady účelově vymýšlet, aby měli co opravovat, zkrátka aby měli kšeft. Stát tím naznačil, že to vlastně dělají a obává se, aby to nedělali i teď u emisních kontrol, které doposud dvacet let měřili. Do teď měl stát strach, aby se nefalšovalo, že auta vycházela, od teď má zase strach, že vycházet nebudou.
V reportáži si všimněte dvou malých detailů. Pan Pecha hovoří o velmi sofistikované kontrole vozidel na STK, kde je vidět kanál, kde se prochází technik s přenosnou lampou. Nářadí v ruce nemá. Nepotřebuje ho. Měří se emise, brzdy, vůle v podvozku, geometrie (jen někdy) a světla, jinak vizuální kontrola, jen co je vidět s vrchu. Za dvacet minut ca 1600,- Kč za kus, až 90 aut denně. Nevyjde? Vyhodit. Tady se neseřizuje ani neopravuje.
Zatímco záběry ze servisů zachycují komplexní vybavení pro téměř veškeré opravy, kontroly a seřizování aut je pikantní, že přiblížený záběr ukáže v dílně pana Karáska za mnohá léta zkorodované nosné části karoserie vozidla, které mělo platnou registraci a vylepenou známku, přestože takto pokročilá koroze není dílem tří let! Kdo čte mezi řádky, ví co měl na mysli pan Pecha tou "sofistikovanou" kontrolou vozidla na STK.
Kterým směrem posílá stát kontroly vozidel? Zčásti i podvodníkům, kvůli kterých podvodům se dnes musí fotit, a kteří dodnes úlohu svěřenou státem dodnes vykonávají, zčásti velkopodnikatelům na výsluní s praktickým zákazem konkurence. Stát k tomu vymyslel nový nástroj, jak znechutit malé podnikatele v autoopravárenství. Přístrojů na měření emisí se dnes již autoservisy zbavují. Politika státu hraje do ruky velkým hráčům jako je pan Pecha. Podle slov některých, v reportáži nezmíněných, se situace vyvíjí právě pro stát nedobře.
Slova člověka, který už svůj boj za malou TK+ME v autoservisu vzdal: "Pro mně je lepší, když se analyzátorů výfukových plynů zbavím. Nevydělají si na sebe. Když budu dobře vycházet s kontrolory, vyjde STK rychle a bez obav. Takže nakonec budu mít méně starostí a víc peněz. Lidi se bojí s auty jezdit k STK sami, takže se kšeft docela hýbe a bez téměř práce. Lidi by čekali dlouhé fronty a pak třeba nevyjdou a čekají znovu. Já to za ně udělám. Platím důchodce, co mi tam vystojí frontu a zákazníkovi naúčtuji o tisíc korun víc. Všichni jsou spokojení. Problém je trochu s STK, když si vás neoblíbí, tak se musíme starat o to, abychom u té naší oblíbení byli." a usmívá se...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Libor Fleischhans
Stát ve státě, technická zkušebna a hnusný věci kolem...
Státem regulovaní majitelé STK drží při sobě jak nikdy předtím. Vyhazují auta, kterým nic není. Namísto ca 1.450,- Kč platili důchodci se zánovní Toyotou 3.400,- Kč jen proto, že státní zkušebna je odborností úplně mimo...
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad
Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...
Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico
Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...
SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem
V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...
KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby
Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.