Potěšitelná zpráva z Ruska
Metro se v Praze začalo stavět v roce 1969. Zprvu byla plánována podpovrchová tramvaj. Koncept na metro byl změněn pár měsíců po začátku stavby, ale to již byla rozestavěna stanice hlavní nádraží. Proto nemá ostrovní nástupiště, ale koleje uprostřed.
V metru měly původně jezdit české vagony. Při jedné brzdné zkoušce na Kačerově ale jeden z nich nedobrzdil a havaroval. To byl důvod, dle mě spíše záminka, proč bylo od dalšího vývoje upuštěno a bylo rozhodnuto, že v pražském metru budou jezdit vagony sovětské. Již tenkrát to byla v podstatě nerozvíjená kopie vagónů newyorského metra z 30. let 20. století. Byly tak těžké, že již hotový nuselský most (délka cca 480 m, výška nad údolím 42 metrů), jehož tubusem linka metra vede, se musel zpevňovat. Strojvedoucí tak mžourali do tunelů, že původní světlomety se záhy musely vyměňovat za normální automobilové.
Pak došlo v roce 1974 k slavnostnímu otevření metra a samozřejmě davovému návalu. Linky povrchové dopravy byly totiž upraveny tak, aby co nejvíce lidí bylo nuceno používat metro. A metro nestíhalo a bylo nacvakané k prasknutí. Proč? Protože stanice byly dost dlouhé na to, aby souprava měla pět vagónů, ale předepsané vagóny ze sojúzu jaksi soudruzi nestíhali vyrábět a dodávat a tak dlouho jezdily vlaky metra pouze s třemi vagony.
Ale Češi vyvíjet, vyrábět a dodávat nesměli.
A tak dnes, 50 let poté, potěší zpráva, že Škodovka pro změnu dodává vagony do Ruska. Nevím, co je s ruským výrobcem vagónů metra. Jestli ještě vyrábí, nebo zda vůbec existuje. Ale určitě si dnes petrohradský dopravní podnik mohl vybírat z více dodavatelů a evidentně vyhrála plzeňská Škoda. Ať už cenou, nebo kvalitou, či servisem nebo vším, nevím. Ale Škodovka to přečkala a rozhýbala se, byť sovětští přátelé tenkrát dělali vše pro zadušení české konkurence. Nebo snad ani ne to, jako pro podporu vlastního zaostalého výrobce. Co dělá dnes ten? Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp.
Tomáš Flaška
Někdo tady lže
Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.
Tomáš Flaška
Tak si ty ruské volby shrňme
A řekněme si, co to vypovídá o nás. Stačí se podívat na různé reakce. A řeknu to takto – nestačíte se divit.
Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole
Je nám těmi správnými vlasteneckými silami vštěpováno, že se pořád před někým hrbíme a že to není nutné. Sklapli jsme podpatky v roce 1939 před Němci a pak v roce 1968 před Rusy.
Tomáš Flaška
Výbuch demokratické sopky a výron té správné východní demokracie
Reakce na článek Jiřího Jurčáka. Opraveny i pravopisné chyby. Ale to se u flastenců stává, to musíme omluvit.
Tomáš Flaška
Jednou StBák, pořád StBák, viďte pane předsedo?
Andreje Babiše zřejmě velmi naštval ministr zahraničí Jan Lipavský, který ho označil za bezpečnostní riziko pro Českou republiku. A už to jelo.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad
Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...
Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico
Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...
SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem
V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...
KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby
Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...
Stavební parcela u Kaplice, Strádov
Omlenice - Stradov, okres Český Krumlov
2 999 999 Kč
- Počet článků 1313
- Celková karma 33,75
- Průměrná čtenost 2995x