Radosti a starosti šumavského starosty Díl 11.
Jde o, na naše poměry, obří událost, protože se za úplné uzavírky totálně rekonstruuje hlavní komunikace procházející centrem Železné Rudy. Mění se nejen povrch vozovky, ale dělají se i kompletní inženýrské sítě pod zemí, nové chodníky, veřejné osvětlení, nová místa pro přecházení pro chodce atd. Hlavním investorem je stát, konkrétně Ředitelství silnic a dálnic, naše město spolufinancuje související věci, jako jsou například zmíněné chodníky, osvětlení atd.
Jak asi tušíte, takto velká dopravní stavba (samotná stavba bude v letošním roce trvat zhruba čtvrt roku, příští rok budeme pokračovat) se připravuje dlouhé měsíce až roky, během nichž se řeší financování, projekt, dohadují se podmínky, termíny, získávají se všechna potřebná povolení, řeší se dopravní opatření, objízdné trasy a mnoho dalšího. Do celého procesu je zapojena řada institucí, firem, úředníků i politiků. Je odvedena velká spousta práce mnoha lidí. To je tedy první a poměrně dlouhá část celé akce, která však většinovou veřejnost až na výjimky příliš nezajímá.
Potom přichází na řadu samotná realizace. Ta situaci dramaticky mění, protože s sebou nese dopravní omezení (v našem případě úplnou uzavírku), nutnost objížděk a další omezení či nepříjemnosti. V této fázi část veřejnosti ožívá a začíná řešit, kolik minut ztratili kvůli objížďce či v dopravní zácpě, nedej bože, aby se termín dokončení o pár dní posunul. I to se přitom pochopitelně z různých důvodů často stává, nicméně věřím, že v našem případě se vše stihne do druhé poloviny září, jak bylo slíbeno.
To už se ale posouváme do budoucnosti, do doby, kdy bude všechno hotovo. Ta bude pořádně dlouhá, životnost díla je totiž padesát let. Je jasné, že za pár měsíců už si na uzavírky a objížďky nikdo ani nevzpomene. Spíše si ti, kteří si stěžovali na zpoždění, začnou stěžovat naopak na to, že někde jinde je silnice ve špatném stavu a proč ji nikdo neopravuje. A koloběh začne nanovo.
Ale pojďme zpátky k relativitě času. Je pochopitelné, že nikoho netěší ani ztráta pár minut v zácpě, ani pár týdnů nepohodlí kvůli dopravní uzávěře. Ve srovnání s tím, že budeme mít úplně novou komunikaci, nové sítě, chodníky, přechody a osvětlení na několik desetiletí, je to ale velmi přijatelná „daň“.
Jako starostu mě moc těší, že naprostá většina našich občanů Železnorudska to jednoznačně chápe, na pár týdnů zatne zuby a těší se na výsledek, který zlepší kvalitu života a bezpečí nás všech. Stěžovatelé a kritici jsou především lidé přespolní, kteří přes Železnou Rudu jen projíždějí třeba do práce či do Německa na nákup. Ty bych chtěl požádat o shovívavost a pochopení. My to u nás chceme mít také hezké a nebát se o děti, které musely dlouhé roky chodit podél frekventované silnice bez chodníků.
Díky, že jste dočetli až sem. Přeju všem krásné léto. A pokud se vydáte k nám na Šumavu, tak prosím počítejte s tím, že doprava bude během letošních prázdnin u nás složitější. Těším se na viděnou u dalšího dílu Radostí a starostí šumavského starosty.
Filip Smola
Radosti a starosti šumavského starosty díl 16.

U nás na Železnorudsku žije okolo dvou tisíc stálých obyvatel. Na Silvestra k nim podle odhadů přibylo možná až dvacet tisíc návštěvníků. To už je daleko za zdravým poměrem. Co s tím?
Filip Smola
Radosti a starosti šumavského starosty díl 15.

Říká se, že na lepší si člověk zvykne snadno a rychle. V komunální politice navíc stále víc a víc platí, že si mnozí toho lepšího neváží, naopak, brzy jim přestane stačit. A hlasitě se dožadují, že chtějí víc.
Filip Smola
Radosti a starosti šumavského starosty díl 14.

Další díl blogu by mohl nést okřídlený název „Ta naše povaha česká“. Bude o lidech, kteří by všechno chtěli, nejlépe hned, ale ať to zařídí někdo jiný, hlavně ať je s tím nikdo neotravuje, aby mohli jen slíznout smetanu.
Filip Smola
Radosti a starosti šumavského starosty díl 14.

Další díl blogu by mohl nést okřídlený název „Ta naše povaha česká“. Bude o lidech, kteří by všechno chtěli, nejlépe hned, ale ať to zařídí někdo jiný, hlavně ať je s tím nikdo neotravuje, aby mohli jen slíznout smetanu.
Filip Smola
Radosti a starosti šumavského starosty díl 13.

Blíží se konec roku. Oslavy Silvestra jsou pro mnoho lidí dlouhé roky spojeny také s pyrotechnikou. Zkusme to změnit. O nic nepřijdeme, mnozí naopak získají.
Další články autora |
Kolik stojí Oneplay, na čem se dá sledovat a jaký je přechod z Voyo a O2 TV
Televize O2 TV se sloučila s internetovou streamovací platformou televize Nova Voyo a vznikla nová...
Zemřel Karel Freund. Zahrál si v Andělu Páně 2, většinou ale ztvárňoval oběti
Ve věku 58 let náhle zemřel herec Karel Freund. Jeho úmrtí potvrdila agentura, která ho...
Rusko předložilo USA seznam požadavků pro ukončení války na Ukrajině
Sledujeme online Rusko předložilo Spojeným státům seznam požadavků, jimiž podmiňuje dohodu o ukončení války na...
Vymést Ursulu a její bandu pryč. Jsou to bolševici, tvrdí podnikatel Bernard
Premium Stanislav Bernard je podnikatelskou legendou. Selfmade man, který z ruiny vybudoval momentálně...
Rodina zmizela, když si jela pro vánoční stromek. Po 66 letech se našlo její auto
To zmizení policii vrtalo hlavou od prosince 1958, nyní by se však jeden z nejzáhadnějších případů...
Pavel: Pro obranu svobody musíme něco obětovat. Chystá se za Zelenským
Aktualizujeme Pro obranu svobody a demokracie musí být společnost schopná něco obětovat, prohlásil v úterý...
Píchl jsem, potřebuju najít servis, balamutil mladík hlídku. Neměl řidičák
Na kuriózní případ narazili dopravní policisté v Jaroměři na Náchodsku. Když chtěli zkontrolovat...
Maďarsko zakázalo pochody LGBT, úřady budou moci rozpoznávat tváře účastníků
Maďarský parlament v úterý přijal zákon zakazující pochody hrdosti LGBT+. Média ho označují za...
Joker ani Matrix nestačily. Společnost Village Roadshow vyhlásila bankrot
Produkční společnost Village Roadshow Entertainment Group, která koprodukovala veleúspěšné snímky...

Věděli jste, že kolagen není jen jeden? Existuje hned 16 druhů
Za vznikem vrásek a ztrátou pevnosti pokožky stojí úbytek kolagenu. Nové sérum VICHY Liftactiv Collagen Specialist 16 přináší revoluční technologii...
- Počet článků 18
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 434x