Taky rádi "selfie"?

Svět se mění nenápadně. Tak se jmenovala jedna knížka Jaroslava Žáka. Dnes by určitě napsal: svět se mění nápadně. I proto, že měnit svět je docela dobrý byznys. I v případě selfie.

Jen na okraj, pro ty, co náhodou ještě nevědí, co je to "selfie", malý citát z wikipedie.

"Selfie je typ fotografického autoportrétu, pořízeného z ruky za pomocí digitálního fotoaparátu či chytrého telefonu."

Wikipedie o selfie,  tomto novodobém fenoménu, se rozepisuje podstatně podrobněji. Článek ovšem v základu stylizoval nějaký sociolog, podle celkové nálady stati nepříliš nakloněný tomuto módnímu jevu. Mám na mysli především zlůraznění informací, že "studie Facebooku z roku 2013 ukazuje, že časté publikování snímků „selfie“ se týká hlavně uživatelů, kteří mají na síti malou sociální interakci. Přední autor tohoto výzkumu poznamenává, že ti, kteří příliš často publikují fotografie na Facebooku, riskují poškození vztahů v reálném životě." Autoři studií pak tím míní především mladé lidi. Na to se dá nahlížet všelijak - šikovně nastavenou "studií" se dá dát dohromady kdeco. Soudě totiž podle toho, co článek dale publikuje, tak kdybychom měli tyto sociální "studie" brát doslovně, pak malou sociální interakci mají i populární osobnosti a celebrity, sportovci, ale třeba také kosmonauti a dokonce i papež.

Mně na selfie stačí obyčejná jízda tramvají ráno do práce.

 

K prudkému nárůstu selfie pochopitelně přispěly sociální sítě.

Je to logické. V dnešní době se díky masové komunikaci chce každý nějak zviditelnit, zvýraznit svoji jedinečnost, důležitost, dovednosti, pochlubit se, eventuelně i pobavit a pod. Jen menší část lidí, podle mne, sem prostě dává "selfie" prostě proto, že chce pozdravit či potěšit své přátelé a známé.

Oněch sociálních sítí je pochopitelně dost a dost, Facebookem, Twitterem či Instagramem počínaje, konče třeba Snapchatem.

Ač si to mnozí autoři selfie neuvědomují, je to docela slušný byznys. Na tuto sociální komunikaci se totiž pochopitelně dá navěsit spousta reklamy. A ta už je pro majitele sítí za peníze. Nikoli pro vás. Některé sítě vám navíc nabízejí různá vylepšení "za pár korun", jiné tak nabízejí rozšířené cloudové služby...

A to nemluvím o foto software! I tady jdou jeho tvůrci bud přímou cestou: základ zdarma +vylepšení za peníze. Nebo vám rovnou prodávají celý balík software, s pokročilými funkcemi.

Potěšit selfie maniaky dokáže třeba i jen taková blbinka, jako že si můžete přidat panáčka do obrázku. Některého zdarma, za "lepšího" či populární postavičku si pochopitelně připlatíte.

 

No a abych se na samém konci článku o tomto selfie-byznysu vrátil na začátek, velmi pěkný byznys je kolem samotnéhohardware. Uvědomil jsem si to, když jsem v jednom obchodním centru narazil na stánek přímo se selfie vybavením. Pochopitelně zde měli selfie-fotoaparáty, selfie-tyče různého typu, značky  barvy, selfie-samospouště, dál už moje znalosti selfie nesahají, protože víc jsem se tím stánkem zaobírat nehodlal.

Na to všechno se pochopitelně nabalují odborné i laické články, blogy ... atd. Tedy další potencionální prostor po možný byznys. Občas i názorné ukáky, např.  toho jako by takové selfie foto nemělo vypadat. Slabším náturám klikat na níže uvedené dva odkazy příliš nedoporučuji.

Jak nedělat selfie 1.

Jak nedělat selfie 2.

Komu by fotografie byly málo, může dělat selfie-video. Opět pochopitelně na patřičné byznys platformě. Jen na youtube jich najdete dost a dost.

A ještě jedna poznámka: ani při selfie není nutno ztratit hlavu nebo dokonce život. Příkladů najdete na internetu dost a dost.

Kdysi se z dovolených a výletů i odjinud posílaly pohlednice. Později fotografie z dovolené. Poštou. Dnes vám na to stačí pár kliknutí v mobilu, na fotoaparátu...

A jak že jsme to nazývali selfie za mlada?

Fotografie pořízená samospouští.

Jen místo ruky jsme používali stativ (klasický, někdy i prsní), hranu stolu, kus skály apod.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 26.2.2015 10:02 | karma článku: 8,88 | přečteno: 432x