- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A ne že bych se parfumériích nevyznal. A ve značkách. Třeba... a nebo i... Abych nejmenoval. Dva velcí prodejci působí na našem trhu, dvě velké značky si konkurují i v tzv. domácím prodeji přes "reprezentanty".
Spolehlivě rozeznám nejrůznější vůně: Květinové, ovocné, santalové, pepřové, pižmové, mátové... A což teprve ty lahvičky! Prozaicky hranaté, vykrojené, kulaté, ale třeba i ve tvaru amfory, květinového stonku, mrakodrapu, pletené butelky, květiny či ovoce, ženského či mužského těla, ano i ručního granátu. Schválně jestli uhádnete, které konkrétní výrobky těmi tvary mám na mysli.
No a teď jsem se tedy propadl do světa desinfekčních prostředků.
Napřed nebyly, teď už zase jsou. I ony mají svoji parfemaci, Ovšem, vzácné dřeviny, citrusy, ovoce či dokonce olejové či jiné esence z vonných květin, mechu a měchu do nich nepřidávají.
Všechny tyto prostředky, krom své záslužné vlastnosti, že ničí 99,9% všeho možného sajrajtu, bohužel, mají ničivý vliv i na mne. Tady vás rukavice nezachrání, protože pokožku, především ruce, je třeba desinfikovat.
Tou základní devastační vlastností je, že nemilosrdně vysušují naši pokožku, dehydratují. A tak kromě desinfekčních prostředků (až 50% alkoholu) musíme používat různé zvláčňující krémy. I ony mají svoji parfemaci. Zejména takové, které jsou s přídavkem měsíčku, aloe vera, mateřídoušky a jiných devatero bylin.
Kdyby ty vůně byly výraznější, mohli bychom možná ušetřit. Nedosahují totiž mnohdy ani vůní drogistické parfumerie, typu intim sprejů, vod na holení či po holení.
A závěr?
Nehledě tedy na onen slogan, že "voníte zářivě čistotou", je třeba doufat, že buď se objeví šetrnější desinfekční prostředky, případně s přídavkem nějakých olejů na hydrataci, nebo i se výrazně změní a zlepší jejich parfemace.
Aspoň ušetříme za nákupy parfumérie.
- - - - - -
Ilustrační foto: M. Faltýn
Další články autora |
J. Truhláře, Karlovy Vary - Doubí
3 950 000 Kč