Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Soucitu jsou schopny i některé druhy zvířat. Nárok na soucit sice neexistuje, ale bez něho by byla lidská společnost barbarskou tlupou odsouzenou k zániku. Opakem soucitu je stát, který vědomě rozkrádá prostředky, které má rozdělovat.

2 0
možnosti
Foto

Sociální systém, zavedený socialisty, je útrpné právo.

Stát, žádný, nevytváří ekonomické hodnoty, tedy jimi nemůže disponovat. Má sílu ukrást jiným lidem prostředky a ty pak blahosklonně rozdávat.

Možná je Vaše paní nějak nemocná, nebo handicapovaná, možná by mohla doufat, že jí nějaký šťastnější jedinec pomůže. 

Ale stanovit, že stát musí tu situaci řešit a jedinci musí pomáhat je chybný konstrukt. Stát tu situaci řešit nemusí (pokud není extrémním fašistickým státem) a žádnému jedinci není nic do toho, jak na tom jste. Nad tím může vynikat altruismus jedinců, kteří vás a vaši paní znají a mají pocit, že vám mohou pomoci. 

Vnímáte dobře, že musí chtít pomoci a tím, že musí cizím osobám pomáhat? 

To je rozdíl mezi nárokovým sociálním systémem a humanitou těch lepších. Co až všechny ekonomicky silné zničíte? Koho donutíte platit? Stát? Tištěním nekrytých bankovek?  To je ten pseudohumánní princip protežování práv a declassé povinností. Je mi, možná, vaší paní líto. Ale není mi líto vás.

2 1
možnosti
Foto

A ještě doplním: soucit druhých není vaše lidské právo, ale právo těch druhých. I proto jste zaměnil příčiny a důsledky.

2 1
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 516x
Výtvarník, šperkař, spisovatel a umělecký dráteník, léčitel.