Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Highway to Hell

Jasně, AC/DC! jistě tuší tak 85% z vás, možná i výjev z fiction-fantasy výtvoru. Vězte, že v tomto konkrétním případě jste úplně vedle i když zas tak úplně......?

Už jste někdy vezli třináctimetrovou veslici na jedenáctimetrovém vleku?

Partička veslařů z pražského Braníka potřebovala před časem  přivézt takovou loď z belgického Brugge, kde probíhaly závody a loď získali od anglického klubu. Oslovili řadu lidí a firem, od známých až po profesionální "sofistikované a flexibilní"přepravní společnosti. Nikdo s tím nechtěl nic mít. To byl jeden z hlavních důvodů, proč  tato akce propadla téměř nepropustným sítem  těžce medvědího dopravního trhu až ke mě.

Ti lidé se toho prostě báli a to i v zemi, kde obvykle bývají pro každou "špatnost." Pro mě to byla samozřejmě naopak výzva.

Veslaři měli na svém přívěsu propadlou technickou a tak si vypůjčili vlek od konkurenčního klubu. Na vodě by si nedarovali ani milimetr, to by se radši vzájemně utopili, ale na suchu si vyjdou vždy vstříc.

Moje Jaru se též odhodlaně účastnila tohoto dobrodružství, ač řídit rozhodně nechtěla. Zapřáhli jsme monstrózní dvounápravový přívěs. sám o sobě má kolem 850 kilo. Náš Transit s ním dost zápolil. Útěchou mi bylo, že horší už to o moc nebude - loď má prý pouze na svou délku překvapivých 50 kilo.

Vyjeli jsme na Plzeň a Rozvadov, rozvážně jako kamion. Dle celkové délky soupravy jsme jim skutečně byli. Bizarní souprava, složená z dodávky a téměř třikrát delšího vleku měla 17 metrů.

V Belgii na kultovním odpočívadle "Relais de Hesbaye", kterému kamioňáci neřeknou jinak, než "Krysna"(podle nedalekého městečka Crisnée) jsme zacouvali do jediné volné škvíry ve špalíru kamionů a byli s nimi přesně v zákrytu.

K ránu stál před našim čumákem početný hlouček řidičů v neskrývaném údivu. Jeden mi dokonce držel dveře od pumpovní sprchy se slovy: "máš to volný, šéfe!" Tedy atmosféra přesně podle mého gusta. 

Vadou na kráse byla pouze zavřená kantýna, kvůli které jsme zde vlastně zastavili. Mívali tam skvělé biftečky z belgických bílých krav a zapečené smetanové brambory za 12 E. Hospoda "na ježka" není dobrý pohled - zřejmě zase nějaká hláška na hygienu. Asi je to v tomto směru všude stejné.

Dojeli jsme do Brugge, prohlédli trochu město a zhlédli trochu závody. Mezitím Angláni naložili loď na vlek a k večeru jsme mohli vyjet.

Jenže ouha! Po zapojení přívěsu nesvítil vlek ani zadek auta. V sobotu k večeru a navíc v únoru, kdy se rychle šeří, to není uplně nejlepší zjištění. Všechny pokusy v našich silách selhaly a mezitím se setmělo. Došlo tedy - jak jinak - na improvizaci. Předek normálně svítil, na levou zadní část vleku jsem uvázal čelovku, nastavenou na červené světlo s tím, že u první pumpy koupíme nějaké ty výstražné lampičky.....Jenže v Belgii neměli nic a sehnali jsme je až u první pumpy v Německu - jenže bílé! To nás ale nijak nezaskočilo, obalili jsme je přebalem piva Jupiler, jež je červený. Přívěs svítil jak vánoční stromek.

V noci na dálnici A3 mezi Frankfurtem a Norimberkem byl malý provoz, takže by se dalo říct "dálnice duchů". Asi dvě auta na nás zablikala: "no jó, málo to svítí, já vim......"  Zaslechl jsem ale takový jemný šustot - kdo jezdí, jistě to zná, když se objeví cizí zvuk. Zajel jsem na první odpočívadlo a - téměř jsme všichni údivem oněměli. Hoši z Braníka neměli půjčený přívěs přecejen "v paži" a tak si nikdo nevšiml, že zadní rampa se světly(která nesvítila) je výsuvná a navíc málo utažená. Cestou se to vysunulo, na jedné straně vypadlo na asfalt a došlo k úbrusu skoro metru Jecklova profilu! 

Při představě, jaké se za námi muselo odvíjet inferno jsem se nedivil, že na nás ta auta blikala. Ne, že jsme byli málo osvětleni, ale spíš je to oslnilo a děsilo.....

Za svítání jsme přejeli hranice. Zde obvykle první, co po překročení hranic zahlédnem, je bouračka. Tentokrát změna! Patrola Policie a že máme špatně označený náklad. Sehnali jsme totiž jenom červenobílou pásku a uvázali na špičku lodě. Prý musí být celočervená. Policisty ale spíš zajímaly parametry té lodě, jakou rychlostí to může jet a tak....Takže si s klukama pokecali a tím si ani nevšimli, že vlek je odpojen ze zásuvky - když stejně nesvítil a ve dne už vzadu ani svítit nemusel....

Nakonec si vzpomněli, že nám musí udělit stejně nějakou pokutu - aspoň symbolickou - 200Kč. To jim kluci velice ochotně dali a  za dvě hodiny jsme byli v Braníku.

Všechno zase nějak(dobře) dopadlo, tak proč si nakonec nedat tu píseň, zmíněnou v nadpisu!

Kamion Bizár
Kamion Bizár
Kamion Bizár

 

Autor: Roman Enders | sobota 20.1.2024 13:09 | karma článku: 9,98 | přečteno: 316x
  • Další články autora

Roman Enders

Pat a Mat v reálu.

Dvě loutkové postavičky kultovního animovaného seriálu trefně vystihují náš charakteristický národní rys - opravit si všechno v domácnosti svépomocí a to i za cenu činnosti na hraně zdraví, či dokonce života.

17.2.2024 v 14:58 | Karma: 23,29 | Přečteno: 624x | Diskuse | Osobní

Roman Enders

Veřejně stravovací dobrodružství

Vím, připomínat restaurační stravování v době svátečního, vesměs domácího hodokvasu je trochu za hranou, leč k tématu.

29.12.2023 v 11:46 | Karma: 18,97 | Přečteno: 511x | Diskuse | Osobní

Roman Enders

Just in time aneb bílé Vánoce na dálnici

Nejoblíbenější slogan přepravních společností měl nejspíš na svědomí "noční party jam" na naší "mother of the road" - D1

24.12.2023 v 9:56 | Karma: 40,21 | Přečteno: 4284x | Diskuse | Osobní

Roman Enders

Pojedou další vlaky...

Říkají ve Švédsku. Přísloví, hodně podobné našemu, též s vlakovou tématikou, odkazuje ale na zcela odlišnou životní filosofii.

23.12.2023 v 12:04 | Karma: 19,65 | Přečteno: 574x | Diskuse | Osobní

Roman Enders

Nová hračka - návod se ale nikomu číst nechce:)

Přímá volba prezidenta je v rukou lidu nový nástroj, se kterým ještě neumí zacházet. Soudě podle emocí a debat, či spíše hádek na internetu.

26.1.2023 v 8:46 | Karma: 9,95 | Přečteno: 304x | Diskuse | Společnost
  • Nejčtenější

Novinky na iDNES Premium: Každý den rozdáváme bazény za 100 tisíc Kč

15. července 2024,  aktualizováno  22.7 8:34

Léto je v plném proudu, teploty pravidelně stoupají nad 30 stupňů a schladit se ve vodě je jistě...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

24. července 2024  11:37

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V...

IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě

19. července 2024  9:25,  aktualizováno  22:33

Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

22. července 2024  14:31

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do...

VIDEO: Kapitán výletní lodi v Řecku spláchl vlnou turisty na pláži. Vyšetřují ho

23. července 2024  9:29

Nevyžádané dobrodružství na jinak poklidné dovolené zažili v sobotu turisté na pláži Agios Stefanos...

Zahájení na lodích a v kapkách deště. Olympiádu zažehli Riner a Pérecová

26. července 2024  18:35,  aktualizováno  27.7

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Rozvojové země se topí v rekordních dluzích, odnášejí to nejchudší, říká studie

27. července 2024

Většina států po celém světě dlouhodobě bojuje s vysokými dluhy. V případě rozvojových států ale...

Pověst jejich zmrzliny překročila hranice. Vsadili na řemeslnou výrobu

27. července 2024

Za tři dekády se z malé cukrárny na konci světa stalo zmrzlinářské impérium Adria Gold. Vyrábí...

Prsty už slábnou, hlásí Petr Janda. Na pódiu chce ale zůstat až do konce

27. července 2024

Letošní červencová party na zahradě Petra Jandy se nesla v havajském duchu. A její nejzářivější...

  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 717x
Žít a nechat žít.