Neumannová na dně. Kopněte si také

Ať už je Kateřina Neumannová jakákoliv, jsem zastáncem presumpce neviny. Jejím případem se už nějaký pátek zabývám, čtu články, které o ní vyšly i diskuse pod nimi. Ve všeobecné atmosféře kamenování bývalé běžkyně mě zaujalo, co všechno si už na vlně všeobecné nenávisti dovolíme.

Kateřina Neumannová s dcerou LuckouTrentino

Pomineme-li bulvární články typu "věřitelé krachují, Neumannová si užívá s dcerou v bazénu, tančí na festivalu, jezdí do Itálie atd.", viníme Neumanovou už z kdečeho. Z nedostatku sněhu ve Vesci, kam si "prý svážela sníh z chráněných oblastí Jizerských hor" (Víte ještě vůbec, že s výběrem areálu neměla vůbec nic společného?) Dáváme hlasy anonymním fotografům, aniž bychom si ověřili, co jsou zač. A jak jsem si všimla včera, novináři už se ani nenamáhají sehnat Neumannové vyjádření, stačí napsat: měla vypnutý telefon! Je to jednodušší, než najít správné číslo. Já jsem totiž byla včera v kontaktu s bývalým "miláčkem národa" celý den a na vypnutý telefon jsem nenarazila ani jednou. Naopak. Neumannová byla zaskočena, že už nejen bulvár, ale ani seriózní média ji neosloví, aby své vyjádření ke kauze libereckého fotografa mohla dát...

Tahle atmosféra všeobecného pohrdání mi vadí. Mysleme si o Neumannové, co chceme, ale nekopejme do ní, dokud nepadnou konkrétní žaloby, dokud nebude odsouzená. I my všichni máme velký dluh, o kterém se denně mluví. Můžeme si za něj? Určitě ano. A cožpak se naši bývalí poslanci, vládní představitelé a jejich kumpáni nekoupou, netančí, nejezdí do zahraničí, přestože právě po nich ty miliardové dluhy zůstaly?!  Možná se jen někomu náramě hodí, že "národ" dostal obětního beránka.

Neumannová má určitě "máslo na hlavě", ale musíme my být kvůli tomu tak nízcí!

Autor: Dana Emingerová | středa 22.9.2010 10:15 | karma článku: 32,65 | přečteno: 4373x

Výstup na nejvyšší horu Portugalska

Moře se rozbíjí o černé útesy ostrova Pico. Díváme se do černobílé tříště oceánu hluboko pod sebou. Mezi skalami tak temnými, že vám běhá mráz po zádech, se vaří zpěněná voda příboje. Jen tak může vypadat vchod do podsvětí...

25.10.2019 v 21:52 | Karma: 12,26 | Přečteno: 370x | Diskuse| Cestování

Dana Emingerová

Muž, který umí přelstít gravitaci

Adam Ondra se stal potřetí mistrem světa v japonském Hačiódži v lezení na obtížnost. Přejeme mu, aby zlatou pouť po skále v Japonsku podnikl i příští rok, kdy bude lezení poprvé olympijskou disciplínou.

15.8.2019 v 23:49 | Karma: 21,70 | Přečteno: 484x | Diskuse| Sport

Dana Emingerová

Jak mě připravil o panenství dřímající hrom

„Nazdar, kamarádi,“ ozvalo se za námi, když jsme s Martinem vystoupili z posázavského expresu ve stanici Luka pod Medníkem. Čísi ruka dopadla mému klukovi na rameno: „Tak tady je ta země zaslíbená, ten trampů ráj, co?“

30.7.2019 v 9:07 | Karma: 32,07 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Ona

Na nebi

Stoupáme ve vzdušném proudu stále výš. Z horských chat na vrcholu Gerlitzenu jsou barevné čtverečky a lidé vypadají jak mravenci. Nikde žádný cumulus nimbus – mrak, který by násnasál a vyplivl jako zmrzlá eskyma daleko odtud.

26.7.2019 v 12:38 | Karma: 12,67 | Přečteno: 276x | Diskuse| Cestování

Pevnosti v duších

Skoro každý Čech má mezi svými předky někoho, kdo bojoval na italské frontě. Válka osudy lidí ovlivňovala dlouho po svém skončení...

16.7.2019 v 14:31 | Karma: 16,78 | Přečteno: 488x | Diskuse| Společnost

Vláda schválila důchodovou reformu. Do penze má pustit mladší lidi později

30. dubna 2024  6:09,  aktualizováno  12:43

Přímý přenos Vláda Petra Fialy schválila svůj návrh důchodové reformy. Bez reformy by nebyl systém udržitelný,...

V Londýně útočil muž s mečem, napadl kolemjdoucí a policisty

30. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  12:19

Britská policie dnes zadržela muže s mečem, který v severovýchodním Londýně zřejmě zaútočil na lidi...

Kamion na Rozvadovské spojce skončil ve svodidlech, vyprošťovali ho jeřábem

30. dubna 2024  11:59

Pražští hasiči v úterý v noci vyprošťovali kamion, který na Rozvadovské spojce na západě Prahy...

Měl jsem dát do stanov TOP 09 právo zakladatele ji rozpustit, píše Kalousek

30. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  11:57

Zakladatel TOP 09 Miroslav Kalousek tvrdě zkritizoval vedení strany a na sociální síti X dokonce...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

Novinářka a spisovatelka je reportérkou časopisu National Geographic, píše také pro MF Dnes a iDNES, Neviditelného psa, čte své fejetony v ČRo. Vydala deset knih. Jako žákyně spisovatele vede vlastní kurzy tvůrčí Psaní podle Lustiga, učí v Akademii ČTK, na Fakultě umění a designu v Plzni. Práce jejích studentů i další informace o kurzech najdete na: www.psanipodlelustiga.cz.