- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlastně ta hrdost je sama ta vlastnost, se kterou umíme moc dobře pracovat. Dobrá, tak né vždycky s ní umíme pracovat tak dobře. Ale vemte si třeba ten hokej. Je to takové týdenní 14ti denní "hrdošství". Decentně, věšet vlajky jak na prvního máje potažmo u piva zařvat Jirka Dopita. (Já vim, mlčte). Ted to nevyšlo tak vlajky rychle schovat a v hospodě u piva nadávat na ty čů*áky že to zas pohnojily. Škoda že taky nemáme Sibiř. Leda je poslat na jedno odpočívadlo směrem z Prahy na Budějovice. Dost toho všeho, o to mi nejde.
Vždy jsme ale byly národ šikovných umělců a kejklířů, i když, někdy to zavání kýčem, má to svojí romantiku, jako projížďka na gondole nebo nasávání kyselýho patoku pod Eiffelovkou. Pouliční umění prostě do Prahy patří a já se ptám, kdo se někdy nezastavil nad žongléřem, potulným kytaristou nevalného vzhledu připomínajícího Barda z let válek ve středověku. Kdo se nezaposlouchal do Jazzových uskupeních uprostřed náměstí či španělských rytmů v podloubí. Kdo někdy své dítě nevystrašil sochou, která se náhle pohne nebo nežasl nad dětskými triky kouzelníka pod věží.
A tohle se teď milí přátelé bude kontrolovat a zakazovat. "....zakázali hrát a zakázali zpívat" zpíval jeden český folkový velikán ale i jeden z potulných bardů na václavském náměstí, kdy sem tam procházel s trojkou pod kůží kolem půlnoci. Člověka potěší, když chvíli nemusí čumět na reklamy a slyší nějakou lidskou píli. No a jak se pravý v černých baronech "o tom co je dobré rozhodujeme my, strana". Takže patrně speciálně vyškolení strážníci (patrně pod dohledem Vítka Jandáka) budou rozhodovat ad hoc na ulici co je a není umění. Vítek v tom má už jasno, teď jen aby někdo vypracoval brožurky a nějakej kámoš to za pěknej obnos vytiskl. Kritéria pro to, co je a není umění zatím nevím ale věřím že budou peprné a na zmiňovanou brožůru se těším.
Tak trubci a kejklíři města pražského. Blýská ne na horší časy ale nezoufejte. Nákupní řetězce dělají dopolední a odpolední programy. Tak když do svého vystoupení zahrnete trochu toho product placement tak vás nechají vystupovat před obchodem s podprsenkami. Za zády fontánu, celodenní sluneční svit a úsměv maminek s dětmi.
Arrivederci
Další články autora |