Interaktivní, distanční, rotační výuka? Univerzální učitel
Nevěříte? Až sedmdesát procent se mnohde ve školském institutu učí před interaktivní tabulí. Výjimkou jsou snad pouze předměty jako tělocvik a výtvarná výchova.
Studenti stejně tak využívají ve škole při výuce v mnoha hodinách počítač, interaktivní tabuli či video. Vrcholu své krize školství totiž již dávno dostoupilo ještě dlouho před pandemií SARS2, a to nadměrným využitím těchto interaktivních nástrojů. Na vině je navíc mnohde takzvaný "univerzální učitel", učitel, který jak sám věří, je díky obzorům jež skýtá síť schopen učit jakýkoliv předmět, který si jeho ředitel zamane. V překladu- všichni učí všechno, zaniká individuální specializace vyučujícího.
Hlavně, když jsou takzvaně vcajku rozvrhy. Také vyzdvihované šablony nerozvíjejí, ale spíše omezují prostor vyučujícího. V tomto bodě však předaná zkušenost učitele jako někoho, kdo má probudit zájem o obor, o předmět silně pokulhává či již dávno vymizela. Bohužel této nekritičnosti a kompetence učit vše jsou schopni i učitelé přesluhující, tedy i v důchodovém věku.
Položme si otázku: "Chceme získat u dítěte u předmětu hluboký zájem anebo mu do hlavinky natlouci co největší počet požadovaných informací bez ohledu zda nějaké v mozkovně ulpí či neulpí?
Dítě se učí nápodobou, takže plochou obrazovku napodobí jen stěží, dochází k obrovské pasivitě žáků a dítě postrádá hluboký zážitek z procesu poznávání. Školství interaktivnost v mnohém ochuzuje.
Interaktivnost rovná se plošnost. Odcizení vztahu učitel žák začíná především jakoukoliv povrchností či plošností. Pakliže jsou nadužívány interaktivní prostředky, nevidím mnoha rozdílů mezi odsuzovanou distanční a vyzdvihovanou prezenční výukou. Neděje se tak pouze ve velkých městech, ale hlavně i na malotřídkách, kde vděčný ředitel v rámci poděkování se sponzorům nadužívá interaktivních nástrojů výuky. Aby totiž malá škola přežila, musí se adaptovat a rodičům na vesnici ukázat jakoukoliv pokrokovost. Aby své děti neposílali do městských školských ústavů.
Žáci ráno usednou ve ztemnělé třídě před interaktivní tabuli velkých rozměrů, aby formou televizní hry podobné bludišťákovi či milionáři nabyli jazykové dovednosti, poté jsou konfrontovány dějepisem, který se jim prezentuje jako hlučná filmová bitva rovněž na intersuper tabuli, aby potom byla vystřídána hudební výukou youtube videí, protože univerzální učitel neumí zahrát ani na zobcovou flétnu. Žáci jsou vpravdě ohromeni a mají také oči navrch hlavy...
Dítě odchází na oběd kolikrát jako zmlácené a občas mívá bolení hlavy či světloplachost při východu z budovy. Někteří žáci tuto situaci řeší nošením slunečních brýlí v budově školy.
Je nutné míti ve školství "univerzální" učitele? Měla by se interaktivní tabule stát jakýmsi totemem školství? Jsou šablony svazující anebo poskytují prostor pro přirozenou invenci vyučujícího?
Dita Jarošová
Trocha k teroru dneška
Dnes byly tyto zlé události namátkou v Louvre, také ve Varšavě čelili hrozbě pumového nebezpečí. Bohužel terorismus se nyní opět vyskytuje stále častěji. Kromě eko terorismu který také představuje jistý problém se tato forma
Dita Jarošová
Král vysílá do boje?
Nemohu si pomoci, nynější situace, hlavně co se dění v médiích týče, mi připomíná dětskou hru" Král vysílá do boje." Jistě ji znáte, dvě skupiny se drží za ruce a hlava, tedy král vyšle do boje borce, který se snaží
Dita Jarošová
Mrtví živí /povídka/
Pavlínu měl každý rád, byla ve škole hvězdou, jezdila na kole a vyhlížela jako podnikatelka paní Monika, jen světlé vlasy nosila v copu. Právě vstoupila do třídy, když se dva kluci fackovali. "Sednout, hned se na vás mrknu..."
Dita Jarošová
Barbaři a bary...
Náš národní nápoj je každému i ve světě znám. Všichni tušíme, že hrubá síla okupantů v sobě nese stopy barbarství, a to i historicky, proto jejich nápojem bývá jiný drink. Pod vlivem těchto nápojů pak osazenstvo reaguje následně
Dita Jarošová
Nebezpečné pochody ..
Na dnešní den připadá vzpomínka pochodu či spíše procesí, projevu M.L.Kinga... Pochody směřující na nejrůznější hlavní města přitom často stála u zrodu historie, ať již u její přeměny k jistému pokroku anebo směřující k diktatuře.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem
Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden
Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 561
- Celková karma 12,19
- Průměrná čtenost 386x
"Jsem, kdo jsem... "https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf
Chtěla bych zde podpořit všeobecné vnímání života kol kolem a inspirovat svými nápady... Jak se zdá, tepe to tu celkem slušně!
http://www.ditka-pete.webnode.cz
https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf