Tak se nám zrodil "muslimský holokaust".

Muslimové objevili svůj islámský holokaust. Většina islámských států sice ten historický židovský holocaust zpochybnuje a židovský stát neuznává, ale někteří muslimští politici zneužívají bez studu právě strastiplné dějiny Židů v Evropě pro své záměry. Podle anglického ministra S. Malilka jsou muslimové ohroženi "jako Židé v Evropě". Hrozné utrpení Židů se po pouhých šedesáti letech zprofanovalo. Holokaust a koncentrační tábory zdegradovaly na brakové zboží, kterým si může kdokoliv posloužit.

Kdekdo se pokouší vyztužit "svoje", at opravdové nebo domnělé, křivdy právě srovnáváním s utrpením židovského národa. Když nějaký potřeštěný "páníček" pověsí svému čtyřnohému miláčkovi na znamení protestu proti povinnému vodítku židovskou hvězdu na krk, tak se to dá ještě odmávnout jako nechutnou pitomost. Jinak je to ale v politické propagandě, kde tahle nová "srovnávací mánie" nabyla netušeně perfidních rozměrů. Nedávno musel vedoucí ústavu pro turecké studie Faruk Sen kvůli takovému "přirovnání" opusti svoje místo. Ve svém článku deklaroval F. Sen turecké imigranty jako "nové Židy v Evropě". Po bouři protestů musel svůj názor odvolat. Není to žádná výjimka. Ještě větší furore způsobil anglický ministr Shahid Malik. Tento věřící muslim je přesvědčen, že muslimové mají v dnešní Evropě stejně podřazené postavení jako Židé v předválečné Evropě a jsou rovněž vystaveni neustálým hrozbám.

Snad nejabsurdněji a nejbezohledněji jsou osudy Židů zneužívány právě arabskou propagandistickou mašinérií. Země, které židovský stát při nejmenším ignorují, slovo Žid zde neznamená souseda, ale pouhé označení pro pohrdání, najednou využívají a uzurpují výrazy, které jsou tragicky spojeny s osudy židovského národa.

Islámští politikové a duchovní označují izraelskou politiku vůči Palestinencům zcela oficielně jako "holocaust palestinského národa". Jejich srovnávací taktika má jasný účel. Doufají, že se jim podaří toto, tak tragicky proslulé slovo holocaust, "přepolovat" a že si světová veřejnost zvykne spojovat holocaust s "utrpením" muslimů. Nebot - muslimům, hlavně Palestincům - prý hrozí od Židů holocaust - má to být ten holocaust, jehož historickou realitu v mešitách vehementně popírají?

Nejdrastičtější a snad nejopovážlivěji instrumentalizují nacistické násilí na Židech funkcionáři tureckých spolků v Německu. Na začátku byla vlastně mizérie a deficit ve školním vzdělání tureckých migrantů, jejich potíže s integrací, neznalost německého jazyka, způsobené mezi jiným i nepřetržitým importováním nedospělých nevěst z Turecka. Vinu na téhle neutěšitelné situaci měl částečně zastaralý přistěhovalecký zákon. Dlouho trvalo, než se německá integrační politika zbavila levičácké sentimentality našla odvahu, a před rokem zákon důkladně změnila. Dívký se smějí importovat až 16leté a musí umět aspon základy německého jazyka. Tento rozumný zákon, který konečně otevírá izolovaným tureckým ženám dvířka do nového života, vyvolal bouři nesouhlasu mezi muslimskými muži, hl. funkcionáři islámských spolků.

"Rasismus pur!" - obvinovali vládu. Jejich pobouření nemělo konce, turecké islámské organizace necouvly ani před takovou nehoráznosti, jako je srovnávat tento demokratický zakon s Norimberskými rasovými zákony.

Veškeré tyhle nechutné a znevažující asociace k holocaustu jsou nejméně deplaciert. O nějaké systematické diskriminaci nebo dokonce pronásledování 25 milionů muslimů, jak to museli zažít v Evropě 19. a 20 století Židé, nemůže být řeč. Neexistuje žádná uzákoněnná separace nebo diskriminace muslimských občanů, žádný "lex turcica", jejich jazyk a kultura jsou státem podporovány. Bohužel existuje ještě spousta předsudků proti muslimům v jednotlivých situacích, ale neexistuje žádná oficielní ucelená ïdeologie, která by viděla v islámu kořeny všeho zla, jako byl evropský antisemitismus.

Možná, že by bylo lépe, kdyby se muslimští imigranti - místo laciných ideologických provokací - trošku podívali na prastaré zkušenosti Židů v evropské emigraci. Židé patří beze sporu k nejstarším imigrantům v Evropě. Zjistili by, že také oni se dívali skepticky na to "kouzelné" slůvko integrace. Nakonec je ani jejich - někdy až úzkostlivé přizpůsobení životu a zvykům jejich nové vlasti - neochránily před pohrdáním a nenávistí. Ale na druhé straně pochopili, že jen, když uznají základní zákony pluralistické společnosti, mají možnost uchovat i svoji identitu. Naopak - svojí prastarou kulturou přispěli k rozvoji evropského osvícenectví a podíleli se na vzniku evropské moderny.

V tomto smyslu by se i muslimové mohli stát "Židy v Evropě".

Autor: Hanka Deutschmann | čtvrtek 17.7.2008 17:02 | karma článku: 21,52 | přečteno: 1313x