- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zdroj: idnes.cz
Přemýšlím, proč se takové věci vlastně učíme. Jak by to asi vypadalo, kdybychom věděli, že tělo každého je krásné, bez ohledu na to, jaký se narodil a jak se pak vlivem životních podmínek rozvíjel.
Myslím, že by to skončilo ekonomickou katastrofou. Nikdo by již nekupoval drahé kosmetické přípravky, zůstaly by pouze firmy nabízející přípravky osobní hygieny. Zmizela by poptávka po přípravcích na hubnutí. Plastičtí chirurgové by museli přejít na své původní povolání ve zdravotnictví. Zkolaboval by farmaceutický průmysl. Reklamnímu průmyslu by odpadla půlka důležitých zákazníků a následoval by tak obrovský nárůst nezaměstnanosti.
Tak až příště zase uvidíte stále dokola ty stejné reklamy v televizi, které do vás horem dolem hustí předsudky o tom, jak má správný člověk vypadat, buďte za ně vděční. Stejně jako je při výuce cizího jazyka důležité opakování, je důležité i v případě těchto naučených věcí. A v tomto je nám moderní marketing výborným spojencem a učitelem. Když se něco dostatečně dlouho opakuje, naučí se to každý, považuje to takřka za svou myšlenku, o které je schopen do krve přesvědčovat všechny kolem.
Bez těchto reklamních masáží byste to tak dobře naučené neměli. A představte si, že by vám od malička rodiče zdůrazňovali, že jste krásní svým vlastním originálním způsobem. A v dospělosti by vám to říkali i všichni ostatní lidé, protože by nic jiného neuměli, nikdo by je to nenaučil. Hrůzná představa, že?
Na závěr musím dodat, že po kolapsu ekonomiky netoužím. Snažím se alespoň u sebe rozbít ty postupy hodnocení lidí, které mě už pár desetiletí učí. Cítím se pak mnohem lépe, s druhými lidmi i sám se sebou.
Další články autora |
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...