„To je vedro", aneb letní reklamní sezóna je v plném proudu

Sedím v překlimatizované místnosti a přemýšlím, jak k tomu došlo. Když je venku 36 stupňů, nejprve se nastaví klimatizace na 30. Jakž takž je splněný zákonný limit. Po hodině sezení ve 30ti ale všichni křičí, že jim je vedro, a jde se níž, na 25, končí se tak na 20ti, když máte štěstí. To znamená hučící klimatizace po dobu 8smi hodin chrlí ledový vzduch. Nedej bože, pokud musíte sedět přímo pod ní.

zdroj: idnes.cz

Miluji horko, a když je v létě teplo, snažím se být co nejvíc venku. A miluju mráz, když je v zimě opravdu zima, snažím se být venku na lyžích, nebo prostě jen tak na procházce. Jak to, že jsou lidé jako já svým názorem tak nepopulární? Obzvlášť teď v létě, když každý neřekne několikrát do hodiny „ježíš to je vedro", je to, jako by byl na fotbalovém zápase, a v davu neřval „gól" Nedej bože, kdyby klidným hlasem pronesl „vždyť je to jen hra, tak proč tu tak vyvádíte?". Dav je prostě vždy silnější.

 Přemýšlím, kdo dav vlastně ovládá? Čtu si články v novinách a pozoruji reklamu v televizi. Titulky mluví jasně „Čekají nás tropická horka", „Je třeba dodržovat pitný režim", „Záchranka vyjela ke třem případům přehřátí z horka".

 Jak známo z pravidel marketingu, v dnešní době se již neprodává, co lidé potřebují, protože mají většinou všeho dostatek. Dnes je nutné u nich vyvolat potřebu. Přemýšlím dál, jak asi výrobce klimatizace vzbudí potřebu, aby si lidé ve velkém nakupovali jeho předražené produkty, místo aby šli do stínu? A jak takový výrobce balené vody zvýší svůj odbyt, když voda teče z každého kohoutku? A co třeba prodejce bazénů?

 Prostě ideální čas pro to, být v práci v chladu, doplňovat tekutiny ve velkém a celý den se těšit na to, až se půjdeme koupat. Ale ouha, koupat se je možné i do přírodního koupaliště, to ještě budeme muset sponzorovat pár článků o výskytu sinic v přírodních koupalištích, aby nám ty bazény šly víc na odbyt.

 Jen mě mrzí, že se s tím nedá nic dělat. Napadnout se to nemůže, protože pít se musí, starší lidé mají opravdu riziko přehřátí a koupání v létě je fakt sranda. Jen mi přijde, že tohle ví každý. A reklamní agentury chrlí články dál a dál a vzbuzují potřeby, které by nás před pár lety ani nenapadly a teď se bez nich už nemůžeme obejít.

Autor: Daniel Cícha | pondělí 21.7.2014 12:10 | karma článku: 9,87 | přečteno: 665x
  • Další články autora

Daniel Cícha

Bojíte se? Skvělé!

17.6.2016 v 11:46 | Karma: 14,53

Daniel Cícha

Vedlejší efekt? Smrt

13.4.2016 v 15:34 | Karma: 16,65

Daniel Cícha

Zodpovědnost za svůj život

5.8.2015 v 11:46 | Karma: 8,84

Daniel Cícha

Co je správné a co špatné?

30.7.2015 v 11:43 | Karma: 13,89