Vodopády Texolo a de la Monja

V neděli (8.7.) jsme vyjeli s Imeldou autem do Xica prozkoumat jí navrhovanou eko-stezku k vodopádům Cascada de Texolo a Cascada dela Monja(čti moncha, ne moucha ale jeptiška). Navrhuje celkem 6 různých eko-stezek, které by Mujeres Productivas nabízely turistům.

Cesta do Xica z Coatepecu trvala asi 30 minut, nebýt cestou neuvěřitelné množství zpomalovačů umístěných na naprosto nepochopitelných místech, byla by cesta podstatně rychlejší. Když jsme došly k první vyhlídce na vodopád po cestičce lemované obchůdky s řemeslnými výrobky a jídlem, otevřel se nám hezký pohled na vodopád shůry. Udělaly jsme pár fotek, vodopád pochválily, ale nijak nás to neohromilo. Ty nejkrásnější výhledy si totiž člověk musel zasloužit. Kolem vodopádu a přes něj vedla cestička, která se posléze dělila na schůdky vedoucí dolů tak blízko k vodopádu, až se člověk osvěžil vodní párou-mlhou. A druhá cestička vedla nahoru k vyhlídce a restauraci El Mirador, kde s ohledem na atraktivitu místa nebyly ani nijak šokující ceny. Z vyhlídky u Miradoru se otevíral pohled nejen na vodopád a údolí řeky mezi horami, ale i na vesničku Xico a krajinu kolem.

Z Miradoru se dá sjet do dalšího městečka Teocelo, anebo se vrátit zpátky a popojít ještě na další trochu menší vodopád de la Monja. Po asi dvouhodinové procházce po vodopádech a vyhlídkách jsme vyjeli přímo do vesnice Xico. Stejně jako cestou k vodopádu nám cestou z něj nabízeli místní prodejci ochutnávky likérů Torito v arašídové, pistáciové, kávové a dalších verzích. Kdo má rád hodně sladké pití, tak si pochutná, ale nám už se při druhém panáku lepily rty k sobě. Když jsme se dodrkotaly po oblázkové cestě od vodopádu do Xica, začalo (jako tady už klasicky) pršet, a tak jsme jen vběhly do kostela de Maria Magdalena na náměstí a pak už jen autem projely hlavní ulici vedoucí z náměstí směrem do Coatepecu. Xico je malé, ale milé a prý hodně nábožensky založené, mají tam spoustu kapliček různých svatých a ty prý rádi oslavují. Zrovna teď v červenci budeme mít příležitost zúčastnit se jejich nejvýznamnější oslavy, a to právě Máří Magdaleny.

Autor: Daniela Hrušková | čtvrtek 12.7.2012 4:18 | karma článku: 9,47 | přečteno: 609x

Papantla, Voladoři a El Tajín

Cestu do Papantly jsme původně plánovaly na předminulý víkend, ale plány nám narušil Ernesto (hurikán, který se přehnal přes Yucatán a na sever cestoval dál přes Veracruz.) Tak jsme cestu o týden odložily, ale pak se stejně během 4-hodinové cesty autobusem děsily, že si Ernesto oblíbil Mexiko stejně jako my a nehodlá ho opustit. Celý pátek totiž lilo jako z konve...Papantlu jsme tedy první odpoledne prozkoumávaly v děsti. Za ty dva měsíce jsme už zmexičtěly a odvykly používání děstníků (svou roli hrálo i to, že jsme žádný neměly a v pláštěnkách jsme strašit nechtěly.)

27.8.2012 v 6:39 | Karma: 7,43 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Xalapa nebo taky Jalapa

Xalapa je hlavní město státu Veracruz, název města je čte "chalapa" a podle toho jsou pojmenované i slavné papričky jalapeños. Ve státě Veracruz už přes měsíc bydlíme a co chvíli kolem po silnici jezdí auta se zakuklenými vojáky na korbě, kteří v rukou drží samopaly. Včera jsme dokonce potkali menší kolonu takových aut a jedno mělo na střeše normálně kulomet! Naše původní doměnka, že jedeme do státu, který je od hranice s USA celkem daleko, takže je relativně klidný, byla mylná. Veracruz je naopak jeden z nejnebezpečnějších států Mexika, jeho největší město je totiž nejvýznamnějším přístavem země, kudy se dají pašovat všelijaké srandy...

13.8.2012 v 6:42 | Karma: 8,71 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ostatní

Muzeum kávy a přestřelka

V pondělí a ve středu večer učíme pár kilometrů od Coatepecu v muzeu kávy v komunitě El Grande. A aby předávání informací nebylo jednostranné, jednoho dne jsme si od jedné z našich studentek vyžádaly výklad s prohlídkou muzea. A tak se potvrdilo naše podezření, že kafe neroste na policích v supermarketu..

6.8.2012 v 7:15 | Karma: 9,48 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní

Fiesta v Xicu

Ať přijedete do Mexika v jakoukoli dobu, určitě se vám podaří zažít nějakou fiestu. My jsme měly to štěstí, že během celého července ve vesničce Xico probíhají oslavy svaté Máří Magdaleny, jejíž kostel stojí v centru vsi (ves je velká asi jako menší české město, má 30 000 obyvatel). Na fiestu se sjíždějí lidé nejen z okolí, ale i z 5 hodin cesty vzdáleného hlavního města.

29.7.2012 v 4:33 | Karma: 7,72 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Zimpizahua a děti

Další týden jsme začaly učit kromě dvou kurzů dospělých i děti. Dětský kurz byl domluven na každý den od pondělí do čtvrtka na hodinu a půl na haciendě Zimpizahua. Zimpizahua je vesnička asi 3 kmza Coatepecem. Na haciendách dříve žili patroni (u nás bychom je asi nazvali velkostatkáři), kteří na svých pozemcích zaměstnávali v podstatě celou vesnici. Dnes v haciendě Zimpizahua žije rodina majitele a provozují tam restauraci a hotel (kdo by náhodou hledal ubytování v okolí Coatepecu http://www.haciendazimpizahua.com/)

23.7.2012 v 20:11 | Karma: 7,43 | Přečteno: 568x | Diskuse| Ostatní

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Do konce měsíce výrazně zúžíme tým, řekl Bartoš po volebním debaklu Pirátů

15. června 2024  14:30,  aktualizováno  22:31

Piráti budou muset dojednat a představit změny, které povedou ke změnám struktury ve vedení...

Je fajn se o míru bavit, ale shodu na summitu o Ukrajině Pavel neočekává

15. června 2024  13:36,  aktualizováno  21:46

Švýcarský summit o Ukrajině je podle prezidenta Petra Pavla první možností, jak se na široké...

Jednejme s Ruskem, zaznělo na summitu o Ukrajině. USA hlásí další finanční pomoc

15. června 2024  8:47,  aktualizováno  21:07

Sledujeme online Zástupci desítek zemí světa se v sobotu sešli v luxusním resortu nad Lucernským jezerem ve...

Francouzi demonstrují proti krajní pravici, která může vyhrát předčasné volby

15. června 2024  18:17,  aktualizováno  20:17

Statisíce Francouzů v sobotu vyšly do ulic, aby vyjádřily odpor vůči krajní pravici, která by se po...

Studentka FSV UK. Absolvent ročního programu AFS v Argentině. Dobrovolník neziskových organizací AFS a United Vision. Momentálně s United Vision na dva měsíce v Mexiku ve státě Veracruz v městě Coatepec.