Vodopády Texolo a de la Monja

V neděli (8.7.) jsme vyjeli s Imeldou autem do Xica prozkoumat jí navrhovanou eko-stezku k vodopádům Cascada de Texolo a Cascada dela Monja(čti moncha, ne moucha ale jeptiška). Navrhuje celkem 6 různých eko-stezek, které by Mujeres Productivas nabízely turistům.

Cesta do Xica z Coatepecu trvala asi 30 minut, nebýt cestou neuvěřitelné množství zpomalovačů umístěných na naprosto nepochopitelných místech, byla by cesta podstatně rychlejší. Když jsme došly k první vyhlídce na vodopád po cestičce lemované obchůdky s řemeslnými výrobky a jídlem, otevřel se nám hezký pohled na vodopád shůry. Udělaly jsme pár fotek, vodopád pochválily, ale nijak nás to neohromilo. Ty nejkrásnější výhledy si totiž člověk musel zasloužit. Kolem vodopádu a přes něj vedla cestička, která se posléze dělila na schůdky vedoucí dolů tak blízko k vodopádu, až se člověk osvěžil vodní párou-mlhou. A druhá cestička vedla nahoru k vyhlídce a restauraci El Mirador, kde s ohledem na atraktivitu místa nebyly ani nijak šokující ceny. Z vyhlídky u Miradoru se otevíral pohled nejen na vodopád a údolí řeky mezi horami, ale i na vesničku Xico a krajinu kolem.

Z Miradoru se dá sjet do dalšího městečka Teocelo, anebo se vrátit zpátky a popojít ještě na další trochu menší vodopád de la Monja. Po asi dvouhodinové procházce po vodopádech a vyhlídkách jsme vyjeli přímo do vesnice Xico. Stejně jako cestou k vodopádu nám cestou z něj nabízeli místní prodejci ochutnávky likérů Torito v arašídové, pistáciové, kávové a dalších verzích. Kdo má rád hodně sladké pití, tak si pochutná, ale nám už se při druhém panáku lepily rty k sobě. Když jsme se dodrkotaly po oblázkové cestě od vodopádu do Xica, začalo (jako tady už klasicky) pršet, a tak jsme jen vběhly do kostela de Maria Magdalena na náměstí a pak už jen autem projely hlavní ulici vedoucí z náměstí směrem do Coatepecu. Xico je malé, ale milé a prý hodně nábožensky založené, mají tam spoustu kapliček různých svatých a ty prý rádi oslavují. Zrovna teď v červenci budeme mít příležitost zúčastnit se jejich nejvýznamnější oslavy, a to právě Máří Magdaleny.

Autor: Daniela Hrušková | čtvrtek 12.7.2012 4:18 | karma článku: 9,47 | přečteno: 609x

Papantla, Voladoři a El Tajín

Cestu do Papantly jsme původně plánovaly na předminulý víkend, ale plány nám narušil Ernesto (hurikán, který se přehnal přes Yucatán a na sever cestoval dál přes Veracruz.) Tak jsme cestu o týden odložily, ale pak se stejně během 4-hodinové cesty autobusem děsily, že si Ernesto oblíbil Mexiko stejně jako my a nehodlá ho opustit. Celý pátek totiž lilo jako z konve...Papantlu jsme tedy první odpoledne prozkoumávaly v děsti. Za ty dva měsíce jsme už zmexičtěly a odvykly používání děstníků (svou roli hrálo i to, že jsme žádný neměly a v pláštěnkách jsme strašit nechtěly.)

27.8.2012 v 6:39 | Karma: 7,43 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Xalapa nebo taky Jalapa

Xalapa je hlavní město státu Veracruz, název města je čte "chalapa" a podle toho jsou pojmenované i slavné papričky jalapeños. Ve státě Veracruz už přes měsíc bydlíme a co chvíli kolem po silnici jezdí auta se zakuklenými vojáky na korbě, kteří v rukou drží samopaly. Včera jsme dokonce potkali menší kolonu takových aut a jedno mělo na střeše normálně kulomet! Naše původní doměnka, že jedeme do státu, který je od hranice s USA celkem daleko, takže je relativně klidný, byla mylná. Veracruz je naopak jeden z nejnebezpečnějších států Mexika, jeho největší město je totiž nejvýznamnějším přístavem země, kudy se dají pašovat všelijaké srandy...

13.8.2012 v 6:42 | Karma: 8,71 | Přečteno: 572x | Diskuse| Ostatní

Muzeum kávy a přestřelka

V pondělí a ve středu večer učíme pár kilometrů od Coatepecu v muzeu kávy v komunitě El Grande. A aby předávání informací nebylo jednostranné, jednoho dne jsme si od jedné z našich studentek vyžádaly výklad s prohlídkou muzea. A tak se potvrdilo naše podezření, že kafe neroste na policích v supermarketu..

6.8.2012 v 7:15 | Karma: 9,48 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní

Fiesta v Xicu

Ať přijedete do Mexika v jakoukoli dobu, určitě se vám podaří zažít nějakou fiestu. My jsme měly to štěstí, že během celého července ve vesničce Xico probíhají oslavy svaté Máří Magdaleny, jejíž kostel stojí v centru vsi (ves je velká asi jako menší české město, má 30 000 obyvatel). Na fiestu se sjíždějí lidé nejen z okolí, ale i z 5 hodin cesty vzdáleného hlavního města.

29.7.2012 v 4:33 | Karma: 7,72 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Zimpizahua a děti

Další týden jsme začaly učit kromě dvou kurzů dospělých i děti. Dětský kurz byl domluven na každý den od pondělí do čtvrtka na hodinu a půl na haciendě Zimpizahua. Zimpizahua je vesnička asi 3 kmza Coatepecem. Na haciendách dříve žili patroni (u nás bychom je asi nazvali velkostatkáři), kteří na svých pozemcích zaměstnávali v podstatě celou vesnici. Dnes v haciendě Zimpizahua žije rodina majitele a provozují tam restauraci a hotel (kdo by náhodou hledal ubytování v okolí Coatepecu http://www.haciendazimpizahua.com/)

23.7.2012 v 20:11 | Karma: 7,43 | Přečteno: 568x | Diskuse| Ostatní

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji

1. května 2024  16:57

Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...

První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil

1. května 2024  16:40

Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...

Studentka FSV UK. Absolvent ročního programu AFS v Argentině. Dobrovolník neziskových organizací AFS a United Vision. Momentálně s United Vision na dva měsíce v Mexiku ve státě Veracruz v městě Coatepec.