- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Malé děti těžko ocení pouhý obrázek toho, co jsme jim sice na e-shopu už koupili, ale ještě to nedorazilo, takže já už začínám. Každý chceme totiž vidět ty klišovité „rozzářené dětské oči“, a ne šťourat uplakané dítko z pod postele, kde brečí zklamáním. (Vím, o čem mluvím – má tehdy pětiletá dcerka si na anglickém vánočním trhu při návštěvě příbytku „živého“ Santy objednala mobil, čímž věc považovala za vyřízenou, i když jsem ji přesvědčovala, že takhle malým dětem se mobily nedávají. O Štědrém dnu se samozřejmě ukázalo, že pravdu jsem měla já a ne vousatý děda v červeném, který se její žádost snažil při pohledu na mou zuřivě vrtící hlavu zahrát do autu bodrým vzkazem „tak mi ještě pošli email.“ Myslela jsem, že kolegu, převlečeného za Santu, nechám utahat stádem divokých sobů.)
Čtrnáct let rodičovství a skoro patnáct let učitelské praxe mě poučilo, že zájmy dítěte sice mají být na prvním místě, ale to neznamená, že by se měly potlačit i zájmy a potřeby rodičovské (dle hesla „spokojená matka – spokojené dítě“). Než proto koupíme dítěti nějakou vychytanou hračku, kterou si tolik přeje – a že nám takových budou reklamy čím dál více vnucovat – je třeba položit si několik zásadních otázek:
Sečteno, podtrženo – za nejlepší dárky tedy opět vychází staré dobré knihy, pastelky a kreslicí blok, a jak vím ze školy, ty se na rozdíl od blikajícího kosmonauta neomrzí. Pro nás dospělé zůstává na prvním místě hitparády vánočních tužeb ticho, klid a pevné zdraví; letos škrtáme přání být obklopeni samými pozitivními lidmi a naopak připisujeme mýdlo, mouku, droždí a hlavně otevřené školy!
Další články autora |
Hrusice, okres Praha-východ
2 980 000 Kč