Den čtvrtý dolů a nahoru

Popis nedávného putování party fotografických nadšenců po alpských cestičkách naproti masivu Mont Blancu a Eigeru.

Po sladkém spánku, který nevyrušila žádná bouřka, jen občasné zaklapání kopýtek kozorožců,  jsme se opět vyhrabali ze spacáku okolo 5:30. Natěšeni na nový den a namlsáni včerejškem. Obloha už takovou podívanou jako minulý den nenabízela. Stejně jsem asi hodinu pobíhal se stativem z místa na místo a snažil se zachytit začínající den.

Pak začal frmol. Uklidit ve stanu, sbalit rozkramařené věci za dva dny do batohu a sbalit i náš dočasný příbytek – stan. Ten pak společně se stativem připnout na už tak dost těžký batoh a vyrazit za dalším dobrodružstvím. Na začátku nás čekalo úmorné klesání. To co jsme před dvěma dny těžce vystoupali, to dnes s ještě větším úsilím scházíme zpět k autům. Opět nasazuji sluchátka s motivačním textem, ale zatím co Joska Rakoncaj společně s Agostino Da Polenzou dobývají vrchol K2, já sestupuji prudkým svahem k čekajícímu autu. Batoh táhne k zemi, ramena bolí a nohy protestují. Jsem rád, že to mám za 1,5hodiny za sebou. Už dlouho se mi tak nohy netřásly vyčerpáním jako dnes. Ale co, jsem dole, a co bolí, to sílí.

Naházíme věci do plechových miláčků a čeká nás krátký přejezd k lanovce do sedla Col de Balme s intermezzem v horské vesničce Le Tour. U spodní stanice kabinové lanovky přebalujeme batohy a čeká nás cesta do sedla Col de Balme. Skupina se dělí na měkouše – ti využívají služeb lanovky a do sedla se nechají vyvézt a drsoně – ti se potí po cestě pod lanovkou. Hrdě se hlásím k drsoňům a měkoušům odevzdávám do opatrování stan a stativ. I tak má můj batoh k 25kg. A vzhůru do oblak, čeká nás drsoně (jsme jen 3) 800m převýšení. Nohy se sice vzpamatovali ze sestupu, ale i tak začínají protestovat a plíce lapají po kyslíku. Do toho se ve sluchátkách ozývá vítězné zvolání: „Vrchol K2 je dobyt!“. Mně trvala cesta do sedla pouhé 2 hodiny, ale i tak jsem vypotil snad 4litry vody. Stavíme stany ho krásné horské louce u malého jezírka ve výšce 2300mnm. Jen vítr nás trápí, pořádně kotvíme stany, abychom z nich neměli rogala. Je krásných 14:45 a my si užíváme siestu v závětří.

Siesta dlouho netrvala už v 15:00 začalo pršet a s krátkými přestávkami pršelo do 18:00. Okolo 19:45 vyrážíme s fotovýbavou na lov. Asi jsme urazili pána počasí, protože nám nebylo přáno. Okolo Mont Blancu bylo celkem pěkně, ale opar nám sebral i tu poslední šanci na pěknou fotku. Párkrát jsme si cvakli jen tak z povinnosti. A bylo po focení, zklamaní jsme zalezli do spacáků a při usínání se těšili na další, snad lepší ráno.

Hezký den

Pro většá náhled, klikněte na obrázek.

Autor: Tomáš Čmuchálek | pátek 9.9.2016 9:09 | karma článku: 14,37 | přečteno: 178x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 333x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Netanjahu do roka odejde, ale Hamás odolá. Válka skončí patem

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.