Úsměv jako nejlepší reklama

Každý fotograf musí kromě fotografování hodně retušovat. Někdy více, jindy méně, ale musí. Bez toho už se dnes dobrý časopis neobejde. Jsou mistři, kteří dokážou „vyrobit“ pomocí počítače modelku se vším, co k tomu patří. Výsledkem je „plastik lady“ s dokonalou pletí a postavou bez sebemenších chybiček. Poslední dobou už to není jen doména žen.

Vybíráme hlavně očima. Chceme se dívat na pěkné věci, nablýskaná auta, nádherné výjevy z cizích zemí, na dokonalé lidi. Časopisy se potřebují především prodávat a tak se každý předhání, jak jen to jde. Často tak máme co dělat s kýčem.

Otázkou je, proč se tolik lidí, zejména žen a mladých dívek nechá klamat, proč věří všem těm trikům zdatných fotografů a počítačových machrů. Člověk je vystaven srovnávání a sám se srovnává. Ovšem ne s chudou dívkou ze Somálska či Bangladéše. Ne s osobou na vozíku nebo těžkou lupénkou.

Fotografie je především klamavá a klamavá už navždy bude. Bez toho dnes nemůže jít módní průmysl dál. Reklamní fotografie, se kterými se dnes všude setkáváme, mají dokonce za cíl ošidit.

Známý reklamní fotograf Oliviero Toscani řekl: „Reklama je navoněná zdechlina.“

U reklamní fotografie existuje jedno základní pravidlo. Dokonalá pleť. Sebelepší machr však zcela nezakryje vady pleti. Dokonalost je vůbec hlavním pravidlem. Tedy dokonalost pleti, vlasů, zubů, také postavy a v neposlední řadě oblečení.

Modelky na fotce nemají dokonalou pleť díky novému krému, ale díky grafikovi. Grafik je vlastně takový kouzelník, který provádí „fotokouzla“. Tam ubere špíček, tam zvětší prsa, zúží pas a vytvaruje zadeček. Výsledkem není živá osoba, ale postava v počítači.

Možnost úpravy fotek znamená obrovskou pomoc a mnohdy jsou užitečné. To pokud jde spíše o fotografie interiérů či exteriérů.

Je otázkou a volbou, jestli na stránkách časopisů zobrazovat živé modely nebo „někoho“ s namalovanou tváří a vymodelovaným tělem. Všechno by mělo mít svoje hranice, ale je to těžké stanovit.

Kde vlastně jsou?

Možná by nebylo špatné, naučit se „retušovat“ i v životě. Ze zamračeného vykouzlit pěkný a milý úsměv.  Pozdvihnout koutky, rozzářit oči. Bez retuše to v životě dost dobře nejde. Každý máme někdy dny, kdybychom se nejraději škaredili na celý svět. Myslíme si, že vše je proti nám. Každý den slunce nesvítí. Ale jak zpívá Petr Janda, i ta hořká káva dá se pít. Je dobré naučit se vyloudit úsměv, pomůže to nejvíce nám samotným. Nebudou se tolik tvořit vrásky a ještě si prodloužíme život. Dobrá zpráva.

Čím lépe se naučíme retušovat, tím lepší budou vztahy okolo nás. Retušované ale neznamená křečovité. Na mnohých modelkách nás nezaujme jen krása, ale především elegance, lehkost, přirozenost, pohoda a nenucený úsměv.

Úsměv odzbrojuje. Úsměv nesluší jen modelce, sluší všem. To je nejlepší reklama.

Další články autorky

Slova jako rána mečem

Homo homini lupus - člověk člověku vlkem

Každý ve svým ghettu

Svět chce být klamán

Potřebuji svou dávku

Mám ráda řeku

"Tady pohřební služba"

Nepřítelem sám sobě?

 

Autor: Veronika Bujoková | úterý 3.7.2012 15:50 | karma článku: 6,07 | přečteno: 658x
  • Další články autora

Veronika Bujoková

Susan na to vyzrála

31.1.2014 v 8:36 | Karma: 14,91