Stopování přes BENELUX, Británii + Německo (8)

5 zemí (Británie, Nizozemsko, Belgie, Lucembursko a Německo)   Prostředky přepravy: stopování (600 km) přes Británii, Nizozemsko, Belgii, Lucembursko a Aachen + bus, vlak, trajekt (+-200 km) a spolujízda přes blablacar

Pokračování část č. 8.

Ráno jsem se probudil, sbalil si věci, odevzdal klíče v hostelu a vyrazil stopovat směrem do Rotterdamu. Na začátku jsem psal o tom, že jsem na trajektu z Anglie do Nizozemska potkal Nicoline Sajjadi. Pochází z Rotterdamu a nabídla mi, že si mohu rozbalit stan za zahradě jejích příbuzných.  Vydal jsem se na okraj Amsterdamu, kde jsem našel ideální místo na stopování. Zanedlouho mi zastavili dva Francouzi, Francouz a Francouzka. Ti mě vzali přímo do Rotterdamu. Říkali, že do Amsterdamu jezdí často si užít marihuany, neboť ve Francii je marihuana ilegální. Byli v pohodě a poslechl jsem si francouzský rap, kde rapoval o tom, jak je nejdrsnější, že je mu jedno, že se mu všichni smějí a že všem natrhne prdel. Vysadili mě na okraji Rotterdamu a já musel pěšky, nejdříve jsem došel na zastávku městské veřejné dopravy. Na radu Nicoline jsem si vzal číslo 2 a následně metro, kde jsem se ptal lidí o pomoc s jízdenkou a narazil jsem tam na dva Poláky, byli velmi milí a pomohli mi. Rotterdam je převážně město práce a prakticky celé je velmi moderní. Bylo vybombardováno ve druhé světové válce, až na jednu historickou budovu, o které vám řeknu později. Metrem jsem dojel na hlavní nádraží, kde mě vyzvedla Nicoline. Jeli jsme k ní domů. A to vám řeknu, to byl dům. Se zámeckou zahradou, kde si děti hrály a nadšený zahradník tam řádil s pojízdnou sekačkou. Rozhodně, kdybych měl měřit délku každého stébla trávy, věřím tomu, že jsou všechny stejně dlouhé, tak spořádaně ten trávník vypadal. V Nizozemsku připadá na 1 občana více než 1 kolo. Kola jsou tu všude. Kol je tu více než aut a kolem každé silnice je cyklostezka. Nemohl jsem si jízdu kolem nechat ujít. S Nicoline jsme se jeli projet, nejdříve k bývalé manželce zesnulého bratrance Nicoline, u které budeme mít později večeři. Následně jsme navštívili ještě bazén, kde jsem já jenom odpočíval a Nicoline si šla zaplavat do bazénu i když bylo hodně chladno. Poté jsme šli na večeři k již zmíněné příbuzné. Nizozemsko mělo Indonésii jako kolonii. To je důvod proč Nizozemsko přejalo hodně indonéské kuchyně do své vlastní. Měli jsme rýži se speciálně připravenou zeleninou a také kuřecím masem. Bylo to velmi dobré. Její příbuzná, bývalý manžel i současný jsou všichni umělci. Její manžel byl mistr Nizozemska či Evropy v Judu a má vlastní kapelu, s kterou hraje každý týden. Lidé to byli velmi milí, hlavně hostitelka, která měla tak krásný úsměv, jako slunečnice. Její manžel měl trochu rockerský a zachmuřený výraz ve tváři, jako správný chlap, rocker a judista s černým páskem. Po večeři jsme se rozloučili a šli se podívat k jiným příbuzným Nicoline u kterých jsem si mohl rozbalit stan na jejich zahradě. Nejdříve jsme se seznámili, sedli do kuchyně a začali si povídat. Zde byla zřejmě sestřenice Nicoline a její manžel. Její manžel je také umělec a celý život pracoval na půl úvazku, malíř. Dokonce byl 3 měsíc v České republice, kdy zde dělal malby pro kostely a křížové cesty. Ukazoval mi katalog, kde byly fotky myslím z Náměšti na Hané, kde dělal tyto malby. Po konverzaci jsem si šel rozbalit stan. Popřál jsem hostitelům dobrou noc a šel spát. Tu noc poprvé na mé cestě pršelo. Měl jsem stan z Tesca. Zapomněli k němu připsat, že je pouze na 2 až 5 použití. Přes noc mi rupla středová ohebná tyč a byl tak středně promokavý. I tak jsem to přežil a za pomoci ručníků, které mi manželé ráno nabídli, jsem ho vysušil. Ráno mi manžel hostitelky udělal snídani při kterém jsem si četl nizozemský denní tisk. I přesto, že textu nerozumíte, z obrázků a určitému podobenství slov v naší větvi jazyků se dá dedukovat, o čem psali. Po snídani dorazila Nicoline, poděkoval jsem hostitelům za možnosti si postavit stan na jejich zahradě, za snídani a dobrou konverzaci. Potom jsem se s Nicoline odebral do města do Hotelu New York, jedné z mála historických budou v Rotterdamu, o které jsem psal, že vám ji prozradím. V Rotterdamu je největší přístav v Evropě. Hotel New York je místo odkud 1 500 000 Evropanů odjedlo v průběhu časů do Ameriky, hledat americký sen. Tento hotel bylo poslední místo v Evropě, které tito imigranti v Evropě navštívili. Trasa se jmenuje Hollan – Amerika Lijn, což je přímo napsáno na hotelu. Uvnitř jsme si dali kávu a něco k jídlu. Poté mě autem Nicoline vzala na místo, o kterém jsem usoudil, že se z něho dá dobře stopovat do Antwerp, což je město v Belgii. Zde jsme se objali, rozloučili a já ji slíbil, že až dorazím domů, pošlu ji sklenici medu, neboť jsem včelař a má rodina se včelařením již zabývá skoro celé století, kdy první úl měl můj prapradědeček František okolo roku 1920 až 1930. Tímto jsem se de facto rozloučil s Nizozemskem. Než se dostanu k Belgii, ještě předtím vám řeknu, jak jsem se tam dostal.

Pokračovaní příště....

Fotky k článku

Autor: Břetislav Sobek | neděle 11.12.2016 21:48 | karma článku: 8,60 | přečteno: 358x

Ranní cesta do práce

Zamyšlení nad ranní cestou do práce a její ne/příjemné následky. Jak dlouho vám trvá dojet či dojít do práce?

27.10.2022 v 9:44 | Karma: 4,42 | Přečteno: 253x | Diskuse| Společnost

4 otázky, na co se ptát při pracovním pohovoru a proč

Tento článek – 4 otázky, na co se ptát při pracovním pohovoru a proč – vám představí pracovní pohovor z pohledu, který se na českém webu těžko hledá. Existuje mnoho článků s otázkami na co se ptát na pohovoru.

29.9.2022 v 16:24 | Karma: 7,58 | Přečteno: 470x | Diskuse| Společnost

Břetislav Sobek

Neuvěřitelná zkušenost v neziskovce Sfera international (III.)

Poslední díl trilogie o mé zkušenosti dobrovolníka, učitele, v Severní Makedonii v neziskovce Sfera international. Jak jsem byl ukřižován, navštívil Golgotu, byla na mě vykonána balkánská msta a poté vstal z mrtvých.

30.6.2022 v 8:40 | Karma: 7,94 | Přečteno: 350x | Diskuse| Společnost

Břetislav Sobek

Neuvěřitelná zkušenost v neziskovce Sfera international (II.)

Druhý díl mé neuvěřitelné zkušenosti v neziskovce Sfera international. Obsahy předmětů, vyučování z pohledu učitele a autorita. Problémy s vízem a absurdní byrokracií.

24.6.2022 v 11:58 | Karma: 6,65 | Přečteno: 476x | Diskuse| Společnost

Kurikulum pro generaci Z

Text pojednává o školství, jeho problémech a na experimentální výuce, která proběhla v Makedonii představuje novou formu výuky a kurikulum pro generaci Z.

18.6.2022 v 8:28 | Karma: 4,67 | Přečteno: 205x | Diskuse| Společnost

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř

15. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...

Česká stopa zatčených oligarchů vede nejspíš k luxusním bytům v Praze

Premium Ukrajina by mohla poprvé usilovat o zablokování nemovitostí, které její občan vlastní v Praze. Jak...

„Podívejte, vychází Země!“ Fotografie z Apolla 8 změnila lidstvu pohled na svět

15. května 2024

Seriál Země jako nádherné a životem překypující umělecké dílo uprostřed nicoty. Přesně tak zachytili naši...

Kočka, Rittig a další. Projekt mapuje, kdo ukrývá peníze v dubajských bytech

14. května 2024  22:46

Mezinárodní investigativní projekt Dubai Unlocked zmapoval, jak se dubajské nemovitosti staly...

INFORMUJTE.CZ – Přináším vám fotografii a publicistiku, aby vám pomohly se sami rozhodnout v dnešním složitém světě s nejasnou budoucností.