Proč ve škole nedávám pozor?

Tuto otázku si kladu od doby, co jsem do školy nastoupila. Studentem jsem už 14tým rokem. Od první třídy se nezměnila pouze jediná věc, a tou je stoprocentní pozornost ve všech hodinách. Vždy jsem sama sebe považovala za pilného a svědomitého studenta, ale uznejte sami, že v některých případech je udržení pozornosti nemožné.

Dá se to popsat celkem jednoduše. Každý učitel je člověk. Člověk s odlišnými názory, různými vědomostmi a jiným pohledem na to, jak správně a zábavně své poznatky předat. Škola má v první řadě vzdělávat, ale dokonce i tam se setkáme s lidmi, kteří nás spíše než vzdělají, pobaví.

Rozhodla jsem se podělit o své bohaté zážitky s odlišnými vyučujícími ve školách, kterými jsem za svůj krátký život prošla. Začala bych stručnou charakteristikou...

1. "Machr" - Učitel s bohatými vědomostmi, dokáže studenty zaujmout. Studenti tohoto učitele respektují, zároveň je ovšem dokáže i pobavit. Absolventi předmětu učitele "Machra" si s sebou do budoucna nesou nejen spoustu informací, ale taktéž skvělé zážitky.

2. "Megera" - Nedělá mu sebemenší problém sjednat si pořádek v hodinách. Studenti jej respektují má obrovský přehled, mnohdy i mimo jeho vyučovací předmět. Mínusem je strach, který v některých jedincích vzbuzuje. Většinou ovšem bývá pro tyto lidi "školou života", protože vždy se setkáte s někým, kdo vám není úplně sympatický. Absolventi jsou vybaveni nadprůměrnými vědomostmi. Jsou připraveni vyjít do skutečného světa.

3. "Všudybyl Všeználek" - Tento typ disponuje nepřeberným množstvím informací a zážitků, dokonce takovým, že jej málo kdo dokáže vstřebat. Hodiny vypadají tak, že studentům je věnována minimální pozornost. Informací je tolik, že si žáci nestačí zapamatovat ani čtvrtinu z toho, co řekl. Prostor k diskusi v jeho hodinách neexistuje. Vše ví nejlépe a nejefektivněji to umí podat. Jeho absolventi si bohužel do budoucna nesou minimum neuspořádaných informací.

4. "Hvězda ve svém oboru" - Typ, který moc dobře ví, o čem mluví. Ovšem "ví" to jenom ON. Jeho hodiny jsou jako neplacený výlet na měsíc. Studenti učiteli nevěnují žádnou pozornost, na což reaguje podrážděně. Absolventi vycházejí s nulovými informacemi a s pocitem, že dotyčného nechtějí nikdy vidět.  

5. " Uspávač hadů" - Člověk s takovým hlasem, že studenty prostě donutí spát. Z jeho předmětu si bohužel neodnesete nic, pouze matnou vzpomínku na to, že někdy někde někdo o něčem mluvil.

6. "Hrůza" - Tento typ vyučujícího je to nejhorší, co studenta může potkat. Nenaučí nic a ani ho to nezajímá. V hodinách si není schopen udržet pořádek, často odchází ze třídy. Prakticky je to člověk nemající zájem o nic. Pokud jste absolventem tohoto učitele, znamená to, že jste školu vůbec neměli.

Toť krátká a zevrubná charakteristika typů učitelů, se kterými jsem se měla tu čest setkat. Musím podotknout, že stále převažuje typ tzv. "Machra", což je velice povzbuzující. Vzdělání je základ. Jestliže vás učí někdo, kdo vám cestu k němu usnadní máte napůl vyhráno, zbytek záleží na Vás...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Aneta Machová | čtvrtek 21.3.2013 15:28 | karma článku: 12,39 | přečteno: 1092x