Ruský kolaborant Stanjura?

Že není radno podceňovat rejdy ruských špiónů a jejich českých nohsledů věděl už vachmajstr Flandenrka a není tedy divu, že v nynějších neklidných dobách musíme býti zvlášť bdělí a ostražití.

Zatímco na Ukrajině promlouvají zbraně, tak u nás se vede boj na sociálních sítích, v médiích a nyní i ve vysoké politice. Kdo je větší přítel Ukrajiny, kdo zasadí Rusku ten nejtěžší úder (alespoň tedy slovní), kdo je kolaborant, kdo čecháček přou se lidé ve virtuálním prostoru, vzduchem létají obvinění, nálepky, vynášejí se kategorické soudy, no prostě řež jak u Stalingradu.

Včera se do takového boje zapojili i dva vysocí politici našich největších současných politických stran, tedy expremiér Babiš a současný ministr financí Stanjura. Souboj odstartovalo přijetí opatření vlády, které mají srazit dnešní enormní ceny benzínu a nafty. Podle rozhodnutí vlády se má zrušit silniční daň pro vozidla do 12 tun, což pomůže podnikatelům a také se má zrušit přidávání biosložek do nafty, což má její cenu poněkud snížit. Ovšem jde tady jen o podporu našich podnikatelů a spotřebitelů, nebo se na pozadí ukrajinského konfliktu začala opět hrát hra o prachy a politický vliv? Na přidávání biosložek do nafty totiž slušně vydělávají i Babišovy firmy a rozhodnutí vlády tedy panu expremiérovi nejde moc pod fousy, i když je má hladce vyvolené. Impérium ale vládě vrátilo úder a obvinilo vládu, respektive ministra Stanjuru, jehož ministerstvo návrh připravilo, že tím napomáhá Rusku, protože ČR bude muset koupit od Putina 690 000 tun ropy na víc, což pro Rusko znamená příjem 14 mld.

Mlžení, populismus, demagogie? No, ani včerejší vyjádření ministra Stanjury však nebyla k našim občanům úplně upřímná, což se pan ministr snažil zakrýt protiruskou rétorikou, která je dnes v kurzu. Pan ministr zapomněl především národu jasně sdělit, že opatření přijatá vládou pomohou zejména podnikatelům a běžný občan, že utře ústa, tedy kromě těch, kteří vlastní auta s naftovým motorem. Nic proti pomoci třeba zemědělcům, protože cena nafty se do ceny potravin opravdu dost promítá, ale opravdu takovou podporu potřebují všichni podnikatelé, není to ten plošný přístup, který údajně naše pravicová koalice odmítá? Když už tedy plošně, tak proč ne i pro běžné občany jezdící na benzín, není to jejich diskriminace? Mají se tito spokojit se Stanjurovou radou, aby omezili provoz svých miláčků a tím zasadili Rusům tvrdý direkt, nebo mají tito proklínat současnou vládu, že tato jim dává knížecí rady, ale zatím pomáhá Rusům, jak tvrdí Babiš?

No lidičky já mám za to, že nás za fusekli tahají oba. Jak již jsem uvedl výše je v tom politika, jsou v tom prachy a tak se mlží, jak jen to jde. Že nejde jen o plané kecy, by mě snad přesvědčilo jen to, že pan Babiš a pan Stanjura začnou jezdit do sněmovny na kole a to po celou dobu, kdy bude trvat válka na Ukrajině. Toho se asi ale nejde obávat, stejně jako toho, že tak učiní většina motoristů, kterým se takové doporučení dostalo. Nemusí přítom jít zrovna o proruské kolaboranty, či lenochy, ale v potaz by se mělo brát i to, že mnozí z nich jsou na individuální dopravě, např. z venkova, závislí a cena dopravy jim také pěkně nabourává rodiné rozpočty, ale zajímá to dnes někoho?    

Autor: Aleš Merta | čtvrtek 10.3.2022 13:48 | karma článku: 32,37 | přečteno: 1189x