- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud ano, jistě jste volali coby vážený zákazník. Tedy ten, co platí měsíční vyúčtování služeb. Když totiž zavoláte jako majitel simky s dobíjecím programem, budete například u T-mobile upozornění, že za spojení s operátorem zaplatíte 19 Kč. Zato Vám T-mobile garantuje spojení hovoru do 20-ti sekund, jinak Vám oněch 19 Kč vrátí do kreditu.
Nedávno jsem řešil problém s nefunkčním, pevným připojením k internetu – další výborný a nenápadný podtrh na zákazníky. Ale o tom jindy. Modem svítil červeně, že připojení není dostupné a protože to trvalo celé odpoledne, rozhodl jsem se zavolat na zákaznickou linku. Hlasovým automatem tento problém nelze vyřešit a tak jsem se nechal přepnout na hlasový hovor s operátorem. Automaticky po dvou zazvoněních systém spadne do režimu, kdy máte čekat na vyhledání a spojení s vhodným a volným operátorem. Po informaci, že ke zkvalitnění služeb se hovor bude nahrávat (což sami pro sebe nejste schopni zařídit také, abyste měli v ruce důkaz o tom, co bylo řečeno) začne hrát hudba a vy čekáte a čekáte a čekáte… Pokud ale voláte z předplacené karty a necháte si oněch 19 Kč strhnout, spojení se dočkáte během pár sekund.
Holt – zaplatit za spojení s vlastní operátorem není nic proti slušnosti. Co na tom, že tam, kde měsíčně zaplatíte stovky korun, se dovoláte stěží. Prostě je to jako poplatek u banky za příchozí platbu nebo dotaz na zůstatek.
Tím ale můj příběh nekončí. Za 19 Kč jsem byl v mžiku spojen s milou slečnou a ta mi na dotaz, zda je nějaký problém s pevným internetem, mi sdělila, že je problém v celé republice ať mám trpělivost, že se to snad brzy opraví. Neptala se ani, kde se nacházím – patrně to viděla, kde je můj předplacený telefon aktuálně alokovaný v síti. Poděkoval jsem a zavěsil. Dobrá informace za 19 Kč! Ale už nelze ničemu věřit a tak jsem udělal ještě jeden krok. A výsledek byl překvapující.
Zavolal jsem synovi, který má stejný typ připojení na internet, jen bydlí o pár kilometrů dál. A ejhle – jemu internet fungoval celý den bez problémů. Dokonce mu běží o 25% rychleji, než má předplaceno – na rozdíl odemne, který dosahuje rychlosti ca o 30% nižší (dle operátora neznamená, že když si zaplatíte za připojení 40.960 Mbs, budete je mít. To prý znamená, že je můžete mít.)
Zkrátka – je vidět, jaká je realita slíbených a skutečných služeb a že rozdíl mezi bankou a telefonním operátorem nemusí být vlastně žádný. Možná je na čase abychom po bankách začali trochu víc šlapat i po mobilních operátorech.
P.S. Za to, že řádně platím, mám nárok na skutečné služby, ne na parodii, která po podpisu smlouvy na zajímavou nabídku zůstane zajímavá jen pro operátora.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....