Bez peněz operátorovi do sluchátka nelez.

Volali jste na linku svého mobilního providera a nedočkali se spojení s operátorem ani po dvaceti minutách?

Pokud ano, jistě jste volali coby vážený zákazník. Tedy ten, co platí měsíční vyúčtování služeb. Když totiž zavoláte jako majitel simky s dobíjecím programem, budete například u T-mobile upozornění, že za spojení s operátorem zaplatíte 19 Kč. Zato Vám T-mobile garantuje spojení hovoru do 20-ti sekund, jinak Vám oněch 19 Kč vrátí do kreditu.

Nedávno jsem řešil problém s nefunkčním, pevným připojením k internetu – další výborný a nenápadný podtrh na zákazníky. Ale o tom jindy. Modem svítil červeně, že připojení není dostupné a protože to trvalo celé odpoledne, rozhodl jsem se zavolat na zákaznickou linku. Hlasovým automatem tento problém nelze vyřešit a tak jsem se nechal přepnout na hlasový hovor s operátorem. Automaticky po dvou zazvoněních systém spadne do režimu, kdy máte čekat na vyhledání a spojení s vhodným a volným operátorem. Po informaci, že ke zkvalitnění služeb se hovor bude nahrávat (což sami pro sebe nejste schopni zařídit také, abyste měli v ruce důkaz o tom, co bylo řečeno) začne hrát hudba a vy čekáte a čekáte a čekáte… Pokud ale voláte z předplacené karty a necháte si oněch 19 Kč strhnout, spojení se dočkáte během pár sekund.

Holt – zaplatit za spojení s vlastní operátorem není nic proti slušnosti. Co na tom, že tam, kde měsíčně zaplatíte stovky korun, se dovoláte stěží. Prostě je to jako poplatek u banky za příchozí platbu nebo dotaz na zůstatek.

Tím ale můj příběh nekončí. Za 19 Kč jsem byl v mžiku spojen s milou slečnou a ta mi na dotaz, zda je nějaký problém s pevným internetem, mi sdělila, že je problém v celé republice ať mám trpělivost, že se to snad brzy opraví. Neptala se ani, kde se nacházím – patrně to viděla, kde je můj předplacený telefon aktuálně alokovaný v síti. Poděkoval jsem a zavěsil. Dobrá informace za 19 Kč! Ale už nelze ničemu věřit a tak jsem udělal ještě jeden krok. A výsledek byl překvapující.

Zavolal jsem synovi, který má stejný typ připojení na internet, jen bydlí o pár kilometrů dál. A ejhle – jemu internet fungoval celý den bez problémů. Dokonce mu běží o 25% rychleji, než má předplaceno – na rozdíl odemne, který dosahuje rychlosti ca o 30% nižší (dle operátora neznamená, že když si zaplatíte za připojení 40.960 Mbs, budete je mít. To prý znamená, že je můžete mít.)

Zkrátka – je vidět, jaká je realita slíbených a skutečných služeb a že rozdíl mezi bankou a telefonním operátorem nemusí být vlastně žádný. Možná je na čase abychom po bankách začali trochu víc šlapat i po mobilních operátorech. 

P.S. Za to, že řádně platím, mám nárok na skutečné služby, ne na parodii, která po podpisu smlouvy na zajímavou nabídku zůstane zajímavá jen pro operátora.         

Autor: Aleš Baloun | neděle 21.8.2016 7:30 | karma článku: 35,38 | přečteno: 3299x