- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Často nelze při objednání zboží zvolit přepravce, musí se uvést tel. číslo a bývá to potom tak, že přepravce, nebo až přímo řidič zatelefonují, že už jedou.
Telefon mi je však platný jako hadovi noha, když neslyším a tím pádem nemohu telefonovat. Dělám to tak, že v poznámce k objednávce napíšu něco ve smyslu, že se potřebuji domluvit přes e-mail, kdy mám koukat z okna, či tak něco, jelikož se na mě nikdo nedozvoní a je škoda, když kvůli tomu, "že jsem nebyl k zastižení" řidič odjede, ačkoli jsem byl doma. Přičemž ale nejsem schopen, koukat z okna dva dny v kuse (jednou mi napsali doručíme to ve středu, nebo ve čtvrtek). Následně toto sdělení odešlu i na potvrzení o objednávce, podporu atd. Výsledek bývá odpověď, že "jasně, žádný problém". Jenže je to tak, že problém je (což si slyšící podpora etc. neuvědomí) a na balík jen napíší "příjemce neslyší".
Tohle se mi několikrát stalo, například řidič poslal SMS (že u mě bude za pět minut - před tím nikdo nic), a já byl zrovna v čekárně u lékaře 1,5 km daleko od domova. Je jistě mrhání časem a pohonnými hmotami, když ke mě jede někdo zbytečně natřikrát. To se totiž povedlo při doručení vibračního budíku. Dvakrát mě řidič "nezastihl" a nakonec to dopadlo tak, že mi budík převzala obsluha v restauraci, kam občas chodím (jak to řidič zjistil netuším) a měl jsem ho o týden později, než kdyby šel Českou poštou, či přepravce komunikoval a domluvili jsme se.
Přitom kdyby byl v e-shopu na přepravce uveden kontakt (písemný - nikoli pouze telefon), bylo by vše v pohodě a domluvil bych se přímo s přepravcem a ne s odesilatelem.
Perfektní to však bylo s dopravou komody. To mě totiž přepravce kontaktoval a po mém následném sdělení, že můj takový telefon je psaní na Skype se se mnou jejich operátorka přes Skype spojila, načež jsme komunikovali v reálném čase, úplně stejně, jako bychom, telefonovali (jen se psalo a ona telefonovala s řidičem). Doručení pak proběhlo "jako na drátkách". Dokonce jsme si i napsali, co má kdo k obědu, když jsem čekal s tabletem před domem.
A celá myšlenka tohoto článku je, neuvádéní pouze telefonního čísla zákazníka (ve formulářích povinná položka), ale i kontakty a písemné možnosti komunikace s přepravcem při objednávce v e-shopu.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Autor: Ladislav Kratochvíl
Kráťa ohluchl ve svých 40 letech v roce 2003. Kromě psaní se věnuje vlastnímu webu (www.kochlear.cz), počítačovému poradenství a problematice ztráty sluchu ve středním věku a později. Zabývá se nejen touto tematikou a souvisejícími přednáškami, ale také možnostmi přepisu mluveného slova do textu v reálném čase.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!