Záchytná parkoviště jsou řešením pro jihočeskou metropoli

V mnoha evropských městech i menších než jsou České Budějovice, funguje systém parkování P + R. tedy Park & Ride. Z angličtiny se to dá přeložit, jako zaparkuj a jeď. Tedy řidič nechá své auto na okraji města na odstavném parkovišti a do centra pokračuje městskou dopravou. To je cesta ke zklidnění i budějických ulic.

Všichni, kdo žijeme v Českých Budějovicích, víme, že v dopravních špičkách se přes město jezdí těžce, protože auta se plouží krokem přecpanými ulicemi.

Částečně by sice městu pomohl dálniční obchvat, který by z něj odvedl tranzitní dopravu mezi Brnem a Prahou na jedné straně a hranicemi s Rakouskem a Českým Krumlovem na straně druhé. Ten však v nejbližších letech stát nebude a samo město jeho stavbu téměř neovlivní.

Dalším ve světě osvědčeným východiskem je postavení sítě záchytných parkovišť P + R, kde by lidé nechali svá auta a jeli dále do centra autobusovými linkami městské dopravy. Parkovací lístek by zároveň platil i jako zpáteční jízdenka na MHD. Toto řešení podporuje i Ing. Slavoj Dolejš, který je pověřen řízením českobudějovického Dopravního podniku. „Mohlo by to vypadat třeba tak, že bychom autobusovou linkou přes náměstí Přemysla Otakara II. spojili záchytná parkoviště na jihu s těmi na severu. Na hlavní budějické náměstí bychom asi zajížděli menšími typy autobusů. Městskou dopravu si v těchto místech představit umím, protože v historii tady jezdily i tramvaje,“ řekl.

Parkoviště v systému P+R by tak mohla dostat auta z ulic. Když člověk pochopí, že je pro něj nechat výhodnější nechat stát auto na okraji města místo v centru, kde se často těžce hledá místo na parkování, pak to Českým Budějovicím pomůže. Budování záchytných parkovišť je také výhodnější, rychlejší a levnější než výstavba parkovacích domů.  

Autor: Jan Ziegler | čtvrtek 2.10.2014 17:20 | karma článku: 8,85 | přečteno: 277x