- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všichni, kdo žijeme v Českých Budějovicích, víme, že v dopravních špičkách se přes město jezdí těžce, protože auta se plouží krokem přecpanými ulicemi.
Částečně by sice městu pomohl dálniční obchvat, který by z něj odvedl tranzitní dopravu mezi Brnem a Prahou na jedné straně a hranicemi s Rakouskem a Českým Krumlovem na straně druhé. Ten však v nejbližších letech stát nebude a samo město jeho stavbu téměř neovlivní.
Dalším ve světě osvědčeným východiskem je postavení sítě záchytných parkovišť P + R, kde by lidé nechali svá auta a jeli dále do centra autobusovými linkami městské dopravy. Parkovací lístek by zároveň platil i jako zpáteční jízdenka na MHD. Toto řešení podporuje i Ing. Slavoj Dolejš, který je pověřen řízením českobudějovického Dopravního podniku. „Mohlo by to vypadat třeba tak, že bychom autobusovou linkou přes náměstí Přemysla Otakara II. spojili záchytná parkoviště na jihu s těmi na severu. Na hlavní budějické náměstí bychom asi zajížděli menšími typy autobusů. Městskou dopravu si v těchto místech představit umím, protože v historii tady jezdily i tramvaje,“ řekl.
Parkoviště v systému P+R by tak mohla dostat auta z ulic. Když člověk pochopí, že je pro něj nechat výhodnější nechat stát auto na okraji města místo v centru, kde se často těžce hledá místo na parkování, pak to Českým Budějovicím pomůže. Budování záchytných parkovišť je také výhodnější, rychlejší a levnější než výstavba parkovacích domů.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....